{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Straf
  • #1   8. maj 2017 vis du blir snuppet og den er over 125cc vil den blive taget som en motorcykel uden afgift, forsikring, lys osv. så en halvdyr omgang.

  • 9 a
    9 a Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 9 Svar: 38
    #2   8. maj 2017 Det er en 250cc


  • #3   8. maj 2017 så vil det blive taget som en mc uden afgift. så det blir en dyr omgang.

  • #4   8. maj 2017 den er jo heller ikke bygget til at køre på vejen så den brænder nok af og du skal renovere den rat tit så det er jo bare dumt på alle måder

  • #5   8. maj 2017 Det vil være billigere at købe en motorcykel og pille pladerne af den..
    Så slipper du med omkring en 10.000,- i bøde og lidt udsættelse af kørekort osv.. smiley
    - Dog kommer du sikkert aldrig til at eje noget som helst hvis du kører en person ned..


  • #6   8. maj 2017 bare nøjes med at køre scooter i stedet

  • #8   8. maj 2017 Ville til hver en tid hellere køre med hovedet under armen smiley
    - Det andet her er simpelthen dummere end dumt smiley


  • #9   8. maj 2017 Ralle det kaldes det når folk ikke selv kan tænke så langt ,

  • #10   8. maj 2017 Det er jeg skam godt klar over smiley

  • #12   8. maj 2017 Du får en knækkelig stor bøde og udsættelse af dit kørekort, og forhåbentlig en lussing af de omkring liggende beboer eller de andre elevers forældre smiley

  • 9 a
    9 a Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 9 Svar: 38
    #14   8. maj 2017 Ved det er ulovligt, men er lidt ligeglad smiley

  • #15   8. maj 2017 Det siger trist nok kun noget om hvor lidt der er på øverste etage..

  • #17   8. maj 2017 Slet nu det opslag igen inden du bliver til grin for hele den danske befolkning din hat smiley

  • #18   8. maj 2017 Jeg kørte på arbejde på sådan en lille 125 kina dirtbike i en periode.

    Så en dag holdt en civil ford focus op på siden og ville ha en snak.

    Jeg troede ikke der var nogen særlig straf for det, så da betjentene sagde hvad de egentlig sku gøre, så kiggede jeg på dem som om de fyrede en rigtig dårlig joke af smiley

    Men de synes den var fed, og straffen var jo sindssyg, så fik heldigvis lov at "trække" hjem den dag (husker det som om betjenten sagde "kør" nu hjem)
    Men jeg sku på arbejde
    Kørte budkørsel i varebil i myldretiden smiley

    Så jeg holdt mig til stisystemerne og fik den solgt igen

    Medmindre man bor hvor der er meget øde natur og marker, så giver det slet ikke mening at prøve og køre crosser som hverdagsged.

    Så hellere smide 20hk tun på en 30km offroader og smække en mc plade på så den ligner en 125cc..


  • #19   8. maj 2017 Hvem skal så betale for en ny MC plade når han stjæler sådan en? smiley

  • #20   8. maj 2017 Hvad er der galt i at være til grin blandt Danskere? smiley

    Danmark er jo netop Til Grin i resten af verden haha

    Die dumme dänen er nok dem der griner mest af hinanden.
    Jantelov er en dansk ting...

    Jo mere den måbende hob siger til de frisindede at de er dumme når de skider på forbudsdanmarks uendelige række af forbud, jo mere skider de frisindede på forbudene.

    Rationalet bag forbudet udebliver sjovt nok altid...


  • #21   8. maj 2017 Der skal en særlig mængde hjerneceller til at forstå visse forbud, derfor vil der desværre altid være nogen der ikke overholder disse regler..
    - Hvad man så kan udlede af dette, må så være hvem der har den særlige mængde til rådighed, og hvem der er i mangel..


  • #22   8. maj 2017 Ja der skal 10 hjerneceller til.

    Ligesom at fatte jorden er flad.

    Det kræver en meget lille hjerne at forstå det.

    Men hvis man får en lidt større hjernekapacitet, så kan det være man bliver uenig..


    Læg mærke til hvem der taler grimt til hvem her.



    Er det normalt de kloge der kaster med mudder?

    Eller er det de hadefulde ?


  • 9 a
    9 a Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 9 Svar: 38
    #23   8. maj 2017 men der hvor jeg er der mange maker, hele vejen til skolen næsten

  • #24   8. maj 2017 Jeg ser ikke nogen der taler grimt eller kaster med mudder?
    - Men jeg ser nogen advare om konsekvenserne af dette, og jeg ser andre opfordre til at begå tyveri, og bryde færdselsloven. smiley


  • #25   8. maj 2017 Som du kan læse får folk meget meget ondt i røven


    Hvis jeg var dig ville jeg som minimum udvise stor forsigtighed

    Hvis du har din crosser og dine penge kært.


