{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.333 visninger | Oprettet:

Yamaha Tricity på alm bil kørekort? {{forumTopicSubject}}

Hej
Nogen der er 100% klar på om sådan en fætter må køres på bilkørekort eller som jeg kan se er der kommet en ændring at den skal køres på MC kort A1 eller A2 ? Da den kom frem måtte den men så kom der vidst et eller andet om at den ikke måtte...nogen der ved mere om det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yamaha Tricity på alm bil kørekort?
  • #2   10. aug 2015 Så bliver man lidt forvirret når man læser dette:
    http://www.motorrad.dk/nyheder/yamaha-giver-tricity-ejere-et-mc-korekort/

• #4   10. aug 2015 Hmmm mystisk

• #6   10. aug 2015 Ja det står der nogle steder men hvorfor er yamaha kommet med den udmelding? Kan ikke finde andre steder hvor det står, må prøve at høre yamaha importøren ad så..

• #8   10. aug 2015 Er 54...har haft kørekort siden jeg var 18 , har bare ikke mc kort...

• #11   10. aug 2015 Ja der står den ikke kan føres på alm bil kørekort

• #15   11. aug 2015 Har godt læst den artikel det var derfor jeg begyndte at interessere mig for den men de er nok bagefter med research kunne jeg forestille mig...jeg ringer til Yamaha i morgen og får et svar på det.

• #17   12. aug 2015 Nooe, det var det jeg mente!

• Peter S
    Peter S Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Svar: 2
    #18   13. aug 2015 De danske kørekort regler siger intet om aksel afstand mellem forhjul, derfor må man godt køre på en Tricity med almindeligt dansk B køre kort. EU regler dikterer en bestemt minimums afstand i mellem de to forhjul. Og Yamahas europæiske hovedkvarter ligger i Holland, så derfor er de kommet med den udmelding. Men Danmark følger ikke de EU regler.

• Peter Wilhelm B
    Peter Wilhelm B Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Svar: 17
    #19   14. aug 2015 OK. Don't know Danish but here it is. In California you have to have a korekort for motorcycle and en for biler. Du skal have both if you want to drive either one. One for biler og one for motercykler. Du kan ikke kore motorcycle med en bil korekort her ovre. I Just thought it would be sjov at sige it smiley smiley smiley

• Tim M S
    Tim M S Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 8
    #20   19. aug 2015 I mc tv på DK4 bliver der i testen sagt at den må køres med almindelig bil kørekort

• Peter Wilhelm B
    Peter Wilhelm B Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Svar: 17
    #24   19. aug 2015 Ikke i California. Bil kore kort = bil --- motorcykel kore kort = motorcykle . Du kan ikke bruge bil for motorcykel. Og saa er der Knallert kore kort for knallert i California.

• Peter S
    Peter S Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Svar: 2
    #25   19. aug 2015 Så kan der næsten heller ikke koges mere på det.
    De danske regler er som følger:

5) Kategori B.
    Almindelig bil.

§ 12. Kørekort til kategori B (almindelig bil) giver ret til at føre:
    1) Personbil indrettet til befordring af højst otte personer foruden føreren og en tilladt totalvægt på ikke over 3.500 kg, jf. dog § 24, stk. 2.
    2) Varebil med en tilladt totalvægt på ikke over 3.500 kg, jf. dog § 24, stk. 2.
    3) Vogntog bestående af person- eller varebil og et påhængskøretøj med en tilladt totalvægt på ikke over 750 kg.
    4) Vogntog bestående af en person- eller varebil og et påhængskøretøj med en tilladt totalvægt på over 750 kg. Vogntogets samlede tilladte totalvægt må ikke overstige 4.250 kg. Overstiger vogntogets samlede tilladte totalvægt 3.500 kg, må vogntoget kun føres, når en særlig køreuddannelse og praktisk prøve er gennemført i overensstemmelse med § 38, stk. 1 og 5 (B+).
    5) Trehjulet motorcykel og trehjulet bil, jf. dog § 24, stk. 2.
    6) Traktor/motorredskab.
    7) De i § 8 nævnte køretøjer.
    Stk. 2. For ikke-registreringspligtige påhængsredskaber sker fastsættelsen af påhængskøretøjets tilladte totalvægt i henhold til stk. 1, nr. 3 og 4, ved brug af påhængsredskabets faktiske totalvægt.

§ 24. Kørekort til kategori B, kategori B/E, kategori C1 og kategori C1/E kan udstedes til en person, der er fyldt 18 år.
    Stk. 2. Ret til at føre trehjulet motorcykel med en motoreffekt over 15 kW og trehjulet bil med en motoreffekt over 15 kW omfattet af kategori B er dog betinget af, at den pågældende er fyldt 21 år.
    Stk. 3. Kørekort til kategori C1 kan kun udstedes til førere, der har erhvervet kørekort til kategori B.
    Stk. 4. Kørekort til kategori B/E og kategori C1/E kan kun udstedes til førere, der har erhvervet kørekort til kategori B henholdsvis kategori C1.

§ 8. Kørekort til kategori AM (knallert) giver førerret i henhold til følgende:
    1) Kørekort til kategori AM (lille knallert) giver ret til at føre lille knallert.
    2) Kørekort til kategori AM (stor knallert) giver ret til at føre:
    a) Lille knallert.
    b) Stor knallert.
    c) Let firehjulet bil (quadricykel) med en konstruktivt bestemt maksimal hastighed på højst 45 km i timen som defineret i artikel 1, stk. 3, litra a, i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2002/24/EF.
    d) De under b) nævnte køretøjer tilkoblet én påhængsvogn og de under c) nævnte køretøjer tilkoblet ét påhængskøretøj.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=145040

Kommentér på:
Yamaha Tricity på alm bil kørekort?

Annonce