1.383 visninger
|
Oprettet:
Renovering af knallert {{forumTopicSubject}}
Jeg er igang med at renovere min gamle sonic, og har sandblæst og slebet stellet i bund så det nu er klar til maling.
Men hvilken fremgangsmåde er bedst herfra?
Bare en god gang grunder med flere lag og så en blank sort maling bagefter eller?
kom gerne med tips og fifs.
jan 2009
Følger: 102 Følgere: 84 Scootere: 5 Svar: 4.344
men ikke ude i denne her kulde gør det indenfor i varmen eller vendt til sommer
feb 2009
Følger: 51 Følgere: 52 Scootere: 2 Emner: 662 Svar: 3.420
Jeg har nemlig altid gået lidt op i at det skal være samme mærke spraymaling, så det arbejder godt sammen.
Har før prøvet at male med 2 forskellige mærker, og det gik helt i opkog.
Jeg har pt noget Presto spraymaling og grunder, ved ikke lige om man kan få det i zink spray, men kommer det så nøje, eller kan man bare bruge et eller andet random mærke?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Du bør blæse stellet frit for støv med luft fra en kompressor og køre stellet over med en klud med fortynder på.
Så er støvet væk.
Så skal den have 2 tynde lag zinkspray, 2 tynde lag grunder og så er du klar til farven.
Du bør købe farven rå, så den er uden lak.
Så dækker den bedst.
Så maler du den med lak til sidst.
Hvorfor vælger du blank sort?
Det bliver jo mega beskidt på ingen tid.
Husk nu at passe på stenummeret.
feb 2009
Følger: 51 Følgere: 52 Scootere: 2 Emner: 662 Svar: 3.420
Tak for input.
Jeg er også meget glad for motip, men de havde desværre ikke nogen grunder i motip ved tsvansen, så det blev Presto.
Jeg har blæst stellet rent og kørt det over med noget bremserens.
Hvad mener præcis du med "rå" farve? at den skal være mat eller? Jeg har bare købt en alm blank sort fra Presto.
Jeg vælger blank sort fordi at det var stellet i forvejen fra fabrikken, og vil gerne bibeholde den så original som muligt.
Sker der noget ved at male hen over stelnummeret, kan man ikke stadigvæk se det efterfølgende?
Det er sandblæst og slebet, så et eller andet skal der jo på, så det ikke ruster igen? Det er vel ikke nok med en god gang klarlak hen over stelnummeret?
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
Og så ruster det inden der er gået en måned.
Panserne er pisse ligeglade.
Jeg har oplevet det et par gange, så jeg sandblæser slet ikke stelnummeret, medmindre at der allerede er rust på vej.
Begynder det på at blive utydeligt, så få panserne til at genindhugge det.
Min bror gjorde det med sin Puch Maxi.
Nummeret var utydeligt, men alupladen var stadig nittet til stellet, så det rigtige nummer kunne jo dokumenteres.
Renovering af knallert