{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
462 visninger | Oprettet:

thomas J
thomas J
Tilmeldt:
14. jan 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

hjælp ny elller brugt {{forumTopicSubject}}

hej herinde vil hører om i har lidt viden jeg må suge kan ikke rigtigt beslutte mig om jeg skal købe en ny yamasaki ym50d uden begrændsning eller en brugt suzuki rmx også uden begrænsning og motor renoveret for et par mdr siden yamasaki er mest fordi den er ny og synes også den ser fed ud og suzukien er nok fordi jeg spare lidt men kender også til maskinen da jeg har haft en før skal lige siges den skal kører 330dage om året 23km hver vej dagligt og i alt slags vejr så håber lidt i vil hjælpe eller os nogen der kender til sårn en kineser maskine for det gør jeg ikk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp ny elller brugt
  • #1   14. jan 2018 Helt klart Suzuki rmx/smx

  • #2   14. jan 2018 Suzuki

  • thomas J
    thomas J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #3   14. jan 2018 ja okay ved godt at det er bedre kram men de der yamasaki grunden til det noget lort er det kvaliteten der bare er for dårligt eller er det fordi folk ikke passer på dem som hvis det var en knallert til nogen og tyve tusind kr og tak for svar nogen der ude der har sårn noget yamasaki

  • #4   14. jan 2018 Jeg ved ikke hvad for en du skal købe da jeg ikke er så meget inde i de nye gear maskiner.
    Men jeg ved at når en sælger skriver at motoren er renoveret, så skal du ikke bare tage hans ord for gode varer.
    Som udgangspunkt må man ALDRIG stole blindt på en sælger, så med mindre der ligger kvitteringer på renoveringen, eller det er tydeligt at se den er renoveret, så må du kalkulere med at der vil komme reparationer, da det måske er dårlig renoveret eller slet ikke.


  • thomas J
    thomas J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #5   14. jan 2018 nej det ved jeg skam godt og det os det det andet er nyt og har aldrig rodet med fire taks motor men har skruget på en suzuki så jeg kan da lave det meste selv det var også mere for at hører om der nogen der har kend skab til yamasaki ville gører det hele nemmere for lad os nu værer ærlige det jo ikke de bedste maskiner der er kommet derfra førhen men alle bliver jo bedre med tiden

  • #6   14. jan 2018 Helt klart ikke en 2 takter!
    Alt for dyrt i brændstof.

    Jeg havde valgt en sprit ny Sym 4 takt.
    Du kommer frem med tørre fødder og du bruger næppe ret meget brændstof og så slipper du for gearskifte, som kan være noget lort med halvfrosne fingre.

    Jeg har selv kørt 25km hver vej i et par år, på forskellige knallerter.
    Scooter er klart at foretrække til vinterkørsel.

    Dine knæ bliver heller ikke lige så kolde.


  • thomas J
    thomas J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #7   14. jan 2018 ja ved det godt det bliver koldt for knæene men vil også havde det sjovt på kører turen er der slet ingen der har yamasaki eller kender en kom nu vil gerne hører om de kina 4 takts motor holder eller noget skrammel

  • #8   14. jan 2018 Efter hvad jeg har hørt er det ikke noget at jeg ville købe, men hvad koster sådan en fra ny af? For man kan få en Derbi Senda til omkring 10.000 brugt

  • thomas J
    thomas J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #9   14. jan 2018 jamen det os det jeg har hørt og ja 10000 og 12600 med levering og plader ja ved det godt man også kan få noget fin brugt til de penge men som sagt synes jeg den yamasaki ym50d er fed så men tror jeg må kigge efter en god brugt cros knallert suzuki eller derbi bliver det nok men vil også stadig gerne hører fra en med en fin kina

  • #10   14. jan 2018 Levering?

    Man skal sgu da ikke betale for "levering" på en scooter.
    Du betaler da heller ikke "levering" på en sprit ny cykel!!!

