{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.573 visninger | Oprettet:

Andreas L
Andreas L
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12

Skifte udstødning på Yamaha Jog R {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har brug for lidt information omkring udskiftning af standard udstødning på Min Jog R, skal skifte den til en GG udstødning.

Ville godt vide siden at std udstødning er med katalysator og sekundær luftsystem. Om man så skal pille det af fuldstændigt, eller om det er godt nok bare at fjerne slangerne. Siden GG udstødningen er uden kat og ikke skal bruge det.

Og et sidste spørgsmål, hvor stor dyse skal jeg skifte om til, har kun pillet skiven udover udstødningsskift. Jeg tænker at en 64 dyse ville være fint. 60 er standard på min.

Tak for hjælpen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skifte udstødning på Yamaha Jog R
  • #1   7. okt 2016 Du kan bare fjerne den helt, men en bedre ide er at stoppe en stor bolt i slangen, eller bare tape hullet med Gaffa

• #2   7. okt 2016 Hvorfor spilde penge på en GG?
    Er den originale da defekt?

• Andreas L
    Andreas L Tilmeldt:
    sep 2016

#3   7. okt 2016 Havde den liggende fra tidligere scooter, tænkte jeg lige så godt kunne få den brugt i stedet. En std udstødning til Jog R koster trods alt ca 3k. Men den giver vel også flere hk eftersom den er ubegrænset.

• #4   7. okt 2016 Det er dælme ikke meget den giver..
    Og det er en GG euro2 og ikke euro1 du har liggende?

• Andreas L
    Andreas L Tilmeldt:
    sep 2016

#5   7. okt 2016 Det en euro 2 og jeg vidste godt den ikke gav meget, men ville ikke lige ud og investere i knæk, cylle og karb. Den skal bruges til hverdag for det meste, men du må meget gerne sige hvis der er et eller andet som giver lidt måske. Som ikke kræver det helt vilde skift af dele. Og ja ved godt jeg ikke skal forvente så meget med kun 50cc.

• #6   8. okt 2016 Du kan finde en euro2 50cc cylinder med 5 skylle kanaler, så vil du få væsentlig mere fart for ikke mange penge..
    Karburator og knæk behøves skam ikke hvis man kan nøjes med at køre under 90-100 km/t.

• Andreas L
    Andreas L Tilmeldt:
    sep 2016

#7   8. okt 2016 Ja skal ikke op i vilde hastigheder det har jeg ikke behov for. Men en 50cc cylle med 5 skylle kanaler er det egentlig ikke også den der sidder standard på 45 varianten. Er ikke helt sikker, men det ville give mening.

• #8   8. okt 2016 Sælg den.
    Brug lidt flere penge og køb sættet med R-setup 70ccm og 9K.

Du får ikke en skid ud af den udstødning, så længe at du har en cylinder på med kun 3 små skyllekanaler.

• Andreas L
    Andreas L Tilmeldt:
    sep 2016

#9   8. okt 2016 Tak for tippet Tommy, ja jeg havde godt kigget lidt på 9k og 11k udstødninger og nogle kits. Og det ser sådan set meget godt ud, og virkeligt billigt også. Havde dog håbet lidt på ikke at skulle skifte cylinder, men man kommer nok ikke uden om det i det her tilfælde.

• #10   8. okt 2016 Original cylinderen fra Yamaha, det er den næstværste der findes.
    Den bliver kun slået i elendighed af Peugeot Speed 2 - 30kmt cylinderen.

Yamaha har en lidt mindre udstødningsport beliggende omkring 25mm nede i cylinderen, samt 3 små skyllekanaler istedet for 3små og 2 lidt større

Peugeot har placeret udstødningsporten 28mm nede i cylinderen.
    Det er derfor at den er så lydløs og trækker ved så lave omdrejninger.

• Andreas L
    Andreas L Tilmeldt:
    sep 2016

#11   8. okt 2016 Ah ja, det giver god mening så. Den overraskede mig også første gang hvor lidt omdrejninger den egentlig tog, føltes absurd lav. Vidste dog ikke det med cylinderen. Så Jog RR og 45 versionen af R bruger samme cylinder også?

Men tak for lærdommen i hvert fald, er stadig meget ny til mange af tingene, så det hjælper i hvert fald at forstå grundene.

• #12   8. okt 2016 En Yamaha 45 Euro cylinder skulle gerne være identisk.

• Andreas L
    Andreas L Tilmeldt:
    sep 2016

#13   8. okt 2016 Okay tak for svaret. Nu ved jeg i hvert fald hvad jeg har af muligheder.

• #14   8. okt 2016 Her er noget at sammenligne med.
    Std dysen på en Aprilia Sonic 30kmt fra 2002 er født med dyse 72.
    Aprilia Rally 45kmt fra 1998 er født med dyse 76.

Så du bør starte med dyse 80, når du tuner en scooter.
    Tuner du meget, så starter du på dyse 100.

• Andreas L
    Andreas L Tilmeldt:
    sep 2016

#15   8. okt 2016 Det vil jeg tage til mig, ja det overraskede mig faktisk også at en Jog R havde 60 dyse som standard. Havde regnet med det var 72 som de fleste scootere i samme klasse køre med.

• #16   8. okt 2016 Nej. Den har jo en bovlam cylinder og yder kun omkring 2HK.
    Derfor en lille dyse
    Men det slår ikke Vespa Ciao.
    Std dysen er 42.

• Andreas L
    Andreas L Tilmeldt:
    sep 2016

#17   9. okt 2016 Ja det sku ikke meget man har at gøre med, men heldigvis er de godt bygget.

Tilgengæld kan vespaer blive virkelig sjove, især sådan noget som en gammel Vespa 50.

Som f.eks set i denne her video
    https://www.youtube.com/watch?v=HYYBYGFI8kE

Men den er så også så tunet som den kan blive smiley

• #18   9. okt 2016 Motoren er skiftet på den, vil jeg tro.
    Se de andre videoer fra ham.
    Der er der en video rundt om scooteren.
    Højre side fylder så meget, så skjoldene er ændret.

• Andreas L
    Andreas L Tilmeldt:
    sep 2016

#19   9. okt 2016 Ja hehe det rigtigt, var også mere for sjov jeg sendte den video. Bare for at vise hvor meget man egentlig kan gøre med så lidt plads. Tror ikke jeg ville tør køre på den med fuld fart selv, der skal ikke gå meget galt ved de hastigheder.

• #20   9. okt 2016 Jeg så en gammel Piaggio Skipper, som lidt ligner den du linker til.
    Der havde man sat en Suzuki GSX-R 600 motor på.
    Hjernedødt.

• Andreas L
    Andreas L Tilmeldt:
    sep 2016

#21   10. okt 2016 Ja det er godt nok sindsygt, en 600cc på en 125/150cc maskine. Den ville jeg godt nok ikke ture køre på. GSX-R 1000 versionen er også en af det hurtigste motorcykler der findes hvis ikke stadig den hurtigste. Og 600 versionen er måske kun hvad 0,5 - 1 sekund langsommere i acceleration.

Kommentér på:
Skifte udstødning på Yamaha Jog R

Annonce