3.483 visninger
|
Oprettet:
Kraftigere forlygte på PMX {{forumTopicSubject}}
Hej SG.
Jeg har 40km til skole hver dag, landevej hele vejen og vejen er ikke belyst, så jeg er afhængig af scooterens forlygte. Men synes det er ret svagt, selv med langt lys. Det lyser fint op, men det er bare ikke kraftigt nok.Kan man få en kraftigere pære i, så det lyser vejen mere op?
maj 2013
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 5 Emner: 2 Svar: 5
jul 2011
Følgere: 112 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.296
sep 2014
Følger: 1 Følgere: 92 Scootere: 1 Emner: 108 Svar: 1.380
maj 2013
Følger: 8 Følgere: 7 Scootere: 5 Emner: 2 Svar: 5
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 133
Og det ER godkendt, læs følgende:
http://everlight.dk/1381-ba20d
jul 2011
Baghjul, LED er ikke kraftigere end en alm. Glødepærer, når vi snakker den fatning.
Til TS.. Køb en kvalitets halogen pære, og få din lygte justeret korrekt. Alt andet er dårlige løsninger..
- Specielt den med blinklysene, og den med xenon..
sep 2013
Følger: 15 Følgere: 17 Scootere: 3 Emner: 11 Svar: 675
jul 2011
- Jeg ved godt hvordan xenon lyser..
sep 2013
sep 2014
Følger: 110 Følgere: 381 Scootere: 6 Emner: 76 Svar: 1.048
jul 2011
Så længe det er originalt.
Xenon har intet at gøre på en scooter. Parabolen er for det første hverken bygget eller godkendt til xenon.
Det samme gælder uoriginal montering på person biler.
Det blænder og ligner lort.
Kommer der en modkørende scooter med xenon monteret, skal jeg ikke kunne love jeg ikke vil køre ham af vejen.
Og skulle der ske ham noget alvorligt, blev jeg jo bare blændet af hans ulovlige lys, og det endte så med en ulykke..
Xenon kan smelte lygten, gøre parabolen mat, eller få chromet til at boble.
Og det, selvom xenon pærere ikke bliver i nærheden af lige så varme som halogen.
Noget andet er, 4300kelvin (standard på de fleste biler) pærer giver langt mere lys på vejen end f.eks. 10000kelvin pærer gør..
Det rigtige er, at købe en kvalitetspære med halogen, og så få lygten justeret korrekt. (Hvilket den garanteret ikke er nu).
jul 2014
http://www.energiled.dk/LEDsvar.php
"Teknisk set viser forholdslisten at en 2.6W har samme lumen effekt som en 30W glødepære"
Og den med xenon siger sig selv.
Tak, mange tak
jul 2011
Læs hvad jeg skriver, så hjælper det måske på at forstå..
Link lige til bare et enkelt eksempel (meget gerne flere), hvor du mener jeg har afgivet en utroværdig kommentar tak.
Jeg udtaler mig aldrig om noget jeg ikke er 100% på.
- I så fald nævner jeg det..
jul 2014
Og hvad det med min troværdighed angår, så ville det være en fantastisk hjælp hvis jeg altså kunne se længere tilbage end dine 3 seneste kommentarer.
sep 2013
jul 2014
jul 2011
1. Jeg har ALDRIG sagt LED ikke er mere energi effektivt, for det ER det.. Men det giver ikke bedre lys.
- Og så husk lige at få det hele med når du citerer noget..
2. Du skriver varmen ikke er noget problem..?
Xenon er KOLDERE end Halogen.
Og NETOP derfor kan det faktisk blive et problem om netop vinteren.
- Af samme grund har biler godkendt til xenon lygtespul.
3. Du kan ikke stille lygterne langt nok ned, da spredningen/konstruktionen af selve PÆREREN ikke er i nærheden af ens på halogen og xenon pærer.
- Og stiller du lygten langt nok ned til lys keglen ikke vil gå vandret, vil hele idéen falde til jorden, da du så ikke vil lyse vejen op, langt nok fremme til at kunne udnytte det ekstra lys.
4. "Og hvad det med min troværdighed angår, så ville det være en fantastisk hjælp hvis jeg altså kunne se længere tilbage end dine 3 seneste kommentarer.".
