{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

Freddy A
Freddy A
Følger: 2 Emner: 7 Svar: 35

Jog R skivebremse virker ikke {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg skiftede klodserne på min Jog r i dag, da det ene stempel var groet fast.. Problemet nu er, at der ingen tryk kommer, og bremsen ikke virker. Kan det skyldes, at stemplerne er trykket helt i bund, så der ikke kan komme væske bag dem? Mvh.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jog R skivebremse virker ikke
  • #1   24. maj 2016 Der er nok kommet luft i systemet..

Så er det bare igang med at udlufte og smide nyt væske i..

• Freddy A
    Freddy A Tilmeldt:
    sep 2015

#2   24. maj 2016 Prøvede med vand, luftede den i godt 10 min. Der kom lidt lidt lidt tryk, men bremsen tager overhovedet ikke.

• #3   24. maj 2016 Prøvede hvad med vand?

• #4   24. maj 2016 Vand smiley smiley smiley

• Freddy A
    Freddy A Tilmeldt:
    sep 2015

#5   24. maj 2016 Vand som bremsevæske, I mangel af bedre. Skal ned i thassan efter Dot 4 i morgen.

• #6   24. maj 2016 Nej nej nej... smiley

• #7   24. maj 2016 Men helt ærligt, hvordan kandu få sig selv til at stille et spørgsmål med dine bremser ikke virker og overhovedet ikke mistænke at det kunne være fordi du har smidt vand i, istedet for korrekt bremsevæske? Det simpelthen for dumt.

Øhh min kobling glider hvorfor?
    Forresten smed vand i da jeg ingen motorolie havde... Amen altså!!!!

God aften, men nogen gange er det altså tilladt at tænke selv. smiley

• Freddy A
    Freddy A Tilmeldt:
    sep 2015

#8   26. maj 2016 Tilladt at tænke selv? Haha, ja goddaw. Vand har samme konsistens & flydeevne som bremsevæske, blot har det et lavere kogepunkt & højere frysepunkt, samt smører det ikke. Det har intet med at de ikke virkede at gøre, in-tet. Desuden er din sammenligning med at bruge vand, istedet for olie, latterlig, den kunne du godt have tænkt over to gange..
    Anyhow, problemet var, at det ene stempel sad fast, så begge kom ud & blev renset. Nu virker bremsen igen igen, efter at der kom bremsevæske på & at det blev udluftet. Nu ryster hele forgafflen bare når man bremser, ligesom før, så ny skive i morgen :)..
    Jeg vil faktisk godt høre, hvorfor at du tror at vand ikke virker som erstatning for bremsevæske? Kan vand ikke komme under tryk eller hvad :o??

• #9   26. maj 2016 Så ved du vel også godt at man skifter bremsevæske efter henholdsvis to eller fire år, netop grundet Dot 4 og derover suger vand/kondens til sig.

Og at grunden til dit stempel netop sad fast var rust som skyldes at vandet finder laveste punkt i dine bremser, nemlig kalibreren..

Ud over det er der jo den bivirkning at vandet sænker kogepunktet, til et sted hvor du kan få problemer med fastlåste bremser..
    En træls kæde kombination..

Og nej vandet har lavere densitet og har mulighed for både at krænge forbi små ridser i kaliber/stempel, samt fordampe..

• Freddy A
    Freddy A Tilmeldt:
    sep 2015

#10   26. maj 2016 Vi kan snildt blive enige om, at vand på langt sigt ikke egner sig som erstatning. Men at bruge det i eén dag, det sker der intet ved. Samt ville det ikke forårsage at stemplet ikke kunne gå frit. Selvfølgelig er bremsevæske hydroskopisk, og det skiftes pga. at kogepunket bliver lavere & lavere grundet vand. Jeg vil hellere have en bremse, som virker & kører på vand, end en beholder med bremsevæske, som ikke fungerer, fordi man ikke gider skifte sine bremser ;).

Kommentér på:
Jog R skivebremse virker ikke

Annonce