Vurdering af Honda SFX {{forumTopicSubject}}
Hej SG
Jeg overvejer at skille mig af med min trofaste Honda som jeg har haft i ca. 10 år.
Det er efterhånden nogle år siden jeg har gjort noget i knallert synes jeg det var oplagt at høre herinde hvad sådan en kan koste idag.
Jeg kan ikke huske årgangen, men det kan vel slåes på stelnummeret. Den er i hvert fald fra før nummerpladeloven.
Der er monteret Polini Sport 70ccm, anden udstødning, malossi variator, anden kobling.
Jeg har fået den autolakkeret i sin tid, den har stortset ikke kørt siden. De sidste 6-7år har den måske kørt 30-40km. Men den starter nu altid.
Der er også kommet nye dæk på og ellers løbende vedligeholdt.
Den er noget støvet på billedet.
Der står 17112km på speedometer.
Men spørgsmålet er mest hvor sådan en lægger i pris. Hvad skal jeg regne med den kan indbringe idag ?
På forhånd tak.
MVH Michael
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Geniale til bykørsel, pga den lille størrelse.
Eftersom at man kan få den evigt populære Jog R til små 6000 i pæn stand, så tænker jeg at du nok kan få 4000 for din eller i hvert fald starte ud derfra.
Fordi at folk herinde ikke ved at Honda er samme/bedre kvalitet end Yamaha og de ved heller ikke at den har en længere slaglængde, så den derfor har et mere solidt træk.
jul 2005
Følger: 13 Følgere: 12 Scootere: 2 Emner: 4 Svar: 35
Hondaen er en fantastisk knallert, bestemt noget af det bedste fra dengang. Jeg ved ikke om der er kommet noget bedre.
Jeg har sat og søgt lidt på Gulgratis og DBA. Men det er ikke mange der er tilsalg. Og synes dem der er, er svære at sammenligne med min.
sep 2006
Men for dælen hvor var de nemme at tune.
Skift vario, så var du på 75kmt.
Skift CDI bagefter så var du på 85kmt.
De er jo født med 5,3HK eller deromkring, så ingen andre scootere uden begrænsninger kunne følge med i omtrækket.
https://www.bikez.com/motorcycles/honda_sfx_50_2003.php
Den lange slaglængde er nok også det der gav den verdensrekorden i sin tid, for hurtigste scooter, men de er nok blevet slået flere gange.
Hvis du solgte den om 4 år, så havde jeg købt den, hvis den var lovlig, til papdatteren.
Men hun er kun 11 år nu.
jul 2005
Følger: 13 Følgere: 12 Scootere: 2 Emner: 4 Svar: 35
så kan du købe den nu og så har du 4 år til at lave den helt lovlig
sep 2006
Vurdering af Honda SFX