- Det må du lige oversætte til dansk. (Jeg har ikke snakket om DIN troværdighed?).
Og snakker vi min, så har jeg afgivet 5000 kommentarer, så mon ikke du kan finde en enkelt eller to?
- Du må da ha stødt på en del, siden du mener jeg flere gange har været utroværdig?
Bertil (#19) ->
1. Jeg skubber ingen af nogen scootere, men ja, jeg kan sagtens finde på at presse nogen, hvis en eller anden klaphat syntes sin scooter er langt sejere med xenon, og derfor blænder, så jeg ikke kan se en skid om natten.
- Det samme gælder 18-19 årige knægte som mener deres afdankede Peugeot 206, eller lille kedelige VW UP skal belemres med kina xenon fra selveste thansen.
2. Jeg har aldrig sagt jeg kan give din maskine baghjul?
- Jeg har for det første intet i 110cc klassen, så vi kunne få et retfærdigt ræs.
- Men kører jeg i bilen, så jo, så kan jeg da sagtens give dig baghjul også. Kan dog ikke se hvorfor det skulle bringes på banen..
3. Forklar mig lige hvordan du mener du "vil gøre det ordentligt"..?
4. Jeg har aldrig sagt Xenon ikke er den bedste af de tre nævnte, da det ER den bedste når vi snakker nærlys lygter.
TeamYamaha (#21) ->
Nej, det er dig der vil pointere at du intet ved om min bil heller?
- Og hvem siger min bil har noget som helst med min viden at gøre?
Det må du kunne gøre bedre hva?
jul 2014
2. Jeg forstår ikke din problemstilling så? Jeg mindes at læse du har skrevet at det laver bobler og gør chrom mat, pga varme?
3. Parabolen er den samme, så hvis lyskilden er placeret samme sted i parabolen, vil lyskeglen være akkurat den samme. (Det er meget enkelt sådan fysikken virker, det er ikke min skyld, og der er ikke så meget at diskutere).
4. Hvad er det helt nøjagtigt du ikke forstå? Jeg kan omformulere sætningen, specielt for dig: Din profil tillader kun at se dine 3 seneste kommentarer, og jeg føler ikke for at decideret lede efter noget som helst. Og det er af en simpel årsag: Jeg har intet at skulle bevise.
jul 2011
1. Nej det giver IKKE bedre lys, det er bare mere energi rigtigt.
2. Jeg har ALDRIG sagt det kan smelte lygterne, boble chromet op, eller gøre parabolerne matte på grund af varme? Det er på grund af UV reflektion i de billige kits. Men det vidste du jo godt. Af samme grund skal lygten være godkendt til Xenon gas.
3. Igen beviser det bare du intet ved om emnet.
- Prabolerne på Halogen godkendte lygter er netop IKKE den samme som på Xenon godkendte lygter. Heller ikke selvom begge lygter har indbygget den DE-linse de fleste originale xenon lygter kommer med.
4. Lyskilden er jo præcis en af de faktorer der gør at der er stor forskel på lygterne.
- Lyset ligger ikke samme sted i pærerene, og er ikke skærmet på samme måde.
Det vil du også kunne se allerede hvis du fysisk sammenligner pærerne bare.
Det er åbenbart selve fysikken du så ikke har styr på.
Flytter du lyset, vil lyskeglens symetri sjovt nok også ændres.
5. Du har netop noget at skulle bevise.
- Du mener jeg tit er utroværdig.
Det ser jeg da gerne bevist, for kan du ikke bevise, er det jo bare en omgang mundlort, og det kan selv en person med en IK over 60 finde ud af at lukke ud..
jul 2014
Hvis du som jeg lige så fint skriver ovenstående, placerer kilden i samme position som en hver anden lyskilde, vil du få samme lyskegle.
Og niks, jeg har intet at bevise. Absolut nul og niks. Jeg har skrevet at jeg flere gange har stød på kommentarer som jeg mener er utroværdige. Og her er endnu en af dem. I stedet for at komme ind og hakke ned på hvert og et eneste forslag på OPs problem, burde du istedet bruge din "ekspertise" *fnis* på at hjælpe
jul 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Scootere: 2 Emner: 18 Svar: 119
sep 2014
sep 2014
sep 2014
Følger: 1 Følgere: 92 Scootere: 1 Emner: 108 Svar: 1.380
sep 2014
jul 2011
1. Jeg har (igen) ALDRIG sagt LED ikke afgiver mest lys pr. watt. Så hvorfor skriver du det?
- Jeg har jo netop skrevet det tidligere, LED er de mest energi rigtige.
