{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
483 visninger | Oprettet:

BHF
BHF
Tilmeldt:
13. mar 2018
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6

Hjælp til nybegynder - køb af scooter {{forumTopicSubject}}

Hej venner,

Jeg er ret ny i scooter-verdenen, og har brug for hjælp til køb af scooter.

Jeg har for et halvt års tid siden købt en billig brugt scooter på nettet, en Keeway F-Act 50, som ærlig talt har været en pestilens lige siden jeg købte den, og som set i bagklogskabens klare lys nok har været et fejlkøb. Den har været på værksted igen og igen og igen, og for hver uge der går får den en ny fejl som skal laves. Jeg har endnu ikke prøvet at den bare kører pålideligt - nærmere det modsatte hvor jeg skal be' til at den virker når jeg skal bruge den. Nu er jeg nået dertil hvor jeg ikke gider den mere, og i stedet vil have mig en anden.

Jeg er nok mest fristet til at købe en ny scooter denne gang, i håb om at undgå alle de problemer jeg har haft med min forrige. Som sikkert andre, der ikke rigtig aner noget om scootere, er jeg fristet til at købe en af de billige fra Thansen til 5-7000 kr. Men er det en dum ide? Eller hvis man skal have en ny scooter, hvilke mærker og modeller skal man gå efter? Alternativt kan jeg godt gå med til at kigge efter en brugt scooter igen, hvis I kan anbefale hvad jeg skal kigge efter.

Jeg har behov for en hverdagsscooter som skal køre 20 km hver dag. Det underordnet om det er en 2-takts eller 4-takts motor, og prisklassen forestiller jeg mig ligger under 10000 kr. Og så skal den køre pålideligt og være lovlig.

En anden ting, og det lyder måske virkelig dumt - men som sagt, jeg har ikke rigtig forstand på det: Min gamle 30'er - når den fungerede - kørte i gennemsnit 38 km/t, hvilket jeg synes er en fornuftig hastighed. Er det normalt for sådan en scooter? Eller er det forventeligt, at hvis man køber en 30'er, så kan den ikke komme op over 30 km/t? Jeg har læst en masse forskellige meninger omkring dette spørgsmål, men kan ikke rigtig gøre mig klog på svaret.

Beklager min uvidenhed, men jeg håber meget I vil hjælpe mig!

Mvh
BHF


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til nybegynder - køb af scooter
Kommentér på:
Hjælp til nybegynder - køb af scooter

Annonce