12.365 visninger
|
Oprettet:
pgo hot vil ik starte {{forumTopicSubject}}
Hej, min hot gik ud den anden dag da jeg kørte og ville ikke starte.
Har prøvet nyt tændrør, tændspole.
Den får gnist, benzin og har kompression.
Efter vi skiftede tændspolen, tænder den men går ud med det samme inden vi når at gøre noget,
vi har prøvet både med og uden luftfilter.
Nogen der har en ide hvad kan være galt?
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.681
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 425 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.120
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.681
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 425 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.120
Ja og nej.
Det er lunken luft, der er kommet ned i tanken og når så temperaturen falder, så kondenserer vandet i luften og bliver til mikro små vandperler, som sætter sig på indersiden af tanken.
Når du så kører, så skvulper benzinen rundt inde i tanken og skyller kondensen af tankens indersiden og så lander det på bunden af tanken.
Når der er nok af det, så trænger det igennem tankens filter og kommer ned i karburatoren.
Dernede vil det blokkere din dyse.
Hvis det sker med 100kmt på en godt tunet knallert hvor du selv blander olie tanken, så får cylinder/stempel hverken benzin eller olie og dermed ingen smøring og så kan den sætte sig før den har tabt farten ned til 0kmt.
sep 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Emner: 3 Svar: 9
har prøvet at rense kabu, hvordan kan jeg tjekke om der er vand i benzinen? Har ikke haft karburatorsprit i
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 425 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.120
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 425 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.120
Hvad har det at gøre med kondens i tanken?
sep 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Emner: 3 Svar: 9
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.681
Den skal skilles ad i atomer, alle dyser og tingel tangel skal ud og renses før de monteres igen, og så skal der karburatorsprit i benzinen for ellers kan du rense den en time efter igen...!!
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 425 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.120
Så du mener at en karbursator, som forstøver benzinen inden i, virker bedre, når man har pustet lidt på ydersiden af den?
Du skal have den helt af, for at komme til.
sep 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Emner: 3 Svar: 9
Det havde intet med kaburatoren at gøre...
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.681
sep 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Emner: 3 Svar: 9
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 425 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.120
Nå så det havde i....
#0
I rensede karburatoren samtidig med at i skiftede tændspolen.
sep 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Emner: 3 Svar: 9
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.681
Det står jo tydeligt i #0
""Hej, min hot gik ud den anden dag da jeg kørte og ville ikke starte.
Har prøvet nyt tændrør, tændspole.
Den får gnist, benzin og har kompression.
Efter vi skiftede tændspolen, tænder den men går ud med det samme inden vi når at gøre noget,
vi har prøvet både med og uden luftfilter.
Nogen der har en ide hvad kan være galt?""
sep 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Emner: 3 Svar: 9
Før vi skiftede tændspolen ville den slet ikke starte.
Selv efter vi rensede kaburatoren var samme problem.
Den var så druknet, og ville starte dagen efter...
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 425 Scootere: 7 Emner: 59 Svar: 35.120
Selvfølgelig.
Bundkaret var jo tomt.
Det du skriver giver slet ingen mening.
pgo hot vil ik starte