{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.786 visninger | Oprettet:

Asnæs Importen ApS lukker !!!!!!!!!!! {{forumTopicSubject}}

JOBCENTER /Kommune lukker forretning !!!
...
Orienteringsbrev fra Asnæs Importen ApS. ( www.scootershop.dk)
Efter længere tids tovtrækkeri med Odsherred kommune i forbindelse med vores Underdirektør Jan
Skødsbæk’s ansættelse i fleksjob hos os, har kommunen ophævet Jans fleksjob grundet en fejlrådgivning
fra kommunens side vedr. etablering af Asnæs Importen ApS og efterfølgende ansættelse af Jan i fleksjob i
virksomheden.
Dette har afgørende betydning for at videreføre firmaet, da Jan er vores Indkøber og kontakt ud af til, til
leverandører fra hele verden. Jans eneste mulighed efter denne beslutning er taget fra kommunens side, er
at takke ja til en førtidspension, hvilket betyder han forlader sin stilling som underdirektør indenfor kort tid.
Vi har naturligvis Anket afgørelsen, men da sagen ikke kan tillægges opsættende virkning mens den
behandles, hvilket er berammet til ca. 7 måneder. betyder det at firmaets fremtid er for usikker for
investorer og finansielle partnere hvilket vi har fuld forståelse for, vi har derimod ikke forståelse for et
Jobcenter der tvinger en handicappet på førtidspension, når personen passer det job som Jobcenter selv
var med til at skabe 10 år tidligere. Der ydermere medfører ledighed for resten af firmaets ansatte.
Derfor sælger vi nu ud af lageret og der bestilles ikke flere dele hjem.
Vi er sikre på at vi har retten på vores side, men må også være realistiske og indse at denne sag risikerer at
trække ud i flere år, da det er første gang i historien en kommune ophæver et fleksjob grundet en fejl
begået af kommunen selv 10 år tidligere, når der ikke findes sammenlignelige sager betyder det gerne at
uanset udfald i Ankestyrelsen bliver sagen ført videre i retssystemet hvor tabende part vil anke til højere
instans.
Vi håber når sagen er afgjort i Ankestyrelsen evt. i domstolene at åbne op på ny med en masse kvalitets
dele til små priser.
Vi starter derfor ophørsudsalg mandag d. 6-3-2017 med 20 % rabat på alle varer på hjemmesiden. Rabat
øges jævnligt under hele udsalget. Udsalget slutter når lageret er tømt.
Samtidigt har vi en del inventar, bunker af Nordplan reoler, lidt pallereoler, elstabler, Dækapparat, værktøj,
hydraulisk scooterlift mv. Ring eller kom forbi hvis noget af dette har interesse.
Har du varer i restordre hos os der endnu ikke er leveret, så fortvivl ikke, alle varer der er forudbetalt er
bestilt hjem inden denne beslutning blev taget, så de vil blive leveret, er der dele i blandt som ikke kan
leveres grundet denne situation vil det forudbetalte beløb blive tilbageført til din konto efterhånden som vi
får overblik over hver enkelt ordre.
Vi takker alle for god opbakning gennem de sidste 10 år.
Med venlig hilsen.
Asnæs Importen ApS.
D. 6-3-2017
Henrik Christiansen
Direktø?r

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Asnæs Importen ApS lukker !!!!!!!!!!!
  • #1   10. mar 2017 tak fuckcenter for det.

så det kan skaffe nogle ledige det kan chikanere og til straffe arbejde.

• #3   10. mar 2017 Hvis man har bundet sin forretning op således at en mand kan tvinge et helt firma til lukning virker det ikke specielt sundt.
    Fuld forståelse for at manden fungere som indkøber og dermed har kontakterne, men de kontakter kan han da nemt videregive til en anden så firmaet kan drives videre. Kender ikke de reelle akter i den sag her men virker som et tyndt grundlag at lukke et firma på. Det sker da hele tiden i andre firmaer at key account managere finder nyt arbejde og dermed skal der en ny på til at overtage arbejdet. At køre en anden mand ind til at drive hans arbejde videre kan ikke være super svært...

