{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.539 visninger | Oprettet:

skift af cylinder på pgo {{forumTopicSubject}}

hej sg.
jeg står og skal skifte min cylle på min big max, jeg har aldrig gjort det før så det er første gang, er der noget jeg skal tage højde for når jeg gør det?
er det nemt at gøre(når man ikke har prøvet det før)?
og hvilken cylle ville i anbefale til en std pgo big max?

og kan man evt finde en guide på hvordan man gør?

på forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skift af cylinder på pgo
  • brian n
    brian n Online Tilmeldt:
    jan 2010

Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
    #1   27. aug 2017 big max er jo en 45 så hold den lovlig ganske simpelt

og hvordan du du skifter det ganske nemt du går ud og skiller den da og ligger mærke til hvor tingene skal sidde og hvordan og der er jo kun 8 ting du skal holde øje med du kunne jo tage nogle bilder af hvordan du samler det

hvad du skal holde øje med husk pakninger og sørg for at låse ringe sidder orndlige de skal lige klik og kunne deje og hives i uden de falder ud og sørg for at stempel ringene bliver trykket ind før du montere cylinderen ellers knækker de jeg plejer at montere stemper i cylinder før jeg sætter cylinder på motoren

• #3   27. aug 2017 du kan købe en rms kopi cylinder 40mm det er af rimelig kvalitet og vær forberedt den gamle cylinder kan være svær at få af pga rust i hullerne hvor pinboltene går igennem og husk at sætte låseringene rigtige
    hvis du aldrig har prøvet så få en til det det er ikke noget man bare lige gør

• #4   27. aug 2017 #1 tusind tak. har lige fået læst mig til det ikke er lige noget man bare gør. på trods af at du får det til at lyde nemt, tror da jeg vil forsøge mig med billederne.

#2 den er leget rusten så det ender nok med at jeg må banke den af.

#3 kan du linke mig cylinderen?
    jeg kender ikke nogen som kan sådan noget, og jeg ville prøve at holde det på et lavt budget så derfor ville jeg prøve mig frem med selv at gøre det. men hvis det er meget svært ender det jo nok med jeg må betale mig fra det..

• #5   27. aug 2017 Det er ikke slemt. Det "værste" er nok låseringene der skal sidde i stemplet, men det er nemt klaret.

Bare husk at få alt fra den gamle bundpakning væk og evt have 4 nye pindbolte klar.

• #6   27. aug 2017 du aner ikke om hvad du snakker om GXM smiley
    som sagt det er ikke noget man bare lige gør
    og til trådstarteren cylinderen 40mm 50cc rms finder du ved enten speedline eller kgi
    til din pgo

• #7   27. aug 2017 speedline kan få en lovlig cylinder hjem til 538 kr og har også anden lovlig original til 698 og en rms uorignal til 498

• #8   27. aug 2017 hvad er forskellen på ø10og ø12?

• #9   27. aug 2017 det er str på målet på plejelstangs hullet og nålelejet i plejelstangen og stemplet du skal bruge et ø10 stempel til din cylinder ø12 er som regel over str og bruges til Racing krumtap

• #10   27. aug 2017 okay så jeg skal købe en cylinder med 40mm ø10?
    synes godt nok det er svært at finde ud af hvad der er std og ikke.

• #11   28. aug 2017 ø 10 ja og ja der er nok cylindre til salg smiley til pgo den er pære nem at skaffe der er masser af andre billige dele på marked

• Jacob K
    Jacob K Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 1 Følgere: 5 Svar: 262
    #12   28. aug 2017 "Ikke noget man bare lige gør"

Hold nu kæft.. At skifte en cylinder på sådan en ged er sq da noget af det mest simple..
    Besider du bare den mindste smule logisk sans, og kan finde ud af at skrue en møtrik af og på, så er det bare i gang..
    Jeg havde rykket motoren af stellet for at få bedre adgang og slippe for at rode med knallert plastik.. På sådan en PGO tager det maks 10 minutter smiley

• #13   19. apr 2020 Nogen der ved hvordan man tager cylinderen af hvis den er rustet fast....?

• #14   19. apr 2020 Vold, vinkelsliber, varme, ko ben og en kæmpe hammer.

Kommentér på:
skift af cylinder på pgo

Annonce