{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  giver inneroter noget? mvt premium
  • #1   27. jan 2015 det giver bedere gas respons og får din krumtap til at overleve

• #2   27. jan 2015 Hvis jeg har forstået det rigtigt, så er grunden til at vælge innerrotor som følgende:

- Der laves kun strøm til tændingen, hvilket gør at der bruges mindre energi på induktion og dermed er der mindre modstand i at dreje krumtappen rundt. Dette burde give både bedre acceleration samt topfart idet der stjæles færre kræfter internt.
    - Det næste har at gøre med massen og fordelingen heraf. Hvis man skal tro speedline vejer innerrotor systemet mindre end det originale og dette sammen med fordelingen af masse giver mindre inertimoment, hvilket gør at du nemmere får det op og ned i hastigheder og dermed bedre gasrespons som Brian sagde.

- Den sidste er lidt en kombination. Fordi det er nemmere at få den op i fart og da der er mindre modstand som følge af induktion vil krumtap kunne holde til mere. Jeg har ikke endnu lavet beregninger på, hvilken del af krumtappen der dør først i forskellige situationer, men så vidt jeg lige kan visualisere vil en innerrotor give mindre spændinger.
    Husk dog at det i høj grad er omdrejninger der dræber fordi stemplets vægt skal op og ned i fart hver gang det skal skifte retning og at al denne kraft overføres gennem plejlstangen til krumtappen. smiley

• #3   27. jan 2015 så jeg beholder hastigheden?

• #4   27. jan 2015 Nej du øger den.. smiley

• #5   28. jan 2015 hmmmm det er jo lidt farligt med politiet

• #6   28. jan 2015 Om så den sænkede farten, er den jo ikke lovlig at køre med alligevel. smiley

Men hvis ikke den er pænt tunet, og det er fart/kræfter du søger, så er det total spild af penge.
    På en ubegrænset motor er der minimal forskel.

• #7   28. jan 2015 den er standart med begrænser i kabu, den der messing indsats, og så technigas udstødning med 1 begrænsning i. den kan 84 km/t ved lige vej og ingen vind, men gennemsnit farten er de 66 km/t men ville bare gerne den var lidt mere sjov at køre på så overvejede den ineerotor

• #8   28. jan 2015 Så er det spild af penge, til det brug er den originale tænding rigeligt..

• #9   28. jan 2015 hmmm ja det er det desværre nok smiley jeg takker for gode svar smiley

• #10   28. jan 2015 Hvis du alligevel kører ubegrænset så fjern da den begrænsning i karburatoren. smiley

Den gør absolut intet godt for motoren udover at mindske mængden af luft og give større pumpetab.

Husk at jo mere luft du kan putte ned i motoren, jo mere benzin kan du også brænde af og det er det der giver kræfterne. smiley

• #11   28. jan 2015 ja men så kommer den for hurtigt op på de 80 hvilket jeg ikke vil have, hvis de en dag hiver den på rullefelt

• #12   28. jan 2015 men skal man dyse om hvis man tager den ud?

• #13   28. jan 2015 De har ikke travlt, så de skal nok lade den komme op til sin topfart, hvis de ikke føler at den har ramt den endnu. smiley
    Og 80 er ikke værre end 65 km/t. Bøden er den samme.

Dengang jeg blev taget i et razzia var maskinen i stand til at køre 65-72 km/t. Jeg kan ikke huske, hvor meget den var i stand til, men den havde været i stand til 72 og så havde den mistet lidt på grund af slidte ruller og rem.
    De lod den gå op til 63 og så gad de ikke mere. Loven siger at den er ulovlig så snart den kan køre over 43 km/t og ikke rigtig mere end det.

Nogle prøver at argumentere for at straffene er værre, hvis den kan køre over 60 fordi det så er over 100% af det tilladte, men det er ikke sådan den del fungerer. Den del hedder at du får ubetinget frakendelse, hvis du kører over 100 km/t og over 100% af det tilladte: altså 100 km/t i byen eller 160 km/t på landevejen, men så er det ikke rigtig længere en normal scooter vi taler om. smiley

Det eneste der sker anderledes ved at rullefeltet siger 80 frem for 65 er at det stykke papir du får med posten også siger det. smiley

• #14   28. jan 2015 Ja, du skal dyse om, når du fjerner den begrænsning. smiley

Da vil du nemlig få mere luft, hvilket giver mulighed for at du putter mere benzin i og det er jo benzinen der brændes af og giver kræfterne. smiley
    Og derudover så har to-taktere en ubehagelig tendens til at gå i stykker, hvis ikke de får nok benzin. smiley

Kommentér på:
giver inneroter noget? mvt premium

Annonce