{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.299 visninger | Oprettet:

Min scooter hakker. {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en Gilera stalker med 70cc malossi sport og polini knæk.

Jeg kørte en tur på 2km med fuld hammer da jeg stopper op for at vente på at ven vil den ikke starte nu har jeg fået den startet og den hakker som en i helved og tager ikke odenlig ved, tænker det kan være stempelringen har bare ikke fået tjekket endu så hvis i har noget får jeg også det tjekket imorgen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min scooter hakker.
  • Marcus  O
    Marcus O Tilmeldt:
    jan 2017

    Følgere: 1 Emner: 12 Svar: 26
    #1   10. jul 2017 følger!

    min hot er også glad for at hakke ved bundgas med 70cc dr racing og 92 dyse...
    Håber dog at det kun er en omdysning


  • #2   11. jul 2017 Din motor kan NÆMT have taget grim skade altså Cylinder, Stempel

    Få kikket på ringene!
    Hvis man køre nonstop 2km gassen i bund så overopheder den! Og motoren Kan brænde sammen, motoren mangler en "pause" men da du kørte nonstop "Kvæler" du motoren kalder jeg det


  • #3   12. jul 2017 Okay scooteren's cylinder og stempel er intakt og jeg får lige tjekket stel forbindelse og købt nyt tændrør da det ikke giver mig den helt rigtigt gnist

  • #4   12. jul 2017 nåh okay det var heldigt!!!

    held og lykke med den!


  • #5   12. jul 2017 Hvis en scooter ikke kan holde til fuld gas i 2 kilometer, så er den justeret forkert..
    Og skulle den dø ved det grundet forkert justering, så kan det ikke kaldes for at kvæle den, nærmere tværtimod..

    Få tjekket stelforbindelse, og giv den et nyt tændrør..
    Hjælper det ikke, så få renset karburatoren, og tjekket din membran.


  • #6   13. jul 2017 den overopheder hurtigt da den er ac og lc er MEGET mere effektivt på tunede knallerter!

    kan godt koste nogle penge hvis den varm sætter sig!

    jeg vil ikke sige at det er sundt for motoren af den bliver trykket af 2 km medmindre at den har stået lidt og man gerne vil "rense"/gennemskylle karb. og slanger?

    men det er dejligt med noget feedback fra dig Ralle


  • #7   13. jul 2017 Selvom den er AC så skal den ikke overophede..
    Hvis den gør er den enten justeret forkert, eller defekt omkring blæserhus/blæserhjul.

    Igen, den varmesætte dig kun af ovenstående grunde, og selvfølgelig koster det penge..

    Kan du forklare dette:
    "jeg vil ikke sige at det er sundt for motoren af den bliver trykket af 2 km medmindre at den har stået lidt og man gerne vil "rense"/gennemskylle karb. og slanger?".
    - For mig giver det INGEN mening smiley


  • #8   13. jul 2017 Det er hvis den nu har stået i et halvt år og der har samlet skidt og møg i bunden af karburatoren og man gerne vil have det ud på en måde så gennem skylle motoren med godt pres på motor karburator, hvor man får "bevæget" næsten alle bevægelige komponenter i sådan en karburator!

  • #9   13. jul 2017 Motor/karburator*

  • #10   13. jul 2017 Se det ville nok være noget af det dummeste man kunne gøre, næst efter at give den en håndfuld sand ind gennem indsugningen smiley

  • #11   13. jul 2017 Det er da Ikke dumt at "blæse" karburator igennem

  • #12   13. jul 2017 Og jeg vil gerne vide hvorfor det er dumt? smiley

  • #13   13. jul 2017 Det er mere end bare dumt faktisk..

    Har den stået stille længe, og der er kommet bundfald og skidt i den som du skriver..
    Så er der store chancer for der er lidt skidt i en dyse, og den derfor er stoppet lidt til. Dette svarer til at gå ned i dyse størrelse.
    - Går du ned i dyse størrelse og begiver dig ud på en køretur med fuld gas, så står en varmesætning øverst på listen..

    En anden ting er så, at der på intet tidspunkt er flow nok gennem en karburator, selv med bundgas, til at der kan løsnes nogen form for skidt, belægninger eller snavs.. (Hvilket desuden intet har at gøre inde i motoren, hvor det efterfølgende vil havne).

    Til slut, så er de eneste bevægelige dele i en karburator, gasspjældet svømmeren og en eventuel choker..
    Og ingen af disse dele bevæger sig når du kører fuld gas..

    En karburator afmonteres og renses manuelt med børste og trykluft.


  • #14   25. sep 2017 Jeg rensede den og den kørte smukt. End of story

Kommentér på:
Min scooter hakker.

Annonce