{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
767 visninger | Oprettet:

Mikkel H
Mikkel H
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 2

Speedfight 2, cylinder skift - ingen trækkræft {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!
Jeg har en speedfight 2 AC (mener den er fra 2006) som altid har kørt skide godt og startet som den skal lige indtil vi kom til vinteren hvor der skete ting og sager med den, sendte den til mekaniker og han fik ikke ordnet noget som helst, så prøvede selv at finde ud af noget og har nu skiftet udstødning, tændrør, tændspole, cdi, stator og det fik den til at klare vinteren men skulle heller ikke bruge den meget..
Efter ikke ret mange ture på den begyndte den at køre af h til igen, bare et helt nyt problem, der er slet ingen træk kræft og det tidligere problem var at den gik død hver gang jeg kom op i fart..
Så kiggede jeg på de fleste dele og kunne se ringene på stemplet var ødelagt, så valgte at købe helt ny cylinder og ikke kun stempel, det var perfekt de 2 første gange jeg kørte på den og så mistede den total den træk kræft..

Nu hvor alt i tændingen er skiftet, ved jeg det ikke er der problemet ligger, har tænkt på om det kan være den bare skal dyses om nu? For har jo trodsigt skiftet udstødning for godt 6 måneder siden og nu skiftet cylinder men stadig samme dyser i karburatoren, kan det være alt eller er der andre ting som kan gøre at den slet ikke vil trække?
PS. Den trækker fint det første minut jeg køre på den, men ligeså snart jeg har kørt 500m så kan den slet ingen steder køre, den er tændt og prøver at køre men kommer slet ingen vegne overhovedet, så kan jeg trække scooteren de 500m hjem igen hver gang..
Den køre omkring 45 selvom den burde være lovlig og alt skulle være standard, har godt nok gianelli go udstødning på men ham mekanikeren som købte den hjem sagde den var lovlig og jeg ved den kørte Ca det samme med den gamle udstødning også som var sød udstødning

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Speedfight 2, cylinder skift - ingen trækkræft
  • #1   10. maj 2018 Din dyse er nok 10 for lille.

Din originale cylinder har en mikro lille udstødningsport, som ligger 28mm nede i cylinderen.

Hvis din nye cylinder har en lidt større udstødningsport, som ligger 25mm nede i cylinderen, så har du svaret.
    Så er det en 45kmt cylinder og så skal den bruge mere benzin og du skal derfor 10 op i dyse.

• #2   11. maj 2018 Så længe en GG ikke er godkendt vil den altid være ulovlig, selv om den stadig kører 30-40 stykker. En anden sag er så om du vil få en bøde for det.

• Mikkel H
    Mikkel H Tilmeldt:
    maj 2018

#3   13. maj 2018 HK, den er bestilt hjem ved en mekaniker som sagde at han kunne skaffe en som var godkendt, har også papir på at den er godkendt og der er certifikat på selve udstødningen, problemet er jo så at den køre for stærkt selvom den burde være standard hvilket den så også gjorde med original udstødning, skiven var engang pillet men er sat på plads igen efter jeg blev stoppet første gang, så intet burde få den til at køre for stærkt, men har du en ide om hvorfor den ikke vil trække mere? Den kan knap nok trille afsted? I går opførte den sig så anderledes og kunne slet ikke trække de første 300m og da den så kom op på 15km/t begyndte den at trække næsten normalt? Kan det være den bare skal dyses om?

• Mikkel H
    Mikkel H Tilmeldt:
    maj 2018

#4   13. maj 2018 Tommy, er glad for at du siger det kan have noget med at den skal dyses op i forhold til hastigheden, for jeg tror også det har noget med at den skal dyses om at gøre i forhold til trækkræften, at den ikk rigtig vil fremad mere, kan det passe?

• #5   13. maj 2018 Dysen har intet med hastigheden at gøre.

Tag topstykket af og mål hvor langt nede at udstødningsporten starter.

Kommentér på:
Speedfight 2, cylinder skift - ingen trækkræft

Annonce