{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
557 visninger | Oprettet:

Per  R
Per R
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Hvilket mærke {{forumTopicSubject}}

Hej

Går og overvejer om min søn skal have en Knallert i konfirmations gave
Jeg er så i tvivl om hvilket mærke man skal vælge, tænker her kvalitet mulighed for reservedele samt hvor godt holder den prisen. Modellerne jeg tænker på er Aprilia sx og Derbi senda sm

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilket mærke
  • #1   24. mar 2018 Derbi Senda
    Aprilia SX
    Gilera SMT

Alle 3 kører med Derbi D050B motoren, som er en fantastisk og meget stabil motor.
    Alle 3 er bygget i en kvalitet, som ikke går nemt istykker.

De modeller, som er med 3 gear, kan nemt laves om til 6 gear og ellers så kører de alle 3 bare skide godt.

• #2   24. mar 2018 Hvis det ikke skal være en med gear, så kunne en Yamaha Jog R også være et godt valg.

• #3   24. mar 2018 efter min mening, så går du ikke galt i byen, så længe du holder dig til de bedre mærker:
    yamaha
    aprilia
    gilera
    derbi
    piaggio
    vespa
    honda
    peugeot
    mht. de to maskiner du har i tankerne, så har de to børnesygdomme: bremserne skal vedligeholdes grundigt, specielt bagbremsen har det med at stemplerne sætter sig, og speedometerdrevet har det med at gå i stykker (dette er dog sandt om de fleste nyere knallerter/scootere med digital speedometer).

mht. værditab: hvis du køber noget nyt, så skal du nok være forberedt på at de taber 25-50 procent af værdien de første par år, specielt på de dyrere maskiner. hvis du køber brugt, så taber du højst sandsynligt, kun de penge der går til reparationer, forsikring osv.

• Per  R
    Per R Tilmeldt:
    nov 2004

#4   24. mar 2018 Tak for svar
    Ok lyder lidt som om der er frit valg blandt de anerkendte mærker. [A.R.T.] nu skriver du at de 2 modeller jeg nævner har nogle børnesygdomme, er der en anden model i Motard stilen der er bedre, over evt børnesygdomme, er mest interesseret i knallerter hvor man ikke skal bruge halve og hele timer på at pille afskærmning/kåbe dele af for at komme til at skifte "tændrør"

• #5   24. mar 2018 motard modellerne er for det meste ens, lidt forskel i udseende, men mekanisk ens. der er desværre ikke en der er bedre end de andre, da de bruger sådan set samme komponenter

• #6   24. mar 2018 og de er ikke svære at skrue i, almindelig. service kan klares uden at skille noget af, andet end den komponent man servicere... dog kan det være behageligt at pille tanken af i nogle tilfælde, men det tager få minutter

• Per  R
    Per R Tilmeldt:
    nov 2004

#7   24. mar 2018 Ok tak for svarene.

• #8   24. mar 2018 Hold dig fra en Generic trigger, der er ikke andet end pangel med sådan en.

• Per  R
    Per R Tilmeldt:
    nov 2004

#9   25. mar 2018 Den vil jeg holde mig fra så, for gider ikke skrue for meget smiley

• #10   25. mar 2018 Hvis maskinen skal køres lovligt så holder Derbi'er og Aprilia'er i lang tid.

Kommentér på:
Hvilket mærke

Annonce