{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.471 visninger | Oprettet:

Suzuki DM 50 er den god? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, har fået tilbudt en flot Suzuki DM 50, det er bare om den er god nok, altså jeg tænker på, er den nem at arbejde med, er det en holdbar knallert, eller skal man forvente mange reparationer?

Nogen der har haft en, som har erfaring med dem som vil hjælpe?
det vil jeg sætte meget pris på!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki DM 50 er den god?
  • #1   19. aug 2016 nej vil sige nej

• #3   19. aug 2016 Det er det værste lort, der nogensinde er fremstillet.
    Og så er det faktisk sagt pænt.

• #4   19. aug 2016 jeg sys det er en smadre spand selv for 12 år siden hvor de var knap så gamle

• #6   19. aug 2016 Det handler ikke om at ødelægge den.
    Selv om så den var sprit ny, så var det en lorteknallert.
    Jeg har kørt på en der var sprit ny.
    Sikke noget lort.

Se lige slaglængden.
    Til en gearknallert.

• #7   19. aug 2016 Det er jo det men jeg er ikke den som køre skov/mark race men det er og bliver bare en spand i mine øjne min Sprint holde bedre

• #9   19. aug 2016 Den er tæske sløv i optrækket.
    Den har INTET bundtræk.
    Og så er det tydeligt at de har skrællet den for kvalitet/vægt, for at få den under 60kg.

• #11   20. aug 2016 Nej, bare med

Puch Monza.
    Yamaha 4g.
    Yamaha 2g.
    Kreidler med gear ( hvilken som helst ).

At jeg ikke må sammenligne en Fiat 127 med en VW Golf betyder vel ikke, at jeg ikke må sige at det er en elendig bil?

Du kan da ikke undskylde den med at den har andre forudsætninger?
    Faktum er at den er elendig.
    Alt det andet du slynger ud, er jo bare begrundelserne, dybest set.
    Det fratager den ikke elendigheden.

• #13   20. aug 2016 Suzuki er en fin maskine
    Men købt en hvor alt er lave ,har du Mohammed en link af DM 50
    Mohammed skal det være en med gear du skal ha smiley

• #14   20. aug 2016 Her er en kopi af annonce teksten:
    Den er fra 1989
    Den skal have et mindre luftfilter eller bare have sat den ekstra kaburator der medfølger på
    Den har kørt 15xxx

Den køre 30km
    Men eftersom den ikke er indstillet ordentligt lige nu trækker den ikke så godt

Kickstarter skal også strammes

profilbillede
  • #15   20. aug 2016 Hvorfor købe en gearmaskine med 1HK, når du kan få en scooter med 2,3HK.
    En Samurai er helt død op af en bakke.
    Du kan sikkert få en ældre RMX/SMX, Senda eller lign til små penge, som kører så meget bedre.

Suzuki har altid været gode til at lave maskiner på 2 hjul.
    Maskiner på 4 hjul fra Suzuki er noget lort.

( den udtalelse kom fra en synsmand, gennem 10år. )

Jeg ville dog stadig vælge en gearmaskine med 43mm slaglængde, fremfor en med 37,8mm slaglængde.
    Det har meget at sige i bundtrækket.
    Jeg har haft en Monza 2 gear og kørt på en Samurai.
    Jeg ved godt hvad jeg ville vælge.

• #16   21. aug 2016 Mohammed det er jo op til dig om du vil købet den prøve at prutte ham ned i pris
    Som han skriver i hans annonce så tror jeg der skal lidt mere til at få den til køre super ok
    Husk hvis du køber den og du skal købet så købt dem i original helt det .

• #17   21. aug 2016 Har haft en Dm50 , dem som siger den er lort, har nok ikke pillet det store ved den smiley som der bliver sagt længere oppe har den signe svagheder, lad os starte fra en ende af.

1 baghjuls navet:
    baghjuls navet, bliver skævt, HVIS man bruger den som en Randers dreng vil bruge en HOT + 100kg i løs vægt = skævt baghjuls nav.

2 Koblingen :
    Kør med en ordenlig olie, og tjek dine koblingsplader og indstillinger, en gang imellem og du vil aldrig få problemer der.

3 Acceleration:
    ja, som der bliver sagt er der ingen acceleration/trækkraft som standart, som desværre ikke er lige så nemt at fikse .
    start med ikke at spise noget, du skal ned og veje MAKS 50kg!!!! hvis det ikke virker kan du få planet topstykket helt ned til ribberne, her efter har du mulighed for at kunne køre op af bakker, og ikke bliver overhalet af en gående mand.
    Ønsker du stadig mere trækkraft? så få din cylinder boret op til 45mm og IKKE mere!! og smid et passene stempel i.
    Denne opsætning er mulig og køre med hvis du ikke fjerne grisetrynen (luftfilter begrænsningen). hvis du fjerner trynen skal du også havde en støre karburator på, men så render den også hurtigere end de 35km/t.

Kørte selv med en 45mm cylle og planet topstykke rendte 35-40 km/t, kunne ikke få den til af køre ordentligt uden trynen med mindre jeg smed en støre karburator på, men som sagt kørte den så heller ikke 35 mere smiley

OPFØLGER:
    Du kommer aldrig til af trække fra en plastik scooter eller en anden gear maskine på Suzukien, men du får en knallert som de fleste mennesker ikke kan smadre i motoren med mindre, de har et ønske om det? smiley
    Den manglerne trækkraft får du ved at plane topstykket og bore cylinderen op til 45mm (HUSK ALTID AT DYSE OP TIL DEN RIGTIGE STRØELSE!!!!!! )
    Du skal ikke lege Randers dreng på den, så skal du ud og investere i nyt bagnav.

Nu ved jeg ikke hvad den DM50 står til, men du skal huske de ikke er meget værd! Vil ALDRIG give mere end 4000kr for en samurai, og det er max!

MEN hvis jeg stod med valgmuligheden mellem Puch, Yamaha, eller suzuki 2 gears havde jeg nok valg Puchen.
    ellers kan du nogle gange være heldig og finde en Suzuki 4 gears til omkring de 5000kr, sådan en havde jeg til værd en tid taget, frem for nogen anden 2 gears!
    Ellers tag og køb dig en Yamaha 4g og få den til af køre ca 70, SÅ får du ikke en knallert som går bedre! trækker stadig ikke fra plastik knallerten, men det er tæt på smiley

og lige få et kyle en linje mere på smiley
    Hvis det er din første knallert, syntes jeg stadig godt du kan overveje Samuraien, super nem og arbejde på! også inde i motoren rigtig lige til, bygget! Og det er muligt at finde service manualen på nettet og massere reservedele. Når du så har fattet det med af pille i knallert havde jeg nok solgt den og købt nummeret støre smiley

• #18   22. aug 2016 Mange tak for svarene! Sælgeren vil ikke længere ned end 2000kr. Og jeg synes ærlig talt det for dyrt for en knallert der skal ned ad bakke for at skifte i 2. gear. Hans begrundelse for dette er igen indstilling. Han forslog en bytte handel, med min scooter, også ville han oven i købet have penge oven i. Så jeg sprang fra, er stadig på udkig efter en ældre knallert, Yamaha, Puch osv. Jeg er tilgengæld blevet tilbudt en Regal Raptor, og en RMX. Jeg var super interesseret i RMX'en, men den gnister ikke siger sælgeren. Så jeg tænker om ikke nogen af jer, har kendskab til en af de to maskiner, som kunne fortælle mig om, RMX'en er nem at arbejde med? og om Regal Raptor er en god knallert?

Kommentér på:
Suzuki DM 50 er den god?

Annonce