2.486 visninger
|
Oprettet:
Forkert benzin {{forumTopicSubject}}
Hej scooter mennesker
Jeg har lige fået min første scooter! En Baotian.. Jeg fik af vide den kører på 95, men har så lige læst mig frem til på nettet at den kører på 92
Jeg har netop fyldt 95 på idag, første tank på en sprit ny scooter - gør det noget? Skal jeg tømme tanken og fylde det rigtige på, eller er det lige meget?
På forhånd tak
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.009
jun 2008
Følger: 33 Følgere: 74 Scootere: 9 Emner: 170 Svar: 10.009
jan 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Scootere: 1 Emner: 2 Svar: 5
jan 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Scootere: 1 Emner: 2 Svar: 5
aug 2011
Følger: 12 Følgere: 16 Scootere: 1 Emner: 30 Svar: 187
okt 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
den eneste det kan gå ud over er hvor langt den går på literen
jan 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Scootere: 1 Emner: 2 Svar: 5
sep 2009
Følger: 356 Følgere: 1042 Scootere: 61 Emner: 173 Svar: 6.188
De har jo også sagt til dig 95
jul 2011
Følgere: 112 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.296
Men der er lidt mere POWER i 95..
jan 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Scootere: 1 Emner: 2 Svar: 5
sep 2009
Følger: 356 Følgere: 1042 Scootere: 61 Emner: 173 Svar: 6.188
jul 2011
Følgere: 112 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.296
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 11 Svar: 3.302
Groft sagt det er dybt uforståeligt i min verden at der sælges og tankes 92
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 11 Svar: 3.302
Så worst case her er 10 km/l og 25000 om året. Så har man sparet fantastiske 75 kr på et år ved at tanke 92
sep 2015
Følger: 2 Emner: 7 Svar: 35
sep 2015
Følger: 2 Emner: 7 Svar: 35
Benzin med et lavt oktan tal, vil blive ustabilt, og eventuelt "selv-antænde" under stort tryk, i en høj-kompressions motor. Derfor bruger man et højere oktantal hertil. Hvis man brugte ex 86 i en motor der skal have 98, ville man måske kunne høre mislyde, hvis blandningen sprænger før stemplet er i top. Jeg ville gætte på, at en scooter motor kan gå ned på oktan 80 snildt. Om du køber 92 eller 95 er ligegyldigt, ville gætte på at du kører lidt kortere pr. liter ved 95, end ved 92, og betaler utroligt lidt mere. Bare køb det billigste blyfri du kan, om det er 86,89, eller 92 :). Mvh.
sep 2014
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 15 Svar: 32
sep 2015
Følger: 2 Emner: 7 Svar: 35
sep 2014
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 15 Svar: 32
jan 2016
Følger: 1 Følgere: 2 Scootere: 1 Emner: 2 Svar: 5
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 11 Svar: 3.302
De normale 50 cc 2t motore kører 10.3:1, hvilket ligger meget godt i tråd med en helt normal bil motor.
Dernæst har jeg med et helt almindeligt sport kit oplevet detonation pga 92 oktan benzin og de er sjældent meget højere komprimeret end std cylinderen.
Og med den meget magre besparelse på 75 kr der i forskel ved 25000 km og 10 km på en liter på et ÅR! så kan jeg slet ikke se det kan svare sig i at spekulere i at tanke andet end 95 på en std maskine.
sep 2015
Følger: 2 Emner: 7 Svar: 35
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 11 Svar: 3.302
jan 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Scootere: 1 Emner: 11 Svar: 3.302
Jeg vil dernæst være temmelig enig med dig i at en evt forskel på 92 og 95 nærmer sig det teoretiske niveau på en 50 cc std 2t cylinder. Men igen er pris forskellen så vanvittigt lille (en std 50 cc kører minimum 20 km/l) at jeg anser det for det meste tåbelige sted at spare
Forkert benzin