    Evt prøv det af på en billig mindre crosser først


  • 9 a
    9 a Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 9 Svar: 38
    #27   8. maj 2017 Der er sku da alligevel mange der tuner deres scotter, så kan ikke lige se hvad forskellen vil være?


  • #28   8. maj 2017 "Din hat"...
    Du har tydeligvis ikke ret meget på øverste etage ralle...

    For nu at tale pænt smiley

    Som om man kun kan stjæle nummerplader... hvor dum er du?

    Og at opfordre til at bryde færdselsloven.... du kan vist godt kræve dine skolepenge tilbage for danskundervisningen..

    Jura har du helt sikkert ikke styr på.
    Men det kan man jo heller ikke forvente af dig


  • 9 a
    9 a Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 9 Svar: 38
    #29   8. maj 2017 Hvem siger jeg stjæler nr. plader????

  • 9 a
    9 a Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 9 Svar: 38
    #31   8. maj 2017 Ja, wow hvor er der stor forskel

  • #32   8. maj 2017 Så længe stelnummeret på den maskine du kører på siger 30kmt i det danske køretøjsregister, så giver de dig kun 30knallert straffe.

    Så du kan sætte en 125cc motor på en derbi senda og stadig kun få 1500kr i bøde for at sætte dig op på den.
    Men de tager selvfølgelig motor


  • #33   8. maj 2017 Hvis du misbruger en nummerplade er der en lile straf for det.
    Hvis du kører på vejen på en 30er så er der en lille straf for det.

    Men kører du 2 meter på cykelstien med en maskine der har 45knallert stelnummer eller mc stelnummer, så står du nærmest til halshugning på stedet.
    Det er meget meget meget forbudt.

    Det giver ikke mening,

    Men det er lige til at udnytte....

    Eller som min bedstefar havde sagt
    "Lige til at lukke op og skide i"


  • 9 a
    9 a Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 9 Svar: 38
    #34   8. maj 2017 Det bliver alligevel ikke en 30 knallert når man tuner den til over 100 km/t,

  • 9 a
    9 a Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 9 Svar: 38
    #35   8. maj 2017 Der skal ikke nr. plade på den!

  • #36   8. maj 2017 en 30knallert er
    Alle de maskiner der har stelnummer som siger det er en 30knallert.

    Svejs beslag og sæt en yamaha r1 motor på en honda melody
    Det er stadig en 30er

    1500 i bøde for at den kan køre over 43


  • #37   8. maj 2017 Max, du har selv skrevet følgende:
    "Så hellere smide 20hk tun på en 30km offroader og smække en mc plade på så den ligner en 125cc.. "?

    Nu var det ikke mig der sagde "Din hat", men det har jeg da selv før sagt til mine bedste kammerater, mere skal der da ikke lægges i det, og da slet ikke med en smiley efterfølgende..


  • #38   8. maj 2017 "Så hellere...."


    Det er ikke en opfordring



    Og nu var der ikke knyttet en smiley til "din hat"
    Kan du ikke medgive at der hurtigt vendte sig en grim stemning mod trådstarter?


  • #39   8. maj 2017 Ingen smiley?
    Tjek lige #17 igen..

    Hvis "så hellere" efterfulgt af en grundig beskrivelse ikke er en opfordring, så er det da vist dig der skal have skolepengene tilbage..

    Jeg gider faktisk ikke diskutere noget så dumt som dette..


  • #40   8. maj 2017 Nå ja

    Det var din kommentar lige inden, #15, der rigtig lå grimt i munden

    Hvis du foreslår mig at køre 30knallert lovligt i et år, så kunne jeg f.eks. sige

    så hellere sidde i et tog halvanden time hver dag

    Det er ikke en opfordring til at køre tog smiley


  • #42   8. maj 2017 Og det er heller ikke i nærheden af det samme..
    - Men jeg kan se du jo godt ved det, siden du efterfølgende indrømmede det ved så bare at kalde det "misbruge" nummerpladen, istedet for at stjæle den. Den skal så bare stjæles for at kunne misbruges..

    Men nok om det..
    - Tror ikke nogen herinde (med undtagelse fra måske en enkelt), er i tvivl omkring hvor latterligt dumt det er, at køre hver dag på en uindregistreret 250ccm motorcykel uden forsikring eller MC kort.


  • 9 a
    9 a Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 9 Svar: 38
    #43   8. maj 2017 Alså, jeg kan godt se det er en meget større kubik i forhold til en knallert, men til gengæld vil crosseren have mange flere kræfter til at slippe væk, og ved godt at bøden bliver større end på en knallert, nu har jeg fået svar på nogle ting, og det er jo mig der bestemmer og jeg vil gøre det eller ej!

