{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
424 visninger | Oprettet:

Hjælp min jog vil ikke trække mere? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg efter mange år ikke været aktiv i scooter knallert branchen
Nu efter mine venner mente jeg skulle have en gammeldags jog som alle de andre så vi kunne komme på tur så købte jeg en og totalt istandsatte den.

Følgende skiftet

Blok adskildt nye lejer, ny krumtap og nye simmerringe monteret samlet og tætnet igen efter alle kunsten regler.

Opsætning (alt sprit nyt)
Stage 6 Racing mk2 cylinder og stempel
21mm delorto karburator
Dobler endurange krumtap, polini lejer
Racing studs
malossi v14 membran
Malossi vario 3,5 g ruller
overrange remskiver
Stage 6 delta clutch kobling
Ny motoforce stator og svinghjul
Racing silikone tændrørshætte og 9 graders ngk tændrør.

Ved første opstart kørte den perfekt med 108 dyse og tænkte jeg så ville prøve en 110 dyse og her opstår problemet, nu sprutter og hakker den ved fuld gas. Starter fint og går fint i tomgang. Så Tænkte dysen nok var for stor og satte herefter en 108 dyse i den igen. Stadig samme problem. Har nu forsøgt og dyse nedad og luftindstille helt ned til 86 dyse og stadig samme problem.

Hvad fanden er galt ?
Har nu desparat forsøgt bestille en ny ubegrænset CDI og Racing tændspole hjem for at afhjælpe problemet.

Hvad tror i jeg skal kigge efter. Er ved at tabe modet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp min jog vil ikke trække mere?
  • #1   10. mar 2018 hvilken udstødning?

  • Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 22 Følgere: 4 Svar: 187
    #2   10. mar 2018 Tjek Membranbladene om de slutter tæt..

  • Kasper C
    Kasper C Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 22 Følgere: 4 Svar: 187
    #3   10. mar 2018 Evt prøv at vende dem om..

  • #4   10. mar 2018 Yazuni c16

    Og membranen er også helt ny
    Og om den slutter tæt er vel irelavant da de vil stå helt åbne ved fuld gas hvor den ikke trækker?


  • #5   10. mar 2018 din dysse kan ikke pludselig være blevet for stor
    tjek stelforbindelsen det var det der var galt da min jog også begyndte at
    skabte sig på samme måde den gik fint i tomgang men spruttede og hakkede når den fik omdrejninger
    det var dårlig stelforbindelse fra tændspole til stel og samtidig havde den brændt mit 9 er tændrør af da det blev skiftet og stelforbindelse blev lavet kørte den igen
    ellers fin opsætning


  • #7   10. mar 2018 Det er en fejl 40.
    Ingen grund til at købe dele.

    Lav en ekstra stelledning mellem en bolt på studsen og stel ved tændspolen.


  • #8   11. mar 2018 Og skift dit tændrør smiley 99% sikkert at det er røget smiley

  • #9   11. mar 2018 Nej at dysen ikke pludseligt kan blive for stor det var såmænd også den teori jeg endte ud med at holde på??

    Tændrør har jeg skiftet 3 gange nu.
    Både 9 graders og 10 graders.

    Ekstra Stelftbindelse er allerede lavet
    Direkte fra tændspole til stel og fra stel til motorblok. (Glemte jeg at nævne)

    Så nej det er heller ikke her problemet skal findes


  • #10   11. mar 2018 Har du prøvede og dyse op i stedet for ned. nu hvis det er benzin den mangler

  • #11   11. mar 2018 havde det samme problem med min jog med næsten samme ting som din havde bare r-setup tændning på min. Og den hakkede og spøttede også. Og troede også dysen var for stor siden den gjorde sådan men den var enlig var lille

  • #12   11. mar 2018 Kan den nye standdart tænding (stator / svinghjul) kan det være en utrolig lille bitte smule skævt monteret så tændingstidspunket ikke er helt korrekt ?

    For mig at se har man ingen indstillings muligheder her? De to bolte I statoren for mig og se kan kun passe på en måde og svinghjulet gir sig selv og passer jo bare i noten på krumtappen.

    Hvad med pakningen bag statoren? Den er lidt slidt i det men stadig indtakt. Hvad gør den egentlig der og kan den have noget at sige?

    Ved ikke om det et helt sort men forsøger blot udelukke alt


  • #13   11. mar 2018 Syns bare det virker mærkeligt skulle dyser over 110 fåes de egenligt i større numre til 21mm delorto?

    For mig lyder det virkelig som om gnisten ikke er til at afbrænde benzinen ved høje omdrejninger. Den har jo kørt fint med en 108 dyse 2 prøveture hvor den var rigtig sur, så satte jeg en 110 dyse i og derefter opstod problemet. Dyssede så ned igen men det er stadig det samme


  • #14   11. mar 2018 prøv at justere en anelse på pigobben den sorte lille elektronik tingest der sidder ude i siden på tændingen den sidder med 2 stjerne skruer den kan justeres ud og ind det er den der bestemmer gnist tidspunktet og hvis den ikke står rigtig bliver gnisten for svag og kan ikke følge med
    det er før de er fejljusteret fra fabrikken og skal lige efterjusteres


  • #15   11. mar 2018 Uha, jeg turde virkelig ikke håbe på det ??.

    Ved ikke rigtig om jeg tør begive mig ud i sådan noget med indstilling af tænding.
    Tænker bare den har jo kunne køre helt perfekt med 108 dysen velogmærke. Problemet opstod jo sådan bare lige pludseligt??

    Hvis jeg vælger forsøge. Hvordan gøres dette nøjagtigt og er der noget skal jeg være OBS på?


  • #16   11. mar 2018 tjek først om den er gået løs den pigop og hvis ikke havde jeg stillet på den
    der må være noget præcis info hvad den skal stå på / der skal bruges søgerblade

    på min egen scootere har jeg tit og ofte bare prøvet mig lidt frem hvor den kørte bedst evt lige sætte noget smalt imellem det højeste punkt på svinghjulet og pigobben når den spændes


Kommentér på:
Hjælp min jog vil ikke trække mere?

Annonce