{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lovligt eller ikke?
  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 411
    #2   10. apr 2015 Det er ikke et lovkrav så det må du godt

  • #3   10. apr 2015 Da du alligevel skal række hånden ud når du drejer, er det vel ikke så vigtigt om der er blinklys.
    Det er ikke lovligt kun at bruge blinklysene på en 30'er, man skal række hånden ud når man drejer.


  • #5   10. apr 2015 Kent: Har du eventuelt et link hvor det står da jeg ikke selv har hørt dette før.
    Men det skal da ikke undre mig det passer da reglerne jo er skruet utrolig godt sammen.......

    Er aldrig blevet stoppet på min racercykel fordi jeg har kørt 40-50 km/t ned af en bakke eller på lige vej, men er blevet stoppet utallige gange på lovlig scooter.


  • #9   10. apr 2015 Burde bestemt ikke at være valgfrit. Efter min mening skal blinklys bare virke.
    Når jeg ser folk ikke blinker og jeg selv skal samme vej, kommer jeg i kontakt med dem hvis muligt og siger deres blinklys er gået i stykker eller også må det være modellen uden ekstra udstyr.

    Personligt synes jeg selv på 30 scooter det er rart at have venstre sidespejl og synes det burde være lovkrav. Det højre finder jeg meget sjældent brugbart.
    På 45 scooter er begge spejle brugbare og burde være lovkrav.

    Men vi er jo alle forskellige.


  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 411
    #11   10. apr 2015 Du kan altid se lovkrav for køretøjer i detailforeskrifter for køretøjer der står alle lovkrav for din maskine

  • Emil Ø
    Emil Ø Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 411
    #12   10. apr 2015 Bortset for reglerne for syn men dem skal man jo ikke bruge til scooter/knallert smiley

  • #13   10. apr 2015 Jeg tog fejl, sorry!!!

    Dette er taget fra: "Knallertuddannelsen for unge under 18 år"

    Højresving
    Eleverne skal vide:
    Hvis der er blinklys på knallerten, er det nok at benytte blinket. Ellers skal de række armen ud til
    højre, men i selve svinget skal de have begge hænder på styret.


    Jeg ved dog stadig ikke om man må fjerne blinklysene smiley


  • #15   10. apr 2015 Ok. Jeg synes da også det ville være dumt at pille dem af.
    Det er trods alt nemmere at bruge blinklyset, end at skulle række armen ud.
    Men de "unge" mennesker har nok en anden mening om det. Min egen søn har haft en scooter hvor de bageste blinklys stak ud på et par stænger, og så skal de af, for det ser dumt ud. Jeg tror dog ikke at han brugte meget tid på at række armene ud i stedet for, når han skulle dreje smiley


  • #22   11. apr 2015 J. Jensen, jeg køre med sidespejle på min sfx, men det er ikke for andres skyld, det er for min egen, så jeg ikke køre folk ned. smiley Har kørt rundt med sidespejle i snart 2 og har ikke kørt nogen ned, for ikke at sige at jeg ikke har kørt nogen ned i forvejen. Mvh Jesper

  • #23   11. apr 2015 Nomack: Jeg er ikke lige sikker på hvorfor du fortæller mig det når jeg selv skrev dette.

    Citat: Personligt synes jeg selv på 30 scooter det er rart at have venstre sidespejl.

    Den eneste grund til jeg kan se du pointerer det er fordi du enig må jeg gå ud fra.


  • #24   11. apr 2015 J, Jensen, for at vende tilbage til emnet, så hvis man har blinklys monteret, så skal de virke. Ellers hvis man ikke har blinklys monteret, så skal man bare række hånden ud.

  • #26   12. apr 2015 Jeg har altid brugt blinklys da jeg finder det nemmest at bruge, og det er det rareste for mig selv og andre trafikanter.
    Det skulle da også lige passe med man kørte en mandag morgen og var mindre opmærksom end man plejer og være, rækker armen ud for at signalerer man vil til højre og så hamre du armen ind i en lygtepæl. Dem bag ved skulle da nok finde det morsomt.


  • #27   12. apr 2015 Det har du fuldt ret i, bruger også blinklys når det er, synes bare det føles godt! smiley

Kommentér på:
lovligt eller ikke?

Annonce