  • #44   8. maj 2017 OMFG.. smiley

    Når du nu skal slippe væk fra dit første bankrøveri, eller når du plyndre den lokale tankstation, så er den også bedre end en scooter på stisystemet inde i skoven..

    Held og lykke.. smiley


  • #46   8. maj 2017 Du snakker så meget nonsens ralle

    Udover at man kan købe en mc plade lookalike, så kan man købe en billig billig kværn og bruge den plade.


    Nu mangler det bare, du skyder mig i skoene at jeg også har opfordret til at køre med falsk plade

    Du er jo tit lidt svær at føre en normal samtale med


  • #47   8. maj 2017 Nej men kan du seriøst ikke se det Max?

    Klaphatten.. Ja klaphatten siger efter han har fået fortalt af utallige hvor dumt det er, og hvad konsekvenserne af det er, at de 250ccm jo gør det nemmere at stikke af..

    Den dag du selv får børn ville du med glæde brække armen på en idiot som ham, som ikke et sekund ville overveje konsekvenserne af at blæse de 50-60 hk. af gennem et stisystem omkring en skole, eller værre endnu en børnehave. Hvis det kunne rede ham fra at få en latterlig bøde.
    - Jeg vil da skide højt og flot på han kommer til at stå i gæld resten af livet, faktisk ville det glæde mig.
    Men at idioten invaliderer, eller tager livet af et barn, "bare fordi han er ligeglad", det kan pisse mig sygeligt af..

    Jeg vælger bare at ignorere at du nu siger han skal lave, skaffe, finde, stjæle eller bage en kopi af en MC plade, og derved gøre sig mere kriminel end ved at stjæle og misbruge en original plade..


  • 9 a
    9 a Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 9 Svar: 38
    #48   8. maj 2017 Nr. plade har ik noget med det at gøre!!

  • #49   8. maj 2017 Intet nej..
    Så langt er du alligevel med..


  • 9 a
    9 a Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 9 Svar: 38
    #50   8. maj 2017 Og selvfølgelig følger jeg reglerne med det man må køre og sådan noget, men gider ik følge reglerne med kørekort og kubik!!

  • #51   8. maj 2017 Man bliver selvfølgelig straffet mildere, for at køre med falsk plade, end man gør for at stjæle en eller anden tilfældig persons plade og køre med den!

    Og så er du stadig så dumsmart at høre på, at du skyder tådstarter i skoene, han ikke et sekund ville overveje konsekvenserne af at trykke de 50 hk af på et stisystem omkring en skole?


  • #52   8. maj 2017 Så når du stikker af, så følger du hastighedsgrænserne, og holder dig fra stisystemer..

    Klaphat..


  • 9 a
    9 a Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 9 Svar: 38
    #53   8. maj 2017 Som sagt, jeg kommer ik til at køre med plader på en crosser!

  • 9 a
    9 a Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 9 Svar: 38
    #55   8. maj 2017 Man bliver sku også nemmere fanget på en scooter end man gør på en crosser

  • 9 a
    9 a Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 9 Svar: 38
    #56   8. maj 2017 Nope jeg køre op på markerne

  • #57   8. maj 2017 Hvis du monterer en falsk eller hjemmelavet nummerplade på et uindregistreret køretøj, så er det svindel.
    Og du ved jo lidt om jura, så vidt jeg ved straffes svindel hårdere end tyveri..

    Max, jeg sidder helt og fortryder alle de gange jeg har hjulpet dig med det lort du sidder og fyrer af..


  • #58   8. maj 2017 Dit had gør dig blind ralle

    Jeg har selv prøvet straffen for at køre med falsk plade.

    Der er samme straf som hvis du kører med en dagsplade/prøveklistermærke som ikke er gyldig.

    Om du misbruger pladen/prøvemærket på maskinen det var udstedt til, eller på en helt tredje maskine, der straffes lige hårdt.



    Tyveri er ikke en offerløs forbrydelse.
    Desuden er det straffeloven, ikke færdselslov.

    Derfor straffes tyve hårdere end folk der fifler med tallene som vores ministre mange af dem selv gør.

    For ikke at nævne politiets fiflen med rapporter, og manglende evme til at huske når de skal vidne mod kolleger


  • #59   8. maj 2017 Max ->
    Jeg kan kun sidde og grine af dig..


    Du skriver følgende:

    "Læg mærke til hvem der taler grimt til hvem her.
    Er det normalt de kloge der kaster med mudder?
    Eller er det de hadefulde ?".


    Efterfølgende skriver du følgende til mig:

    "Du har tydeligvis ikke ret meget på øverste etage ralle... ".

    "hvor dum er du? ".