    Ordet levering kommer sig af at bilforhandlerne kunne lægge cirka 3800kr oven i prisen på en ny bil og disse 3800 blev der ikke lagt 180% afgift på.
    Beløbet gik til at få bilen transporteret fra Frihavnen, til forhandleren og få fyldt det sidste olie på den og gøre den klar til udlevering til kunden.

    At brugtbilsforhandlerne, så ser sit snit, til at trylle et par tusinde oven i prisen, det burde ikke være tilladt.

    Betal for knallerten og nummerpladen + 100kr.


  • thomas J
    thomas J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #11   14. jan 2018 jo det skal man jeg mener det er klargøring og nummerplade nummer plade er 1875kr og det fordi han skal samle den og pladen koster jo næsten 900 så det lyder fair nok o g 750kr i transport med fragt mand fra sjælland til nordjylland lyder også maget fair da jeg har givet det dobbelte for at få flyttet et lege hus 30km så det ikke fordi han snyder

  • #12   14. jan 2018 Nummeplade er 1875kr?
    Hvor får du den pris fra?

    https://www.applusbilsyn.dk/motorkontor/priser-pa-nummerplader
    Og det er inkl. deres gebyr.
    Skal han samle den?
    Mig bekendt, så er det da en del af prisen.

    Køb dog noget lokalt.


    De 750kr i transporten er ikke så slemt.


  • #13   14. jan 2018 For lige at tilføje mit eget præ til samtalen smiley Jeg kunne aldrig finde på at bruge penge på en yamasaki.
    Fordi?
    Gensalsværdigen på yamasaki er så lav du kun har råd til en gammel cykel når du har solgt den, og ud fra de rygter jeg har hørt skulle deres motorer ikke være besynderlige holdbare når de har kørt nogle kilometer.

    Ville derfor til en hvær tid gå efter en "ældre" gearmaskine, måske ikke en RMX, da de fleste man kan finde idag har levet deres liv godt smiley

    En af de største fejl jeg har gjort inde for scooter og knallerter var af komme af med min Gearmaskine, og købe en scooter istedet.
    Ja, en scooter er mere praktisk, og behaglig på lengere ture, men OVERHOVEDET ikke lige så sjov som en Gearmaskine (Skal køre over 30!) Det er bare tusindegange sjovere at køre når man selv skal ligge og leje, med gerne smiley Kulden er dog et lille minus, men plusserne vejer minuserne op. smiley


  • #14   14. jan 2018 #13
    Lige indtil at du er mødt våd og stivfrossen op på arbejde en hel uge i træk og først er tøet op i fingre og ben efter et par timer.
    Så har du sgu chefen på nakken.

    Jeg køber aldrig gearmaskiner igen, til hverken en lovlig 30er eller en lovlig 45er og jeg kommer nok ikke til at eje en tunet scooter igen.

    Gearmaskiner for mig, det er høj fart og så snakker vi motorcykler.


  • #15   14. jan 2018 Som jeg også skrev skal en gearmaskine køre over 30, at have et optræk som minder om ens halvdøde oldemor og skifte gear efter 5km/t, er sygt, efter min mening. At have en scooter som kunne køer 90+ eller en gearmaskine som kunne det samme, ville jeg altid tage gear.

    Da jeg kørte sidste år, investerede jeg i de tykkeste hansker hvor jeg stadig kunne bevæge fingerene, de kunne da holde fingerne varme. Det meste af tiden smiley


  • thomas J
    thomas J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #16   14. jan 2018 ja han skal hvis samle den det erpå daxchop.dk og ja har og fortrudt jeg solgte min rmx i sin tid og ja turen på job må gerne værer sjov og har handsker med varme i dejligt og skal i bad inden vi går i stalden så skal nok blive varm igen hehe og slf skal den mindst rende ca 80-100kmt ellers er der lang vej frem i 6 gear

  • #17   15. jan 2018 80-100knt, så skal det helt sten sikker være en senda, SMT eller SX/RX med Derbi d50b0 motoren og et godt ø50mm alukit med to stempelringe.
    Så holder cylinderen evigt og den kan tåle nogle tæv.


Kommentér på:
hjælp ny elller brugt

Annonce