{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man reparere en flænge i et skjold?
  • #1   21. mar 2018 Det kan du men det vil se så grimt ud

  • #2   21. mar 2018 Hvis du er meget dygtig, så kan du lime det med LEGO klodser og acetone.
    Men super pænt vil det nok ikke blive.

    Søg på youtube.


  • #3   21. mar 2018 det vil altid kunne ses hvis du ikke enten maler eller dækker samlingen på anden måde men der er mange måder at samle den på igen enten som Tommy siger Lego er en god måde at gøre det på hvis dine skjolde er lavet af abs hvis ikke ville jeg nok heller først lime den sammen og så give det glasfiber på inder siden det har jeg gjort mange gange og har lige gjort det ved en skærm forøger til en golf 2

  • #4   21. mar 2018 Du kan også bore små huller og så stripse det sammen, hvis man synes det ser fedt ud.


  • #5   21. mar 2018 #3
    Det er nok hans hvide PGO og det er ABS.

    #4
    Afsindigt dårlig løsning, som KUN skal bruges, hvis man er ligeglad med sine skjolde og bare skal have det til ikke at hænge og dingle.



    Find en måde hvor at skjolene kan ligge, uden at revnen åbner sig og uden at revnen er skæv eller lign.

    Lav LEGO limen klar og hav en passende pensel klar.
    Hav også fortynder og en klud klar.

    Slib på bagsiden af skjoldene i en brede af 3-5 cm, så alt snavs og maling kommer væk og du nu ender med grove ridser.
    Rens området med fortynder.

    Spred så skjoldene det du kan, uden at de knækker.
    Påfør limen på hele det ridsede område på bagsiden og inde i selve revnen, dog uden at du kommer ud over det ridsede område.
    Saml skjoldene og placer dem der hvor du havde gjort klar, hvor at revnen er samlet og ikke er skæv.
    Fjern det overskydende LEGO lim med fortynder på en klud.

    Vent en dags tid eller mere.
    Det skal helst tørre et sted med varme, så udenfor er et skidt sted.
    En opvarmet garage vil være et passende sted, eller du må vente til sommer.


    Mangler du yderligere viden/inspiration, så søg på google.

    acetone lego abs plastic fairing repair


  • Lauritz C
    Lauritz C Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 3 Emner: 5 Svar: 7
    #6   21. mar 2018 Tusind tak:)


  • #7   21. mar 2018 Ja, også kun en midlertidlig løsning, men nogen synes det ser fedt ud

  • #8   21. mar 2018 "Drift stitches" som det kaldes ser kun fedt ud på rigtige drift biler

  • #9   22. mar 2018 https://www.jemogfix.dk/loctite-epoxy-super-power-25-ml/6120/9028461/ brug på begge 2 kanter der skal limes sammen, pres dem sammen et par minutter op til 5 til de holder godt sammen derefter bruger du lidt silicone fugemasse på indersiden af skjoldet oven på lim
    Holder 100%


  • Jes S
    Jes S Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 26 Emner: 4 Svar: 29
    #10   19. mar 2023 Undskyld jeg bryder ind i denne tråd.
    Jeg har et skjold til er aprilla SR50 fra 97. Det frontskjold som er skruet fast under styret mangler et hjørne som er helt væk. Kan jeg selv bygge det op med legoklodser og acetone??.
    Håber på svar selv om at den tråd er gammel.
    ????


    profilbillede
  • #11   19. mar 2023 ja det kan du men tror ikke det vil holde men køb en rulle abs på 1kg til en 3D printer det er billigere nu bare det billiste

Kommentér på:
Kan man reparere en flænge i et skjold?

Annonce