{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.309 visninger | Oprettet:

Forgaffel på yamaha fs1 {{forumTopicSubject}}

Hej vil gerne have lavet min yamaha fs1 med tromlebremse om til en med skive. Jeg kan få nogle yderben (Nederste del af forgaflen) til en dx model for billige penge, altså modellen med skivebremse. Jeg tænkte derfor på, om man kan skifte yderbenene direkte over fra en k forgaffel og en dx forgaffel, håber virkelig i har et svar, tak på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forgaffel på yamaha fs1
  • #2   22. feb 2015 Satans.. Hvad måtte du smide for en komplet en ?

• #4   22. feb 2015 Okay tak for hjælpen smiley

• #5   22. feb 2015 Hvis du er smart så gå på Yamaha 4g marked på facebook, og søg et sæt udenlandske dx ben og udenlandsk kaliber, det passer med et dansk dx hjul/skive
    men er lidt anderledes og billigere, og ofte får du noget i bedre stand ift. prisen

• #7   22. feb 2015 Skal jeg prøve Juhl, tak

Og jeg har allerede det par fede fælg med skive på, så føler lidt det er bøvlet værd, teamyamaha

• #8   22. feb 2015 Og så bruger en ny model DX bremsekaliber en normal bremseslange smiley uden kobberrør osv smiley

At finde en dansk DX gaffel i god stand uden ødelagt gevind, som kræver komplet renovering osv er DYRT

Prøv evt. at tjekke ebay for RD50/RD80 forgaffeler
    Jeg fandt en til en RD80MX, som fungerede upåklageligt til 130 kr + 120 kr i porto smiley

• #10   23. feb 2015 Brok om hvad? at jeg ikke kan få den fra hinanden, det er mig der fejler noget der smiley skal kigge på det næste weekend hvor jeg har tid smiley

Den virker PERFEKT, eneste grund til jeg skal have den fra hinanden er fordi jeg skal skære det gamle kaliber beslag af og tilføje et nyt smiley

• #11   23. feb 2015 Så bremsekalibren passer ikke på hvis det er fra en rd ?

• #12   23. feb 2015 Altså der er flere typer af RD min forgaffel er en RD80MX, der er skives strørrelsen og kaliber monteringen ligesom en fs1 dx af ældre dato, men mine hjul er fra en rd80/125LC, der er bremse skiven 20-30mm større end en dx eller en rd80mx
    derfor skal jeg skærre det gamle beslag af og lave et der sidder bagved benet i stedet for på indersiden af benet smiley

• #13   23. feb 2015 Men er det fra en RD50 er det som regel ligesom en dx smiley

Kommentér på:
Forgaffel på yamaha fs1

Annonce