{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.707 visninger | Oprettet:

Kørt ned? Erstatning {{forumTopicSubject}}

Hej igår var der en der kørte ind foran mig fra venstre side og jeg når ikke at stoppe så jeg kører ind i ham. Dog var det kun benskjold og blinklygte der gik i stykker. Men vi aftalte så at jeg skulle ringe og så få pengene i kontanter, næste gang jeg var i nærheden. Men skrev til det nummer igår om det ikke godt nok var ham der havde kørt ind foran mig. Han har ikke svaret endnu, ihvertfald. Men fik hans nummerplade men er der noget man kan gøre hvis han ikke svarer. Det drejer sig jo kun om 300 kroner men princippet.
Nogle der har erfaringer med noget lignende?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørt ned? Erstatning
  • #1   13. jan 2018 Var din scooter lovlig?
    Næste gang, så tager du din telefon op af lommen og filmer ALT.
    Du peger hvor du kom fra og hvor han kom fra osv.
    Så har du din dokumentation på plads.
    Du glemte at få hans kørekortnummer.

• #2   13. jan 2018 Altså den kører under 40, men ja skulle have taget hans kørekort nummer og alt det der. Men tænkte ik,over det i øjeblikket. kunne se telefonnummeret var en taletidskort. Så det hjalp ikke så meget men ringer her senere idag

• #3   13. jan 2018 Er der vidner til uheldet?
    Har du hans registreringsnummer?
    Billeder af uheldet?
    Var personen i bil, scooter eller noget helt tredie det nævner du ikke noget om?
    Kørte personen over for rødt?
    Er din scooter ulovlig?

Uden nogen beviser så er det jo påstand mod påstand og så er det svært at bevise noget. Og er din scooter ulovlig så har du ikke krav på nogen erstatning.

• #4   13. jan 2018 Nej den er lovlig, der var to vidner men fik ikke deres telefonnumre. Det var hans skyld og det har han indrømmet over for mig

• #5   13. jan 2018 Det var en bil, Toyota Avensis, registreret på nummerplade.net

• #6   13. jan 2018 Hvis du ikke kan få kontakt til vidnerne så er de intet værd smiley

Så kan man jo sige at det var godt der ikke skete mere, og så har du lært til en anden gang hvordan man gør smiley

Men det kan jo også være at han er ærlig nok og kontakter dig igen ham der kørte ud foran dig.

• #7   13. jan 2018 Hvis du har hans registreringsnummer så tager du kontakt til din forsikring og fortæller hvad der er sket, og så tager de kontakt til hans forsikring.

• #8   13. jan 2018 Ja, håber jeg lidt på. Han sagde jo at han ville give mig pengene i kontanter. Det virker noget mærkeligt. Fordi der ikke så meget andet at gøre

• #9   13. jan 2018 Jeg har kun ansvars forsikrinf på min scooter. Er det dem jeg skal ringe til eller hvordan?

• #10   13. jan 2018 Ja det er dem.
    Det er jo hans skyld så det er hans forsikring der skal betale så det har ikke noget med din ansvarsforsikring at gøre, men det er stadig din forsikring du skal ringe til, da du umulig kan vide hvilket forsikringsselskab han har med mindre han sagde det til dig.

Men altså uden beviser af nogen art så ved jeg ikke hvad de siger til det, men man kan jo håbe på at han påtager sig skylden. Men giv ham nu lige et par dage til at betale til dig først før du går gennem forsikringen.

• #11   13. jan 2018 Nej, men min forgaffel er muligvis også,blevet skæv men er dog ikke sikker. For det er jo en stalker forgaffel til 1800 fra ny af

• #12   13. jan 2018 #10 forsikringsselskabet fremgår på nummerplade.net så vidt jeg husker.

• #13   13. jan 2018 #12 Har lige tjekket min bil, og du har helt ret smiley

• #14   13. jan 2018 Der var to i bilen der kørte ud foran mig

• #15   13. jan 2018 Har lige tjekket og kan ik se noget forsikring

• #16   13. jan 2018 Skriv hans nummerplade til mig i PB så skal jeg tjekke for dig.

