{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
939 visninger | Oprettet:

Spørgsmål mht. Derbi Senda {{forumTopicSubject}}

Ved godt det nok i manges øjne er et dumt spørgsmål, men har jo brug for et svar for fa'en

Står og skal til at købe mig en Derbi Senda, og mit spørgsmål er så. Vil den gå ind under kategorien som knallert. Altså, må den kører på vejene? Ved godt den løber mere end hvad lovligt er, men hvis der nu kom en begrænser på. Ville den ikke være lovlig nok at kører på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål mht. Derbi Senda
  • #1   21. mar 2018 Senda kan få's som 30'er og 45'er knallert. samt MC.

    hvis du ikke ved hvad den er. så glem det.

    er det en 45'er eller MC. så husk reg. attest.

    er det en 30'er.. så lige sikre dig først det også er en 30'er. og er den fra EFTER nr. plade loven. HUSK reg. attest.


    men min egen mening, hvis du ikke ved hvad du køber. så lad da vær'


  • #2   21. mar 2018 Du skriver: "Altså, må den kører på vejene?" Som udgangspunkt må det være, nej det må den ikke...!!

    En knallert 30'er er ifølge færdselsloven at betragte som en cykel, derfor skal du køre efter samme lovgivning som cykler skal, så du skal køre på cykelstien og ikke vejen, med mindre der er skiltet med knallert forbudt på cykelstien...!!


  • #3   22. mar 2018 Henrik det var da noget ævl. Selvfølgelig må en cykel og knallert ligge på vejen men er der cykelsti skal den rigtig nok køre på den anlagte cykelsti... Til tråd starter en lovlig derbi senda kører hvad en 30 knallert må nøjagtigt ligesom en thansen scooter

  • #4   22. mar 2018 Ævl....??
    Kom nu lige ind i kampen makker...!!

    Hvordan kan du kalde det ævl når du selv skriver " er der cykelsti skal den rigtig nok køre på den anlagte cykelsti..." smiley Det er jo nøjagtigt det jeg også skriver, At han skal køre på cykelstien med mindre der er skiltet med knallert forbudt...!!


  • #5   22. mar 2018 Færdselslovens §14, stk.2:
    Er der på vej anlagt særlige baner for forskellige færdselsarter, skal kørende benytte
    den bane, som er bestemt for færdsel med køretøj af den pågældende art.
    Stk. 2. Lille knallert skal føres på cykelsti, medmindre andet er tilkendegivet ved
    afmærkning. Hastigheden skal på cykelsti afpasses således, at der ikke fremkaldes
    fare eller ulempe for den øvrige færdsel på denne. Cyklist og fører af lille
    knallert må kun anvende cykelsti i højre side af vejen i færdselsretningen, medmindre
    andet er tilkendegivet ved afmærkning.


  • #6   22. mar 2018 Prøv selv at Læs hvad du skriver...

  • #7   22. mar 2018 Er det sådan en standart kommentar du har indøvet når du ikke ved hvad du skal sige?
    For jeg kan ikke gætte hvad det er du mener?


  • #8   23. mar 2018 #2 må den køre på vejene. Nej... Det er ævl... Manden spørger om den må kører på vejen nok fordi han er i tvivl om det faktisk er en lovlig knallert. Det er de færreste steder der er cykelsti så det har ikke noget at gøre med at den som udgangspunkt ikke må. Den må godt!

  • #9   23. mar 2018 Færdselslovens §14, stk.2 er ellers meget tydelig:
    Lille knallert skal føres på cykelsti, medmindre andet er tilkendegivet ved
    afmærkning.

    Det er da det samme som at sige, at som udgangspunkt skal man køre på cykelstien, men det er jo klart at er der ikke nogen cykelsti så skal man køre på vejen, og der kunne jeg have formuleret mig bedre, men ævl er det i hvert fald ikke...!!

    Hvad manden ellers mener med sit indlæg er et fortolkningsspørgsmål, og jeg tolker det som at manden faktisk nærmest intet ved om knallerter og hvor/hvordan man skal gebærde sig på dem, så i mine øjne er mit svar helt relevant.


Kommentér på:
Spørgsmål mht. Derbi Senda

Annonce