{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
435 visninger | Oprettet:

Variotool PGO {{forumTopicSubject}}

Hej. Kan det passe at jeg ikke kan finde et værktøj til at holde variator, når man spænder møtrikken til PGO. Kan sagtens finde alle dem til Mina. Plejer at lave værktøj selv, men skal til at fifle med variatorer, så det ville være fedt med sår'n en smiley Link, ideer eller en der har noget til salg ville være super.

Og NEJ ! Knokler ikke mine krumtapper med slagnøgler smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Variotool PGO
  • #1   7. okt 2017 en oliefiltertang med rem, plejer at virke for mig:)

• #2   7. okt 2017 Sæt en fastnøgle i spænd ved blæserhjuler

• #3   7. okt 2017 mads e så kan du stadig rykke krumtappen skæv

• #4   7. okt 2017 Ja okay, det har virket for men du kan bruge en luftnøgle bare spænd forsigtigt

• #5   7. okt 2017 https://www.msp-tuning.dk/scooterdele/pgo/hot50/vaerktoj-tilbehor/stempelstopper-motoforce.html

Her, skru tændrøret ud, skru denne i, løsn vario

• #6   8. okt 2017 Oliefiltertang er fint til koblingen, og kan da også godt bruges til varioen. Noget i spænd ved blæserhjulet vil også virke, så længe vingerne holder. Stempelstopper har jeg et par stykker af, jeg selv har lavet, og nok bruger for det meste, er da også fint. Hader bare at skulle under, og skrue tændrør af og på flere gange på en aften. Købte en fin stempelstopper med plastikende, og fik så resten af natten til at gå med at fiske det for****** plastik ud igen smiley Det jeg helt præcis søger er det værktøj man kan få til Minarelli, der holder den lille krans til kickstarteren, og så et par bolte i blokken. Ser ikke ud til det findes til PGO. Så jeg må vel i gang med smedeværkstedet igen. Hader i øvrigt også at håndfile smiley Men på den anden side skal den vel kun laves den ene gang. Tak for input.

• #7   8. okt 2017 Og så har jeg endnu ikke mødt den der "Forsigtigt" kan spænde 4 KG med en 40 KG's slagnøgle. Har derimod set meget der er blevet ødelagt af "Forsigtig" fastspænding med den metode. Specielt alu-fælge. Startede så også med at bruge luftværktøj i 1975 smiley

• #8   8. okt 2017 flemming jeg skiller tit folks vario af når skiven skal væk smiley bruger atid en luft/slag nøgle jeg spænder AAALLLTTT!!!! hvad den kan der er sgu aldrig sket en skid.... har måske spændt vario 150 gange altså du skal bare smader igennem og så virker det smiley

• #9   8. okt 2017 Jens Victor >> Jamen bliv du bare ved med det, det vil jeg slet ikke blande mig i smiley Og vil heller ikke starte en religions krig om hvad man gør. Jeg skriver bare hvad jeg gør, og har vænnet mig til gennem et liv som mekaniker, maskinmester og maskinkonstruktør. Du ved godt : "Man kan ikke lære gamle cirkus heste nye tricks" smiley
    Og så søger jeg stadig et brugbart værktøj !

• #10   8. okt 2017 Ville bare sige at det intet skader smiley

• #11   12. okt 2017 Nå! I stedet for at digte mere her smiley Gik jeg i skrot kassen og fandt lidt af hvert:
    Den virker, og består af et overskåret kick drev (Nemt at skære i rillen hvor fjederen er klipset på). En stump 1" galvaniseret vandrør, 2 stumper galvaniseret vinkeljern. En 14 mm top og forlænger fa et 3/8" gammelt topnøglesæt.Toppen slebet så den kan gå igennem vandrør/ring fra drev og svejset på forlængeren. Forlængeren er monteret med en M10 (17mm sekskant) til momentnøglen. 2 stumper rustfri M6 gevind stang med 2 rustfri fløjmøtrikker, til montering på blokken uden brug af værktøj.
    Det hele er hæftet op med svejsninger, monteret på en skrot motor blok jeg havde stående. og derefter fuldsvejset i skruestikken. Dette var nødvendigt for at få det rigtige tryk på griberen, og for at centrere det hele omkring toppen. Den vinder nok ingen skønheds konkurrence med det virker som den skal. Tænderne på den gamle griber er så lige rejfet op med en fil, så den er helt skarp hvor den bider.
    Skriver bare, hvis nogen skulle gå med samme ideer, og hører da gerne forslag til forbedringer. Håber der kommer et billede med indlægget, ellers kommer det senere. Er ved at udtænke "Variotool PGO V.2.0" smiley

profilbillede
Kommentér på:
Variotool PGO

Annonce