• #17   13. jan 2018 Har sendt, men hvis jeg har fået den forkerte nummerplade skrevet ned. Altså kiggede på den og skrev det ned men er bare lidt bange for at det er forkert.

• #18   13. jan 2018 Men kan se den er blevet synet i aalborg

• #19   13. jan 2018 Så er rimelig sikker

• #20   13. jan 2018 Det er en Toyota Avensis så mon ikke det er den rigtige.
    Den er forsikret hos Tryg forsikring.

• #21   13. jan 2018 Okay hvor så du det? Men når,jeg kigger på google ligner det ikke helt den samme bil. Men kan ik forestille mig at det er den forkerte nummerplade

• #22   13. jan 2018 Men troede bare ikke at når jeg kun havde ansvarsforsikring dækkede min scooters skader i ulykker

• #23   13. jan 2018 Tænkte bare ikke helt klart i øjeblikket

• #24   13. jan 2018 Du kan heller ikke få noget fra din egen forsikring fordi du kun har ansvarsforsikring på. Men når uheldet er hans skyld så kan du få fra hans forsikring.

Var det nu dig der var skyld i ulykken, så havde din ansvarsforsikring dækket skaderne på hans bil, men IKKE din scooter.

• #25   13. jan 2018 Okay, hvis han ikke svarer på telefonen ringer til min forsikring

• #27   13. jan 2018 Hvad skrev du? Kunne ik se din seneste kommemtar

• #28   13. jan 2018 Jeg lagde et billede ind så du kunne se det med hvilken forsikring han har, men slettede det igen da der jo var hans registreringsnummer på smiley
    Så ville jeg sende den i PB men det kunne jeg ikke.
    Du kan selv finde oplysningerne på nummerplade.net der er en fane der hedder forsikring.

• #29   13. jan 2018 Til en anden gang ringer du bare efter politiet. Næste gang er det måske er lille barn på cykel han kører ned sådan en forseelse skal straffes hver gang. Og så får du også dækket alt på din scooter da der så kommer taksator på og mekaniker.

• #30   13. jan 2018 Okay, men det skal vel ikke politianmeldes nu? eller hvad

• #31   13. jan 2018 Det er lidt sent at gøre nu. Men du kan sagtens gøre det. Fortælle at i aftalte at klare det indbyrdes men at han virker som om at han forsøger at løbe fra det måske har han intet kørekort eller har lavet forseelser således at han ville ende med at miste det måske var han påvirket af noget han havde indyager? Og forklar hvad der skete og Giv dem hans navn tlf. Nr og reg nr det er da dumt at lade være

• #32   13. jan 2018 Men havde lidt problemer med min bagbremse og mit lys, så ville ik risikere at jeg så kommer til at betale en bøde for det. Lys og bremser virker men der er lidt problemer nogle gange

• #33   13. jan 2018 Det er fuldstændigt underordnet. Hvis det er hans skyld er det hans skyld. Min stedfar kørte en 45 knallert i efteråret og en bil kørte ud fora. Ham og hele fronten blev skæv. Knallerten blev ikke rullet eller testet på nogen måde og den gik 80 på speedo. Ikke at han kørte så stærkt da han også har bil og kørekort. Der kom politiet med det samme og det blev hende der fik skylden da hun om ikke andet skulle vurdere hastigheden på den der kom men hun havde slet ikke orienteret sig indrømmede hun

• #34   13. jan 2018 Okay, har lige snakket med TopDanmark og han sagde at jeg skulle ringe til deres special afdeling som åbner på mandag. Han sagde også at det ville være en god ide at politianmelde det. Så ringer lige til dem her om lidt

• #35   13. jan 2018 Tjek hans plade på skat motor registre.som en skrev der står både navn og forsikring firma der.;) jeg kan ihvertfald slå min dna op der

• #36   13. jan 2018 Politiet sagde at det nok ikke var nødvendigt at politianmelde det, så valgte at lade være og så se om hvad de siger på mandag

• #37   13. jan 2018 Kan ikke se hans navn, kun forsikring jeg kan sende nummer plade i PB og så kan du prøve og kigge hvis det er hele hans navn der står der
    Har fået hans fornavn af politiet.

