{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cylinder skift HORSENS-tjen penge !!
  • #1   6. jan 2015 ja thansen

• #2   6. jan 2015 find en tutorial video. det ligeså nemt som at klø sig selv på bollerne

• #3   6. jan 2015 husk det er 4 takt ikke så nemt som 2 takt

• #4   6. jan 2015 Jeg er 24. Sidst jeg pillede ved en scooter var da jeg var 17.
    Det er os en 4takter, folk snakker om ventiler osv.

• #5   6. jan 2015 kom til ølgod med den så kan jeg hurtigt fikse den eller 40 min en time

• #6   6. jan 2015 Ved en firtakter er det faktisk også super nemt. smiley

Der findes en million-milliard video guides til det, som du kan finde ved at søge "how to change cylinder on a gy6" eller "cylinder change 4-stroke scooter". smiley

Men ellers forklarer jeg det lige hurtigt. smiley
    Først tager du karburator, studs og udstødning af, så du kan tage køleplastikken af. smiley
    Dernæst tager du ventildækslet af og du kan nu se de bolte/møtrikker der holder det hele sammen: 4 oven på ventilvippearmene og to på den side af cylindren der sidder ud mod kickstarteren. Inden du gør mere er det en god idé at køre motoren om i kompression, så der ingen belastning er på ventilfjedrene. Møtrikkerne og boltene skal alle sammen af og du lægger dem på noget rent. Inden vi går videre fjerner du knastkæde strammeren som sidder oven på cylindren med to bolte. Du kan nu fjerne vippearmene og knastakslen, men vær opmærksom på at kæden ikke ryger ned i motoren og hopper af tandhjulet. smiley
    Herefter kan du pille først topstykke af og derefter cylinder, alt imens du sørger for at kæden ikke ryger ned i motoren. smiley

Hvis du også skal have nyt stempel på er det dog præcis som på en to-takter med at du piller låseringen ud, så krydspinden og derefter sætter det nye stempel på med stempelringene som de skal være. smiley

Herefter sætter du cylinder og topstykke på sammen med nye pakninger. Sørg for at kæden ikke ryger ned i motoren. smiley
    Når du sætter knastakslen på igen skal du på svinghjulet line T-mærket op med et udhak på motorblokken og sæt så knastakslen i kæden så de to små huller er plant i forhold til topstykkets kant og det store hul pegende lige væk fra motoren. Du kan nu nulstille knastkædestrammeren ved at fjerne den store bolt på toppen og trykke stiften på siden ind og køre strammeren helt ind og så sætte den på cylindren igen. smiley

Sæt nu ventilvippearmene på igen og dernæst møtrikkerne og boltene der holder det hele sammen. Nu kan du stramme knastkædestrammeren og derefter stramme alle boltene der holder det hele sammen. Husk at spænd skiftevis og helst med det rette moment. smiley

Nu skal du blot stille ventilerne, hvilket gøres ved at løsne kontramøtrikken og glide et søgerblad på 0,08mm (eller 0,05 eller 0,1 hvis det er hvad du har) ind imellem justerskruen og ventilen og så dreje justerskruen indtil den er der, og så stramme kontramøtrikken. smiley
    På med ventildæksel, plastik, karburator og udstødning og så er den ged barberet. smiley

Der er nogle trin der skal følges, men det er stadig i høj grad bare skrue af og skrue på som man er vant til det fra to-taktere. Der er bare 5 ekstra dele at holde styr på smiley

Kommentér på:
Cylinder skift HORSENS-tjen penge !!

Annonce