2. Om jeg tror de har taget højde for UV strålingen?
- Nej, det tror jeg ikke, for de er da total ligeglade, når de har fået pengene.
Det er ikke deres skyld folk smider kittet i lygter som IKKE er godkendte til gasudledning.
Som jeg også forklarede dig tidligere, skal lygterne være godkendte til xenon gasudledning.
3. Du KAN jo ikke placere lyskilden i samme position/sted!
- Det kan du ikke grundet pærens opbygning/skærmning. (Som jeg OGSÅ har forklaret tidligere).
En Xenon pære har jo ikke engang en glødetråd lige som en Halogen og en Almindelig Argon glødepære.
4. Jeg hakker ikke ned på nogen herinde, jeg forsøger bare at modbevise en flok curling børn, som mener de ved alt, om at de faktisk tager fejl.
- Allerede i #9 -> svarede jeg TS på sit spørgsmål, så hvorfor skriver du jeg ikke har hjulpet?
*Fnis* du bare vidre, det er du sikkert rigtig god til..
5. Hvorfor tror du ikke der findes nogen biler i DK som bruger LED som nærlys eller fjernlys?
- Måske fordi de af fysiske årsager, som jeg vel ikke behøver forklare, ikke er EGNET til det, med de fatninger der køres med, og på grund af den ekstreme varme?
jul 2011
Jeg keder mig ikke, jeg får løn for at sidde her, og så går tiden da med et eller andet.
- Det kunne jo være jeg kunne hjælpe, eller lære nogle folk noget, eller rette deres tro.
Jeg skriver ikke negative kommentarer, jeg kan derimod godt give lidt igen, hvis nogle er påståelige, og jeg ved de tager fejl, men ikke vil indrømme eller forstå det.
- Men sådan tror jeg sq de fleste er, hvis de VED de har ret.
Det handler sådan set ikke om "hvem der er bedst", men derimod om at trampe tvivlen ihjel.
Der er ingen grund til TS får forkerte informationer, som kommer til at koste ham tid og penge, bare fordi nogle personer mener de ved alt.
Jeg tror der er flere herinde der kan bekræfte at jeg bruger tiden på at hjælpe, og det beviser de flere stort set daglige breve, jeg får fra folk der i stedet for at oprette et emne, skriver for at få hjælp vel..
sep 2014
sep 2013
sep 2014
sep 2014
sep 2014
jul 2014
Ingen biler med LED? Du er da en skovl
http://bilmagasinet.dk/article/174224-nu-kommer-de-intelligente-led-lygter
Og jeg har en ide om at du har set dig sur på xenon, og bare vil være på tværs. Selvfølgelig sælger de ikke noget de ved ødelægger parabolen. Du er og vil altid være en selvrforhøjende, bedrevidende klaphat
Og du behøver slet ikke at svare medmindre du har en eller anden form for kilde med - for alt det du har svaret, er bare lort der kommer direkte fra øverste etage på dig.
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 9
alt er droslet ned også strøm t pæren....
den skal jo kun lyse t lille hastighed....
men hvis du har tun cyl og udst og stor karbu på så hør her....
du skifter spændings stabilisatoren....
på hot 50 feks er det en lille Alu fætter bagved front skjoldet Der går en masse ledninger til og fra.
den bestemmer hvilken strømstyrke der går t tænding, lys osv.....
Den kan kun købes udroslet i Italien... og den er billig ! brug Google translate
du skal regne med at dyse op også.... for alting får det strøm det sq ha fra fabrikken.... læg mærke t hva pærer de kører med også
ADVARSEL..... skifter du spændingsstabilisatoren på en neddroslet scooter uden tun. så smelter stemplet efter ganske få km........ Husk nu at dyse op så den får mere Benz.... ellers bliver den for varm med den originale strøm til tændingen.... check lige om tændspolen også er droslet.....
jul 2011
Kraftigere forlygte på PMX