• #39   13. jan 2018 Har snakket med politiet, han stak jo ikke direkte af. Han svarer bare ikke på det nummer han gav mig.
    Har snakket med politiet og de sagde at hans og min forsikring nok,godt kunne finde ud af noget. Så sagde jeg bare at jeg ikke gad til at politianmelde ham

• #40   13. jan 2018 Har sagt at jeg hat prøvet at ringe til ham, og de tjekkede også nummerpladen og der fik jeg et navn der mindede om det han sagde til mig, kan være jeg hørte forkert. Men han sagde som jeg også havde fundet ud af at det var et taletidskort

• #41   13. jan 2018 Du kan kun se navnet hvis der er gæld på bilen. Slår du min nr plade op kan du se mit navn ellers ikke.

• #42   13. jan 2018 Har lige snakket med ham og vi aftalte at han sender de penge på mandag, hvis ikke må man tage den derfra

• #43   14. jan 2018 Så sender han 300 kr på mandag

• #44   14. jan 2018 Hvad så med arbejdsløn og den evt skæve forgaffel?

• #45   14. jan 2018 Altså vi aftalte 350, men han sagde han sender dem over mobilepay, men det nummer han ringer fra har ikke mobilepay, kan man se hvis man prøver at sende en krone til det nummer

• #46   14. jan 2018 Så tror ikke at han sender dem, men hvis jeg siger til forsikringen at forgaflen muligvis er blevet skæv skal de så ikke også kigge på det?

• #47   14. jan 2018 Hvorfor helvede aftaler du sådan noget med ham?
    Det er ikke hans beslutning om den skal gå igennem forsikringen eller uden om.
    Du kører bare din scooter ned til en aut. forhandler, som så fortæller dig hvad der skal laves og resten tager du med hans forsikring.
    Du skal kun ringe til ham en enkelt gang og det er for at få optaget en samtale hvor han siger at det var hans skyld.

• #48   14. jan 2018 Det er jo lidt for sent nu, men kunne selvfølgelig ringe og sige at min forgaffel også er blevet bøjet. Og så forlange flere penge eller jeg ringer til forsikringen

• #49   14. jan 2018 #48 Nej det kan du altså ikke, det er jo direkte afpresning, og du aner jo slet ikke om forgaflen er bøjet..
    I har aftalt 350,- mener du ikke at det er nok, så ringer du til forsikringen i morgen og så henviser de dig til et værksted som skal vurdere skaderne på din scooter.

• #50   14. jan 2018 Sry ser forkert mente man kunne.

• #51   14. jan 2018 Så er der 350 i morgen to dage efter ser du af forgaffel er skæv der må du selv betaler for øf måske andre ting du ikke har set

• #52   14. jan 2018 #51
    Ja det er altid klogest at køre det igennem forsikringen, eller som minimum at få en mekaniker til at gennemgå scooteren og få et overslag på hvad det vil koste skadevolder at udbedre skaden.
    At aftale en pris på ulykkesstedet er altid forbundet med en vis uvished. Men gør man det, så kan man ikke bagefter komme og sige den forresten også fejler det og det.
    Så må man i stedet tage den gennem forsikringen. smiley

• #53   14. jan 2018 Men kan jeg ik skrive til ham at jeg har efter en gennemgåning af scooteen set at forgaflen er blevet bøjet. Om han så ikke kan lægge flere penge oveni, ellers tager jeg den gennem forsikringen?

• #54   14. jan 2018 Men jeg tror ikke han sender de penge, alligevel. så det bliver nok kørt igennem forsikringen

• Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
    #55   14. jan 2018 Nej det kan du ikke...

Du har kvajet dig, og grebet situationen fuldstændig forkert an.. fuldstændig latterlig tankegang du har fat i "jeg skal have flere penge, for ellers"
    Æd den selv, og lær af dine fejl

• #56   14. jan 2018 Okay, håber bare på at han ikke sender pengene, for så kam jeg goft bare ringe til forsikrignrn

• Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

#57   14. jan 2018 En aftale er en aftale, at du forhastet har kastet et beløb afsted gør du nok ikke igen..

