{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

Tina L
Tina L
Tilmeldt:
8. maj 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Stjålen scooter spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Jeg står desværre i den uheldige situation at min scooter blev stjålet en i weekenden om natten..
Er selvfølgelig meldt til politiet.
I går da jeg så var en tur op og handle så jeg en scooter som var fuldstændig skraldet for alt: opbevarings boks, nummerplade, skærme.. Ja alt!! En fyr sat sig op og kørte på den. Uden han så det havde jeg tjekket om min nøgle passer og det gjorde den!

Vil så høre jer om i ved om man får dækket skaderne på den? Hvis fyren bliver knaldet får han så bare en bøde? Eller skal han erstatte min scooter? Jeg kan jo ikke bruge den som den ser ud nu.. Vil jo koste det samme som en ny scooter at få den lavet.. Og hvad så hvis han Ingen penge har? Så er det bare ærgerligt for mig?? Har desværre kun haft lovpligtig forsikring på den..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stjålen scooter spørgsmål
  • #1   8. maj 2017 Jeg er ked af at høre den dårlige nyhed...håber du får erstatning og tyven bliver straffet

  • #2   8. maj 2017 hvis ikke du har kasko forsikring så skal du selv betale for at få den fixet når (hvis) du får den igen...

  • #3   8. maj 2017 din ansvarsforsikring dækker skader du evt påføre andre hvis du køre galt.. alt andet er selv betalt uden kasko

  • #4   8. maj 2017 Også hvis de tager tyven der har den, og ikke bare finder den et sted uden at vide hvem tyven er?

  • Tina L
    Tina L Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   8. maj 2017 Jeg ser den køre rundt i byen.. Har tænkt mig at tage ham på fersk gerning. Skal han så slet ikke erstatte den? Kan han bare ødelægge den og så kun få en bøde af politiet?

  • #6   8. maj 2017 tyven kan risikere et erstatningskrav, bøde og en plet på attesten men KUN hvis politiet fanger ham på scooteren... erstatningskravet er kun en mulighed hvis han erkender at have stjålet og/eller ødelagt den eller det kan bevises at han har gjort det.. ellers er det en bøde og en plet i papirene..

  • #7   8. maj 2017 Kontakt politiet, lad være med at standse ham selv..

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #8   8. maj 2017 Han har jo sikkert delene derhjemme så de skal jo bare sættes på igen.
    Men kunne du se at det var din?
    Kunne være at låsen var ødelagt så man kan dreje med enhver nøgle.


  • Tina L
    Tina L Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #9   8. maj 2017 Jeg har tænkt mig at tjekke stel nr næste gang den holder foran netto.. Politiet har jeg kontaktet hver gang jeg ser den.. Men de er lidt lige glade..
    Det er ikke kun delene der mangler. Retlåsen er sparket op (det er jeg sikker på jeg havde sat på den) benzindækslet er total smadret.. Ledninger hænger og dingler fra den..


  • Tina L
    Tina L Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #10   8. maj 2017 Jeg har aftalt med politiet at jeg skal sætte en lås på den og tage billeder af ham npr han kommer ud til den igen for at starte den.. Og selvfølgelig ringe til dem med det samme..

    Men er bare så gal hvis det bare ender med en bøde til ham. Så står jeg der med en scooter der bare er klar til lossepladsen..

    Hvis det ender i en erstatnings sag får jeg jo stadig intet ud af det hvis han Ingen penge har


  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #11   8. maj 2017 Politiet er røv ligeglad med dig og din scooter sådan er det bare.
    Lad være med at forvent/håbe på hjælp fra politiet du bliver bare skuffet.
    Men du skal da være velkommen til at prøve.

    Det bedste vil være hvis du ser ham mens han er inde og handle så kan du gå og optage en video af ham derinde og få nogen gode billeder af ham mens han venter i kø.


  • #12   8. maj 2017 Jeg fik f.eks. stjålet min første knallert som var en VGA Grido Italy. Den så jeg aldrig igen. Jeg fik dog erstatning á 6500kr hvor jeg havde givet 7000kr for den. Der blev købt en brugt PGO Gmax for de penge så var jeg på farten igen.

  • #13   8. maj 2017 I princippet er det jo det man køber en kasko forsikring til. Du har selv valgt den billige udvej. Hvis politiet får fat i manden kan du stille et erstatningskrav igennem civilt søgsmål. Desværre sjældent det hjælper.

  • #14   9. maj 2017 Min ven har næsten lige fået smadret hans scooter og han fik afstaning på den selv om han kun har forsikring på den

Kommentér på:
Stjålen scooter spørgsmål

Annonce