{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gear knallert eller ikke
  • #1   18. apr 2018 De er ikke helt så høje som rigtige crossere.
    Når man sætter mine 80kg på min så daler sædehøjden lige 7 cm mere cirka.
    Jeg er omkring 183cm. Når jeg sidder på min kan jeg have begge fødder fladt på jorden, med let bukkede knæ.
    Den er faktisk lavere end min nrg power når man sidder på den.
    Når min nrg og min crm holder ved siden af hinanden er gearknallerten kun lige et par cm højere i sædehøjde.
    Nrg power har heller ikke den laveste sædehøjde..

    Hvor høj er du? Korte/lange/normale ben?

    Altså dani pedrosa er 158 og han kan lige nå jorden med tæerne på den ene side smiley (meget kendt moto gp pilot for honda)
    Han kører en del enduro også, når først man kører er der intet problem, og hvis man er lidt smidig ka man sagtens sætte foden i jorden når man skal også.
    Det kræver liidt mere planlægning godt nok.. har en kammerat der var 154 da vi var 16 og han kørte gilera smt. Han er også en energibombe. Men han var fumlede godt nok lidt med tæerne ind imellem når der blev fjollet rundt på maskinen.


    Herude er der en rimelig kort gut der kører vga grido, når han stopper for rødt er det med tåspidserne i asfalten.

    Men på gear maskine har man typisk enten højre fod på bagbremsen eller venstre fod på gear pedalen når man holder for rødt,
    Så man har alligevel normalt kun 1 fod på jorden ved rødt lys.
    Så man kan godt. Selvom man kun er 150.

    Det er en hjælp at have ben lange nok til nemt at kunne stige af og på selvfølgelig.

    Måske har nogen af dem lidt lavere sædehøjde end andre..


    Hvis det er rigtigt skal du have indstillet affjedring, hvis du er i den lette ende af spektret hvad angår KG.
    Jeg ved ikke om det er sådan, men ku forestille mig at sædehøjden ku komme lidt ned når man indstiller affjedring til kørervægt.
    Det kan også være den bliver højere af det. Eller at det ikke ændrer sig. Men det ku ha lidt at sige

    Når affjedringen har så meget vandring som den har på de offroadere, så har det mere betydning om affjedringen passer til vægten.
    Jeg overvejer at få det gjort på min selvom jeg er rimelig tæt på den kørervægt den er indstillet til fra fabrikken. -og forrige ejere gætter jeg på ikke har gjort det! Så...

    Mange overvejelser..

    Men tror det bedste svar du kan få er ved at få en tur smiley


  • #2   18. apr 2018 jamen jeg er de 162 høj men jeg må da ud og finde en jeg kan prøve køre så jeg kan se om det er noget for mig og om det er noget jeg kan vende mig til med de gear

  • #3   18. apr 2018 En Rieju rs2 matrix er rigtig god til dem der ikke er særlig høj.

    Den er lav nok til du i hvert fald kan flad fod den ene side uden at ligge helt ned smiley

    og Cross/supermotard maskinerne er en smule høje men så snart man sætter sig på den sådan støddæmperen trykkes sammen så kan det overskues. smiley


  • #4   18. apr 2018 Undgå gearmaskiner, med den højde.
    Jeg kan lige nå jorden på en Senda, SX og SMT.

    Og jeg er 176cm.


  • #5   18. apr 2018 Det er lidt som store drenge i helt lave sportsbiler smiley
    At kravle ind/ud er ikke helt så graceful som at køre smiley

    Jeg blev godt nok overrasket dagen efter jeg havde hentet min gearmaskine og tog en tur på mik scooter.
    Nøj scooteren er altså praktisk og komfortabel sammenlignet. Larmer ikke ret meget og styret vibrerer heller ikke så meget.

    Det er altså slet ikke for at være praktisk eller komfortabel man kører gearmaskine.
    Ok det er meget rart henover bump og huller i vejen. Men ellers vil jeg sige, jeg tager sgu scooteren hvis jeg kører til sverige eller norge til sommer. Det er 100


  • #6   18. apr 2018 En offroader er hvad den er. Nemlig til offroad.
    En scooter er fin til lange ture.

    Alt under 80 kmt, der er en racer MC øv i håndledene at køre på.
    80-120, der er en touring cykel fed og en racer er helt klar ok.
    120+ der foretrækker jeg sgu en racer.
    Især over 150-160 kmt.
    Den lave vindmodstand, den mærker man når man kommer godt op i fart.


  • #7   18. apr 2018 Yes første gang jeg var på motorvej på min mc, kørte op til 170, med hovedet godt nede bag kåbeglasset. Så synes jeg lige at jeg sku stikke hovedet ud og se mig over skulderen..
    Shit jeg var tæt på at blive revet af.
    Den vind er ikke for bjørn, når man nærmer sig de 200 smiley


  • #8   18. apr 2018 Jeg gad godt se en bjørn på en MC.

    170 kmt er ikke slemt.
    Det er det ved 225 kmt.

    Jeg lånte en GSX-F 600, som jeg rundede 225 kmt på.
    Der er sgu fart på og den begyndte på at woble, så jeg satte farten ned til 185 kmt.
    Det var intet problem.

    Forrige sommer havde jeg konen med ude på en Suzuki SV 1000 med 205 kmt.
    Man mærker godt at man har en bag på, men den lå godt på vejen, sådan en V2 maskine.
    140 kmt er klart at foretrække når man har folk bagpå.
    Alt sker bare tungere og forsinket, med folk bagpå.


  • #9   18. apr 2018 Har du set den her smiley
    https://youtu.be/R1NnbcAwft0


    profilbillede
  • #10   18. apr 2018 Ja jeg havde en vfr. Dejlig kombi af v2 og række4 sådan en v4 motor smiley
    Savner den tit. Kørte max 240, men der er vinden også vild nok. Fik lige pludselig de ondeste pisk af min taske strap engang, lige på halsen, klaskede mig 40 gange på et sekund eller sådan noget.
    Ska jeg køre langt kører jeg helst 100 ca, de 40kmt tager altså meget af vinden og benzin forbruget.

    Kørte forresten 32km/L sidst jeg tankede min gear knallert smiley
    Godt nok kører jeg meget bykørsel så kører med rimelig lave omdrejninger. Men der er altså en del lyskryds.


  • #11   18. apr 2018 What
    kører de seriøst med en bjørn! wtf


  • #12   18. apr 2018 https://m.youtube.com/watch?v=mlxdnyfkWKQ

    jeg forstår det seriøst ikke


  • #13   18. apr 2018 Det er sådan en cirkus trænet bjørn.
    Læste noget om det engang, ka ikke huske hvorfor det er de kører rundt med med den bjørn i en sidevogn.. og dens trompet? Det er så sort.
    gætter på han ikke bor i lejlighed med den smiley


  • #14   18. apr 2018 Men det er da også oplagt at tage en bjørn med en trompet med, hvis dythornet nu er defekt.

  • #15   18. apr 2018 smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley
    Den var go


Kommentér på:
gear knallert eller ikke

Annonce