Næste gang så kør den igennem forsikringen, uanset hvad helvede folk siger..
    Men ja, betaler han ikke som aftalt, så havde jeg uden skrupler taget fat i hans forsikring.. smiley

• #58   14. jan 2018 Ja, så lærte man det. Men tror ik han sender dem, da hans nummer ikke er tilknyttet nogle MP konto

• Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

#59   14. jan 2018 Nææ, jeg synes også det er mærkeligt at man vil vente med at betale til i morgen, når det kan klares på 30sek..

• #60   14. jan 2018 Det er fordi han siger han nun har kontanter og kan først sætte dem i banken imorgen

• #61   14. jan 2018 Kun kontanter så må ham betal med det

• #62   14. jan 2018 Hvis ikke han har penge på kontoen idag så får du heller ikke imorgen. Kontanter eller ej. Jeg tror personligt at han vælger at skide på dig og leve af hans penge. Der er lang tid til d. 1

• #63   14. jan 2018 Enig med kp ??

• #64   14. jan 2018 Slå hans nummerplade op og kontakt hans forsikringsselskab.
    Eller kør den til en forhandler.

Sætninger som "eller gør jeg" bliver bare vendt imod dig selv.

• #65   14. jan 2018 Okay, men hvis nu han har kontanter han har "tjent" på andre måder, og så sætter han den ind i banken i morgen. Men tror også du har ret KP
    Tommy, ved du hvor der en forhandler i nærheden af aalborg?

• #66   14. jan 2018 Snakkede med hans forsikring igår og de sagde at jeg skulle ringe til deres specialafdeling i morgen.
    Men hvad vil de sige til at jeg jo allerede har lavet en åndsvag aftale med ham?

• #67   14. jan 2018 Ingenting, det er ikke unormalt med sådanne aftaler og efterfølgende fortrydelse...!!
    Du skal bare være ærlig og sige du var lidt chokeret og at det først var bagefter du kom til at se forgaflen så skæv ud længere er den ikke. Og så må en taksator tage stilling til hvad der skal laves på din scooter smiley

• #68   14. jan 2018 Okay, hvad nu hvis at han ser at bremsen ikke er for god(var den i forvejen). Hvordan tjekker en taksator ens scooter kommer de hjem til en, eller hvordan.
    Kan jeg i,princippet ikke skrive til ham, du skal ikke sende pengene imorgen, fordi jeg gerne vil køre det over forsikringen?

• Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

#69   14. jan 2018 Du må vel gøre hvad du synes er moralsk korrekt..
    At lave en aftale om at gå udenom forsikringen, for derefter at gøre det alligevel er svinsk synes jeg..

• #70   14. jan 2018 Ja, det er rigtigt nok men det ville bare være pisse træls, hvis jeg så skal til at bruge 1600 på en ny forgaffel

• #71   14. jan 2018 Scooteren skal transporteres på et værksted som forsikringen vælger for dig.
    Og jo du kan sagtens skrive til ham at du vil køre det gennem forsikringen.

Jeg syns bestemt ikke det er svinsk, der kommer en taksator på så det bliver præcist vurderet hvad der skal laves.
    Havde han skrevet til skadevolder at han ville have flere penge som tidligere skrevet, så havde det været svinsk efter som TS slet ikke ved om forgaflen fejler noget.

• #72   14. jan 2018 Okay, prøver at skrive til ham at jeg gerne vil køre det igennem.
    Man kan vel ikke køre til det værksted på scooteren eller hvad? For den kan jo sagtens køre

• #73   14. jan 2018 Du kan også vælge at køre den på et værksted og få et overslag over hvad det vil koste at reparere den, og så foreligge det for skadevolder. Så er det jo op til ham om han vil betale det eller om forsikringen skal ind over, der er rigtig mange muligheder.

• #74   14. jan 2018 Så jeg må godt køre hen på et værksted på scooteren?

