Gilera Runner årg 2000 (Scooter 45) {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har en Gilera Runner fra 2000.
Den er købt brugt af en ældre mand, som sagde den ikke var pillet ved.
Men jeg syntes den kører hurtigere end de lovlige 45 km/t.
Jeg er bosat i Frederikssund området og vil nu spørge ud i forummet. Om der er nogen der ved et værksted der har et rullefelt.
Eller om Politiet af holder "Frit lejde" dage hvor man kan komme med sin scooter/knallert og få den målt?
Jeg har snakket med en Mc mekaniker ang om han havde et rullefelt jeg kunne få den målt på?
Det havde han. Men han sagde den ikke kunne drive det rundt.
Har også ringet 114 og spurgt mig til råds om hvad jeg gør i denne situation.
Svaret var at jeg skulle tage ud til en synshal. De kunne hjælpe mig.
Ringede derefter til ham der plejer at syne min bil.
Han sagde at ham bekendt var der ingen synshaller i Fr.sund og omegn der havdet rullefelt.
Kun et bremse felt og det var jo ikke det jeg skulle bruge.
Jeg bruger scooteren til dagligt at kører til og fra arbejde. Og lever af mit kørerkort. Så gider ikke blive snuppet og få et klip i kørekortet, fordi den kører for stærkt.
Jeg vil med det samme sige jeg ikke har en dyt forstand på at rode med motor og ej heller ikke scooter.
Så har ikke skrue nogen dæksler/plader af for at se om der er noget der ser forkert ud.
Så derfor skal jeg også ha den til et service.
Så nogen der kender til en god mekaniker?
Har tænkt på Khøler Cykler i Birkerød.
God dag
Søren S
mar 2007
Følger: 23 Følgere: 23 Scootere: 2 Emner: 1 Svar: 93
sep 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
sep 2009
Følger: 356 Følgere: 1042 Scootere: 61 Emner: 173 Svar: 6.188
jun 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 33
Hvis den kører 57km/t iflg GPS virker det på mig som om at den ER lovlig...
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 746
http://www.msp-tuning.dk/
Har endnu ik oplevet en lovlig, der har kørt det loven siger de MAX må kører.
sep 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
For nålen kan ikke gå på nul. Da der ved 10 km tallet er en stopper så speedometer nålen ikke kan komme ned på nul.
Og nålen flytter sig lige så snart der gives gas. Derfor har jeg tænkt om jeg så skal trække 10 km/t fra. Så når den fx. kører 40 km/t så kører jeg ikke mere end 30 km/t.
Ikke skide holdbart i min verden.
Jeg ved ikke hvad den stod på, da jeg målte de 57 km/t da jeg målte dette. Da tlf lå i min lomme og den havde logget den højeste fart på turen.
Nu skrive I at det ikke er unormalt at de lovlige scooter 45 kan køre mere end de 45 km/t.
Men jeg mener helt klart at ha læst at hvis en scooter 45 køre mere end 48 km/t så stod jeg til et klip i kortet. Det vil jeg helst gerne undgå, da jeg lever af mit kørekort.
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 746
http://koerekort-guiden.dk/knallert-45-boeder#Klip_i_krekortet_knallert_45
Men hvis du kender en som har lidt forstand, kan du/i jo tjekke om den er lovlig eller ej.
Gilera Runner årg 2000 (Scooter 45)