    "du kan vist godt kræve dine skolepenge tilbage for danskundervisningen..".

    "Jura har du helt sikkert ikke styr på.
    Men det kan man jo heller ikke forvente af dig ".

    "Du snakker så meget nonsens ralle".

    "Og så er du stadig så dumsmart at høre på".


    smiley


    Ikke en eneste gang jeg har snakket grimt til dig, eller kaldt dig noget grimt..
    Hvem er den kloge, og hvem er den hadefulde så her?
    - Det siger vist det hele, gør det ikke? smiley


  • #60   8. maj 2017 Taget ud af kontekst på den måde, du ville være en dygtig politiker smiley

    Da jeg skrev det med øverste etage, så var det sat på spidsen for at få dig til at indrømme, at der ikke blev talt pænt.
    Hvilket du satme nægtede!

    Det har du så indrømmet, og haft et lille flip hvor du begyndte at svine "klaphatten" helt uden filter, så jeg overvejede bare at få dig smidt i fryseren for den fornærmende adfærd du udviste


    At man ikke kan forvente du kender til jura synes jeg ikke er fornærmende eller stødende, på nogen måde, at jeg konstaterer.

    Du skriver sku en del ting der ikke passer om loven og om trådstarters intentioner.
    Og snakker om at brække armene på folk

    Du skal bare bringe vold ind i billedet din hyggeonkel



    Du var med til at piske en stemning op, og jeg fik pisset nok på bålet til at det slukkede igen smiley

    Mission accomplished


  • #61   8. maj 2017 smiley smiley smiley

  • #62   8. maj 2017 smiley

    profilbillede
  • mike P
    mike P Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Svar: 13
    #67   10. maj 2017 jeg har prøvet det for mange år siden det kostede 13600 kr. i bøde og fik køre kort udsat i 3 år og de tager din crosser
    men en crosser er ikke byget til at køre på vejen dine dæk holder ikke længe og motoren giver problemer da du vil køre med meget høje omdrejninger på vej
    og nummer plade gør ikke en forskel da den ikke er godkendt til at køre på vej og ikke kan blive det


  • John J
    John J Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #68   11. maj 2017 For et par år siden var der en flink far der lavede en ATV til sin søn. Far skulle så lige teste den på villavejen. Han nåede ikke at teste den inden Polisen stod der. Fakta :dette er en bil uden nummerplade, ingen blinklys, ingen stoplys, ingen horn, ingen forsikring, ingen spejle, ikke betalt afgift - lang lang liste. Bøde på 5 cifre, mistede kørekort, virksomhed hvor han skulle bruge kørekort. Og han nåede ikke at køre nogen ned. For så hedder det sekscifret erstatning. HJERNEDØDE IDIOT.

  • #70   12. maj 2017 smiley

  • #71   12. maj 2017 Jeg har ikke læst hele tråden. Men købe falsk nummerplade kan være dokumenfalskeri. Og tvivler på en 14årig har råd til at købe en motorcykel, betale vægtafgift og forsikring for så at smide planden på en kina crosser.... Lol giver ingen mening jo!

  • #73   12. maj 2017 Præcis

  • #75   13. maj 2017 Du ved det sjovt nok ikke med sikkerhed carsten smiley smiley
    Seriøst

    Hvis det var så alvorligt som du antager
    Så kan du sikkert finde noget omtale af en sådan straf for dokumentfalsk / svindel
    Strafferammen er 2 år

    Men det kan i ikke smiley

    Prøv at google det, der er masser af svar
    http://www.bilbasen.dk/forum/generelt/stoppet-med-falsk-nr-plade/26802


    Desuden, hvis i påstar at det i siger er sandt,,
    så siger i at jeg lyver

    Jeg skrev at jeg er straffet for det..

    Ville stadig hellere sætte en lille cross motor på et 30KM offroader stel, og så evt køre med en plade på der kan tage toppen af anonyme opringninger til politiet om kørsel på ulovlig 30knallert.

    LANGT hellere end at køre crosser uden plader Eller lygter.

    Og det synes jeg sådan set står mål med hvorvidt de to forskellige ting straffes..

    Trådstarter vil tydeligvis ikke gøre som jeg beskrev, så med tiden skulle ideen om at køre på crosser til skole jo gerne falme,
    i betragtning af at straffe OG negativ opmærksomhed fra civilister, jo netop vil være markant værre på crosser end på det jeg beskrev.

    Nå men nok om det smiley

    Ja
    Det er rimelig vilde straffe for at køre offroader på "lovens område".. som jo dækker nærmest alle steder du kan forestille dig at køre crosser.
    Men det er en helt anden gang ordkløveri, det skal vi endelig ikke komme ind på smiley hvor færdselsloven gælder og ikke gælder


Kommentér på:
Straf

Annonce