{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
826 visninger | Oprettet:

Dennis S
Dennis S
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 31

Start hjælp fra bil batteri? {{forumTopicSubject}}

Min søns pgo hot 50 kan ikke starte med el start.

Den klikker bare når man trykker.

Min mistænkte er batteriet. Men det er ikke så gammelt.
Jeg vil så prøve med start kabler fra bil til knallert da de begge er 12V. For at finde ud af om det bare er fordi den mangler kraft på batteriet.

Kan jeg godt gøre det da bilen jo har en noget kraftigere ampere på batteriet eller risikere jeg at brænde noget af på knallerten?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Start hjælp fra bil batteri?
  • #1   6. maj 2018 ja det kan du det har jeg gjort flere gange den tager jo kun de amp som den skal

• #2   6. maj 2018 men for det meste er det starter motoren som er defekt når den bare klikker ellers giver det vel sig selv at tjekke div ledninger fra start relæ til start motor og om relæ virker

• Dennis S
    Dennis S Tilmeldt:
    apr 2017

#3   6. maj 2018 Okay.
    Jeg ville tro der var størst sandsynlighed for et dårligt batteri.
    Håber ikke det er starteren. Den ved jeg ikke selv hvordan man skifter.

• #4   6. maj 2018 det er meget nemt den sidder med 2 skruer af med dem og træk starter ud og i med den ny

• Dennis S
    Dennis S Tilmeldt:
    apr 2017

#5   6. maj 2018 Ok.
    Hvorhenne ca sidder den.
    Foran eller bagpå motor eller måske på siden?

• #6   6. maj 2018 når du kigger på motoren bagfra kan ikke huske om den sidder over eller under

• Dennis S
    Dennis S Tilmeldt:
    apr 2017

#7   6. maj 2018 Super. De ting vil jeg lige prøve af.

Kan jeg fejlfinde på om en starter er defekt. Eller er det bare at prøve og skifte den før man finder svaret?

• #8   6. maj 2018 du kan give den direkte strøm plus er den skrue hvor den røde ledning er sat til og ninus skal bare på blokken

• Dennis S
    Dennis S Tilmeldt:
    apr 2017

#9   6. maj 2018 Ok smiley

• #10   7. maj 2018 Starteren sidder under motoren, ca. der hvor centralstøttefoden er monteret...!!
    Prøv først med startkabler fra bilen da det kan være mangel på strøm, men det er højst sandsynligt ny starter du skal ha når du kan høre den klikker...!!
    Inden du skiller den ad, så bad den godt i wd40 da de to skruer den sidder fast med altid irrer fast, og de er virkelig bløde og nemme at kværne kærven på, så brug den rigtige bit første gang og vær forsigtig smiley

• #11   7. maj 2018 Måske du skulle prøve med et multimeter på starterrelæet.

• Dennis S
    Dennis S Tilmeldt:
    apr 2017

#12   10. maj 2018 Nu har jeg prøvet med startkabler og jeg har forsøgt at banke let på starteren for at se om den skulle have siddet fast.

intet hjalp. Den klikker stadig.

Så er det jo nok sandsynligt at det er en defekt starter.

Hvor dybt i motoren stikker den ind? Er bange for at jeg er nødt til at afmontere udstødningen. Har i erfaring med om det er nødvendigt?

Er der andre ting jeg skal købe ind inden jeg går igang som i mener næsten sikkert vil gå i stykker under reparationen.

Hilsen Dennis og en foreløbig stor tak for jeres hjælp derude.

• #13   10. maj 2018 Den er super let at skifte, sidder kun med de to skruer jeg tidligere har nævnt og er lige til at pille ud når de er ude.
    Kan godt sidde lidt fast pga ir....!!
    Mener sagtens den kan skiftes uden at tage udstødning af, men føler du at det er lettere så hiv den af, tager ikke mange minutter med mindre den er rustet fast i cylinderen smiley

• Dennis S
    Dennis S Tilmeldt:
    apr 2017

#14   10. maj 2018 Okay.

Har været under og se det sted du sagde. Den var smurt godt ind i møg. Men en klud og en blæsepistol så var den synlig igen.

Det er netop pga. Bolte til udstødning jeg gerne vil undgå at afmontere den.

Sidder der ikke noget stik på starteren?

• #15   10. maj 2018 Jo og et stel.

• #16   10. maj 2018 Giv starteren en god sjat motorrens og vent 15 min.
    Herefter skal den have en god gang vand.

Så er den ren og nem at komme til.

• Dennis S
    Dennis S Tilmeldt:
    apr 2017

#17   18. maj 2018 Nu har jeg modtaget starteren og vil prøve at montere den imorgen.

Jeg synes kun jeg kan se et stik. Får den stel igennem kontakt med motorblok?

Mvh. Dennis.

• #18   18. maj 2018 ja

• #19   18. maj 2018 Jeg mener der plejer at sidde en sort stel ledning ved en af de to skruer, men jeg kan selvfølgelig huske forkert...!!

• #20   18. maj 2018 Det skader i hvert fald ikke med en tyk ledning fra minus, til den ene bolt på startermotoren eller anden bolt på motoren.

• #21   18. maj 2018 Jo der er en sort og en rød ledning, rød er med stik og sort bør sidde ved skruen smiley

profilbillede
  • Dennis S
    Dennis S Tilmeldt:
    apr 2017

#22   20. maj 2018 Så er den skiftet og afprøvet og den klikker desværre stadig. Øv øv.

Hvad kan mit problem så være?

• #23   20. maj 2018 enten defekt start relæ eller tyk plus ledning til eller fra start relæ eller defekt starter eller bare en dårlig stel

• #24   22. maj 2018 Brug dog et multimeter, til fejlsøgning.

• Dennis S
    Dennis S Tilmeldt:
    apr 2017

#25   22. maj 2018 Jeg har desværre ikke forstand på at bruge et multimeter.

Jeg har adgang til et. Men ved ikke hvad jeg skal måle og hvorhenne og ville ikke vide hvad værdierne jeg får ud af det betyder.

Jeg ville rigtig gerne lære det men kender ikke nogen der ved sådan noget.

Så jeg må prøve mig frem desværre.

• #26   22. maj 2018 Lige netop.

Du skal bare igang med YouTube.

Det tog mig 5-6 timer på YouTube at finde frem til de rigtige videoer, som ramte plet på mit problem på min bil.
    Defekt vakumklokke oven på min turbo og defekt vakumpumpe.

Det havde været tæske dyrt bare at sende den på værksted.

• Dennis S
    Dennis S Tilmeldt:
    apr 2017

#27   23. maj 2018 Så lykkedes det.

Det var start relæet.

Jeg takker mange gange for at i gad bruge jeres tid til at hjælpe mig og min rådvilde søn.

Håber jeg en dag kan hjælpe jer og ha en god og solrig dag derude.

Mvh. Dennis.

Kommentér på:
Start hjælp fra bil batteri?

Annonce