• #75   14. jan 2018 Ja det må du gerne men tror du skadevolder vil betale bagefter? Jeres kommunikation er jo ikke speciel go....!! Så det letteste for dig er at kontakte forsikringen, også fordi du helt åbenlyst ikke har særlig meget forstand på dette topic smiley

• #76   14. jan 2018 Okay

• #77   14. jan 2018 Har skrevet at jeg efter at kigge på dem, ku se at hjulet eller forgaffel måske var blevet skæv og at jeg gerne ville køre det igennem forsikringen, for at få at vide præcist hvad der er i stykker

• #78   14. jan 2018 Super.
    Hold os opdateret om hvordan det går smiley
    Go aften.

• #79   14. jan 2018 Tak i lige måde

• #80   14. jan 2018 Men det er ligemeget at min bagbremse ikke er så god?

• #81   14. jan 2018 Det har ikke noget med det at gøre.

• #82   15. jan 2018 Snakkede med hans forsikring og de sagde at de ville skrive til ham, fik så også at vide at han hed et andet navn end det han havde givet til mig. Men hvad gør man hvis han ikke svarer på deres besked.
    Ville det være en god ide at politianmelde det?

• #83   15. jan 2018 Vent og se hvad forsikringen kommer frem til.
    Politiet kan ikke gøre så meget ved det nu jo, og der er jo ingen vidner sååå spild af tid at politianmelde det vil jeg mene.

• #84   15. jan 2018 Ja, okay men plejer der ikke bare at gå uger eller måneder før der sker noget ved sådan en lille sag.

• #85   15. jan 2018 Var det ikke sådan nogle ting du burde have spurgt forsikringen om da du ringede til dem?

• #86   15. jan 2018 Jo, men hun sagde at de ville ringe når de hørte og så hun der nok gik lidt tid

• #87   15. jan 2018 Det er jo en vidt begreb, men du må jo vente "lidt tid" der er ikke så meget andet at gøre.

• #88   15. jan 2018 #82
    Du har tydeligvis ikke set billede ID på ham, eller du har fået oplyst navnet på den registrerede ejer af bilen.

• #89   15. jan 2018 Har fået navnet på den registrede ejer, men nej så ikke billed ID, hvilket var dumt ikke at spørge om. Han virkede heller ikke specielt interesset i at jeg stod og skrev noget ned på min telefon. Da jeg skrev nummerpladen ned

• #90   15. jan 2018 Men tror i det vil gå hurtigere hvis nu at man optagede hvor han sagde at det var hans skyld ?

• #91   15. jan 2018 #89
    Fordi at han gerne ville slippe uden om.
    Næste gange, så hiver du din telefon op af lommen og går direkte på video med det samme.
    Så har du alt med. Nummerplade, ansigt, skadernes omfang, trusler, aftaler osv.

• #92   15. jan 2018 Find selv ud af hvad du vil gøre og gør det.
    Tiden løber fra dig.

• #93   15. jan 2018 Politiet sagde at hvis jeg anmeldte ville det ik gøre en forskel, for de vil ikke gøre noget ved det.
    Så må man bare håbe at hans forsikringsselskab vender tilbage.
    Nu når jeg kigger, kan jeg så godt nok se at forgaflen ikke er blevet skæv man skal nok bare lige dreje styret. Men når der ingen vidner er er det jo en lidt stram situation

• #94   15. jan 2018 Først mener du at forgaflen nok er skæv, nu mener du at den højst sandsynligt ikke er skæv.
    Måske du bare skulle have taget de 350,- og undgå alt det her bøvl...!!

• #95   15. jan 2018 Altså vil stadig gå igennem forsikringen, men den så mere skæv ud her den anden dag. Men han. har sagt til min papfar at jeg kunne få 350 eller ingenting.

• #96   15. jan 2018 Du er jo også gået gennem forsikringen så det er jo bare at vente og se.

• jesper H
    jesper H Tilmeldt:
    jul 2017

Følgere: 7 Svar: 2
    #97   17. jan 2018 1: Drejer ind foran dig fra venstre, altså en højresvings påkørsel = Vigepligt Forseelse
    Det skal som grundregel altid meldes til politiet, når det er vigepligt forseelser, på stedet via 112.
    2: Vil person forsøge at undgå myndighederne, tager man nummerplade og fortæller personen er stædig, stejl og vil forlade stedet.