• #5   10. mar 2017 Det gør da der helt sikkert. Skriver heller ikke at det er økonomien, men det bliver fremlagt som om at manden har alle kontakter til de steder de handler og fordi han nu ikke må arbejde der mere er de nødt til at lukke.
    Kan ikke forestille mig at de steder de køber fra ikke vil sælge til dem hvis de får af vide at manden er gået af og de nu er henrik-poul åge de skal snakke med i stedet.
    Uanset hvad jeg sådan set forestiller mig er det da sindsygt ringe opsat forretning man har gang i hvis han er nøglepunkt for det firma med trods alt nogle ansatte lyder det til. Hvad var der sket hvis man var død af en eller anden årsag?

• #6   10. mar 2017 synd det lukker det var et rigtigt godt sted at handle og de havde tit og ofte mange dele originale og uoriginale andre ikke havde smiley

• #8   10. mar 2017 næj smiley

• #10   17. mar 2017 TT Du er inde på det rigtige.
    Blev nægtet fleksjob i eget firma for 10 år siden, gjorde som vi fik besked på og oprettede et selskab med 3 ejere, jeg ejer 49 % af selskabet og alt blev gennemprøvet hos styrelser og instanser, med et ok.

Nu kommer de så fra jobcenter og forlanger jeg skal skille mig af med anparter så jeg kun ejer 9 % samtidigt med jeg skal ansættes forfra med ny arbejdsprøvning i et andet firma, herefter ville jeg igen kunne ansættes men på nye vilkår, som betyder en halvering af min løn og bortfald af over 70 % af det tilskud firmaet har modtaget.
    Jeg vil ikke kunne gå så voldsomt ned i indtægt uden voldsomme konsekvenser, firmaet kan ikke betale en fuld lønning til en person som skulle varetage indkøb og andre vigtige funktioner og dem der allerede er ansat er ikke uddannet i disse funktioner.
    En ny mand udefra findes ikke, vi er en meget lille branche hvor personlige relationer vejer enormt tungt, lige som erfaring gennem mere end 30 år i branchen er yderst vigtig og ikke kan erstattes.
    Budget for 2017 var på plads, men efter brevet kom og sagen startede skred budgettet så voldsomt at vi måtte beslutte at forsøge at begrænse et tab mest muligt og lukke firmaet ned.

Jeg arbejder på at etablere en ny side med kun Suzuki dele, men der er mange brikker som skal falde på plads, så det sker tidligst om 3 måneder.

God weekend
    mvh
    Jan Skødsbæk

• #12   18. mar 2017 TT Deres grund er at de har lavet en fejl ved etableringen for 10 år siden.
    Samtidig er de så venlige at oplyse at vi som firma eller jeg som enkelt person ikke kunne vide der var fejlet og at de hverken vil politianmelde eller forlange penge tilbage..

Er mest forskrækket over de uden videre kan hive tæppet væk under en, specielt når jobbet og hele firmaet er designet for at være sikker på at have et job.

Jeg er knapt 45 år, og har arbejdet siden jeg var 13 også selvom jeg fik sclerose for 20 år siden og har været ret hårdt ramt fra starten...

Men det er takken for at holde mig selv i gang, samt sørge for flere arbejdspladser i udkants danmark smiley

• Knud C
    Knud C Tilmeldt:
    jun 2017

Følger: 1 Svar: 2
    #13   21. jun 2017 hej har bestilt vare men ikke fået dem og læser nu at det hele er solgt til en men beløbet for de vare erstadigvæk låst fast på min konto hvem skal jeg kontakte for hverken mig eller banken kan frigive dem ved du det jan s vh

• Sebrine H
    Sebrine H Tilmeldt:
    feb 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #14   3. feb 2018 Hej med jer. I er meget savnet, håber I snart åbner igen. Ked af at jeg ikke har skrevet før, men bedre sent end aldrig. Skriv hvis I åbner et andet sted.
    Mine varmeste hilsner
    Sebrine smiley smiley

• #15   18. jun 2018 Savner sørme også et ordentligt udvalg af stumper, det har været svært siden scootershop lukkede...

Kommentér på:
Asnæs Importen ApS lukker !!!!!!!!!!!

Annonce