1.357 visninger
|
Oprettet:
27. okt 2011 Følger: 7 Følgere: 6 Scootere: 3 Emner: 1 Svar: 42
Sandblæssing {{forumTopicSubject}}
Hej SG
Jeg står og mangler en god sandblæsser.. Hvad kan i anbefalede ?
Jo.. større område den blæsser af gangen jo bedre!
Fordi den skal kunne sandblæse sådan lidt hvert bla. en bildør, en bil bagklap og nogle scooter dele ( Motorblok, stel og fælge )
og hvad for noget sand / glas skal bruge ?
Har kigget lidt på de her to ... Eller er det noget billig skammel ?
http://www.harald-nyborg.dk/p3600/nilfisk-sandblaesningsudstyr
http://www.harald-nyborg.dk/p2030/sandblaesningspistol
Kompressor - Stenhøj 500 liter - 10 hk
Tak på forhånd !!
sep 2010
Følger: 8 Følgere: 15 Scootere: 2 Emner: 73 Svar: 1.082
Ved de ting så få en prof. til det...
BTW når den drives af en højtryksrenser hedder det våd fristråleblæsning
Sig til sandblæseren du skal have blæst det med et fint korn (ellers skal du nok få et kulturchok)
okt 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Scootere: 3 Emner: 1 Svar: 42
Kan man ikke købe en sandblæsse som der værd at arbejde med ..?
sep 2010
havde jeg stadig arbejdet ude ved Bladt industries havde jeg gerne gjort det billigt
okt 2011
Kan du linke et par stykke som er til at arbejde med så det ikke tager en hel dag sandblæse en dør på en bil
Ja, det ville have været lækkert hvis du kunne det !
sep 2010
Og så skal du have blæsemiddel dertil det koster et par hundrede kroner per 25kg hvis det er sand
Der skal nok en kompressor på 15-20 hk på for at kunne drive det effektivt
og så skal du være iført det rigtige sikkerheds udstyr:
Gummi støvler med sikkerhed
sandblæse dragt
lange anti statiske blæse handsker (dog kan 2 par andre tykke handsker nok gå..)
og så en heldækkende blæsehjelm med udskifteligt glas
Du skal have sandblæst MEGET før vi er ude i det kan svare sig, de fleste tager 4-600 kr for et knallert stel f.eks, og billigere på sort
okt 2011
Synes det lyder helt vildt, hvis du siger man skal have en 15-20 hk kompressor.. kan det virkelig passe.. det er meget sjældent man ser nogen kompressor over 7,5 - 10hk
sep 2010
Sådan en pistol kan nok godt bruges til at slå malingen af fru hansen lysestage, men til enhver større ting eller ting som er pulverlakeret (Okay, ISÆR ting som er pulverlakeret) så taget det et årti..
Har prøvet at blæse et par fælge i en kabine blæser, lad mig sige det sådan med det antal timer jeg brugte på EN fælg, så tog jeg og benyttede en rigtig sandblæse tønde til de sidste 3....
Er overfladebehandler, sandblæsning og maling er mit levebrød
Så har bare lidt styr over hvad jeg lukker ud når vi snakker sådan noget
Når jeg siger det bedre kan svare sig at få en prof. til det, så er det fordi jeg dybt hamrende seriøst mener en prof. kan gøre det billigere
sep 2010
okt 2011
Kan også godt se hvad du siger med at få en prof til sandblæsse det er også blligst de første 4-gange men så derefter så bliver lige pludselig mange som man kunne have købt sit eget sandblæser udstyr for!;;))
Fordi har bare mange ting som jeg har som skal sandblæses alt lige fra traktor dele til scooter og knallerter dele!..:D
Har heller ikke noget i mod at skulle købe sådan en mobil sandblæsse som linkede til tidligere til 1500-1700
Men hvis ikke min kompressor kan trække den så er det ved at være op bakke... Hvis du forstår!..:D
Hold da op ...har også set rimelig mange store kompressorer og har også været på bladt at lave noget flere gange!..
Sandblæssing