Har du meldt det til køretøjets forsikring, har de en lovbunden frist manden skal reagere indenfor, ellers skal politiet tage over via forsikringen - Kan ikke helt huske de exacte omstændigheder, men det kan du læse dig frem til, eller din egen forsikring fortælle dig om.
    Jeg har slåsset med sådanne tosser 2 gange, det er bøvlet, det tager lang tid, men sådan er det.

• #98   17. jan 2018 Hans forsikring sagde at de ville skrive til ham, det var i mandags. Men ringer til dem i næste uge hvis de ikke har vendt tilbage

• #99   18. jan 2018 Hk du virker lidt baglæns så vil du melde bar så vil du ikke også er gaflen skæv og pludselig ikke hvad med en autoseret forhandler til at se hvad der skal laves du har tydeligvis ikke forstand på scooteren

• #100   22. jan 2018 De siger at de har sendt en rykker til ham idag, efter jeg snakkede med dem

• #101   22. jan 2018 Spændende

• #102   22. jan 2018 Ikke specielt.

• #103   1. feb 2018 Noget nyt i sagen?

• #104   1. feb 2018 Nej, ringer til hans forsikring og siger at nu må de snart komme igang, det kan ikke passe at fordi deres kunde prøver at stikke af, jeg ikke kan få noget erstatning

• #105   1. feb 2018 De sagde at han havde indtil d.15 April til at svare, så må jeg jo vente til der, med at ringe igen

• #106   1. feb 2018 Hk det lyder bestemt ikke korrekt. Tag fat i din egen forsikring og Lad dem køre sagen så går det hurtigere.

• #107   1. feb 2018 Det vil sige, at han ikke har 3 måneder til at svare dem, eller hvad?

• Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

#108   1. feb 2018 3 måneder til at melde en skade lyder meget rigtigt smiley

• #109   1. feb 2018 Det afhænger så sandelig af hvad der står skrevet i policen. Loven foreskriver uden hold. Dvs snarest. Muligt. Ud over det så melder man skaden til sin egen forsikring. Og så dækker de i første omgang. Derefter kan de opkræve regression fra det andet selskab. Viser det sig så at være din skyld så er der bare dit selskab der betaler modparten og du får en regning på dit eget. Ingen mand skal gå hverken 3måneder eller et år uden erstatning. Det er det du har et forsikringsselskab for

• #110   1. feb 2018 #109
    Egen forsikring dækker INTET i første omgang når man "kun" har ansvar på sin scooter eller bil og motorcykel for den sags skyld.

• #111   1. feb 2018 Selvfølgelig gør de det når det ikke er hans skyld og der skal køres sag... Så ud ligger de og kræver pengene af den part som skal betale. Derfor er det bedste altid at melde skaden til sit eget forsikringsselskab.

• #112   1. feb 2018 Jeg tror vist lige du skal læse lidt på forsikringsbetingelserne makker....!!!

• #113   1. feb 2018 Jeg har få selv prøvet det så hvad skal jeg læse på ?? min bil skulle da ihvertfald ikke have bulet dør til det faldt på plads der blev klarer lige med det samme

• #114   1. feb 2018 Så har du haft kasko på....!! Så bliver den lavet med det sammen og så er det forsikringens problem at få pengene fra skadevolders forsikring, men det gælder KUN når man har kasko på.

• #115   2. feb 2018 Omfg... Nej jeg havde ikke kasko på min bil.... Kun den lovpligtige ansvar...

• #116   2. feb 2018 Ligeså vel som din familie heller ikke skal undvære erstatning hvis du bliver dræbt i et uheld pga. En andens skyld bare fordi at modparten venter med at anmelde til om 10 år

• #117   2. feb 2018 Ja ja så længe du selv tror på det så er det fint med mig...!!

• #118   2. feb 2018 Det var godt

• #119   10. jun 2018 De ringede faktisk fra modpartens forsikring og spurgte om jeg stadig ville køre sag og så sagde jeg bare nej, da den efterhånden ikke er helt lovlig mere.

Kommentér på:
Kørt ned? Erstatning

Annonce