{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
590 visninger | Oprettet:

Miki
Miki
Tilmeldt:
27. apr 2007
Følger: 5 Følgere: 80 Emner: 286 Svar: 1.427

Tændrør {{forumTopicSubject}}

Hej mit tændrør på min pgo comet er blevet sort selv om at jeg har dyse 78 i og det har jeg hele tiden kørt med og inden jeg kørte idag var tændrøret cocio brunt.... Forskellen er at jeg med vilje har smidt 20 ml olie mere i selvom jeg havde smidt i til en 2 procents benzin blanding så min comet oser også lidt udover det olie der smurt i cylinder og stempel da jeg samlede den for i mellem 1 og 2 gang jeg kørte på den har jeg haft motoren taget af og skiftet sodsæt, krydspind, låseringe, nåleleje og membranblad osv så er det ikke oliens skyld at min comet har sort tændrør men den 4-takter slet ikke men selvom der er slyng kobling på så er den lige 5-10 sekunder om at komme afsted når jeg starter den og den oser også der... Kan mærke den tager gassen men det som om den ikke kan brænde benzinen eller hvad man siger helt godt af så den kan rykke sig med det samme... Har tecnigas silent pro udstødning på uden begrænsning og alle andre begrænsninger fjernet i motoren.... Og stor udstødningsport.... Det virker for mig som at motoren ikke i kold tilstand kan brænde den ekstra olie af for når den er varm er det lidt noget andet smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tændrør
  • #1   18. feb 2016 Jo, det er oliens skyld..

    Ingen grund til at køre med mere end 2%..


  • #2   18. feb 2016 Nu du siger 20ml. Ekstra..

    Er det så til 10 liter benzin i en dunk, eller til en halv liter i tanken?

    Der er lidt forskel på om den jo så kører med 2,2% eller 8%..


  • #3   18. feb 2016 Jeg fyldte 5 liter i min dunk hvor jeg kan ha' 10 liter benzin og fyldte 20 ml olie i dunken pr liter benzin så dvs jeg smed 1 dl og 20 ml olie i hvis jeg ikke husker meget galt.... Så kan jeg ikke bare smide 0,5 liter benzin i tanken så løser det vel problemet men har ikke kørt mere end de 4 km over flere gange idag efter jeg satte motoren på

  • #4   18. feb 2016 Okay hvad ville du gøre "Ralle" men den ekstra olie jeg har i som er mere end 2 procent gør vel også at motoren ikke yder dens yderste på toppen og når den ska' op i fart..... Du ville vel ikke sætte større dyse i vel

  • #5   18. feb 2016 Hvis der passer du kun har hældt de 1,2 dl i de 5 liter benzin, så er det kun 2,4%.
    Det burde ikke give så stort et problem..

    Det skyldes nærmere det olie du smurte delene ind i, som nu er uforbrændt i udstødningen..

    Om dysen er korrekt ved jeg ikke, da jeg jo ikke aner hvilken opsætning du har smiley
    - Du kører uden oliepumpe?


  • #6   18. feb 2016 Jeg kører uden oliepumpe ja... Ska' jeg så bare kører en lang tur så olien kan blive brændt af? Jeg har alt standard på min pgo comet undtagen udstødningen som er en tecnigas silent pro uden begrænsning i forrøret, ringen er pillet i min vario, 6 grams malossi ruller og stor udstædningsport i min standard cylinder som er original med originalt stempel og har standard luftfilter på med begrænsning..... Mit tændrør var cocio brunt efter en køretur på 12 km ca også pillede jeg motoren af og dermed smurte jeg cylinder og stempel..... Og kører nu med 2,4 procent olie hvor jeg før kørte med lidt under hvis ikke 2 procent olie og selvfølgelig smurt cylinder og stempel smiley håber det hjælper så du kan hjælpe mig

Kommentér på:
Tændrør

Annonce