{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.043 visninger | Oprettet:

Peter V
Peter V
Tilmeldt:
19. jul 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Gilera Stalker kold opstart vanskeligheder {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!
Jeg er ejer af en Gilera Stalker som jeg er rigtig glad for. Den har bare det lille problem, at den er svær at få i mange omdrejninger, når den er kold. Når jeg gasser op lidt efter jeg har startet den, "dør" den nærmest. Jeg er nød til at gasse i håndtaget lidt efter lidt for at kunne få den op i høje omdrejninger. Når den så endelig er blevet varm, er der ingen problemer. Jeg har oplevet før at jeg nærmest har druknet den, hvor jeg var nød til at vente 10 minutter med at starte den igen. Er det et problem man kan gøre noget ved? smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gilera Stalker kold opstart vanskeligheder
  • kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 137
    #1   25. dec 2014 Hvor lang tid har du haft det cylinder på ?

    Forstiller mig lidt at et gammelt slidt cylinder, skal være rigtigt varm, for at alt metal har udvidet sig og derfor er sluttet helt tæt Derfor kører den bedst i varm tilstand. Et nyt cylinder slutter meget tæt fra start, fordi det ikke er slidt.

    Bare en ide´jeg har.


  • Peter V
    Peter V Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #2   25. dec 2014 Scooteren jeg har, er en jeg har fået fra en som ikke har brugt den i 5 år. Da jeg fik den kunne den ikke starte, men jeg har haft skilt den ad, og renset og pudset den, så den igen kan køre. Så det kunne faktisk godt være det var noget med cylindret at gøre. Tænker måske også det kan have noget med karburatoren?

  • kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 137
    #3   25. dec 2014 Hvis du kan præstere at drukne den, ja så får den ihverfald benzin nok. den skulle vel ikke ha stået uden udstødning ? Har den stået inde eller ude derfra hvor du fik den ?


  • Peter V
    Peter V Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #4   25. dec 2014 Den har stået inde i de år den ikke er blevet brugt. Men den har selvfølgelig opsamlet fugt. Den har stået med udstødning, men udstødningen er meget rusten og der var også et hul i den, som nu er blevet lappet.

  • kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 137
    #5   25. dec 2014 Og den har slet ingen problemer med optræk og generelt at køre når den er varm ?

    Jeg har prøvet med knægtens, at ha problemer med at komme hurtigt op i omdrejninger, men aldrig fra starten af. Jeg skiftede dysen og fjernede begrænsningen i luftfilteret, så kom den. både kold og varm.

    Tror bare ikke det der er dit problem.


  • Peter V
    Peter V Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #6   25. dec 2014 Den har ingen problemer med optræk eller lignende når den er varm. Den kører som en drøm når den er varm.

  • Peter V
    Peter V Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #7   25. dec 2014 Men ellers tak for hjælpen, det kunne meget vel være et slidt cylinder! smiley

  • kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 137
    #8   25. dec 2014 Hvor meget har den gået og har den været tunet og så en sidste ting er, hvilken cylinder der er på ?

  • kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 137
    #9   25. dec 2014 selv tak.

  • Peter V
    Peter V Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #10   25. dec 2014 Den har gået ca. 10.000 km. Og plumpen fra den er fjernet. Jeg mener det er et standard cylinder der er på.

  • kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 137
    #11   25. dec 2014 Vil nok mene, de kan køre mere, men ville nok tjekke den en gang, nu da den har stået stille så længe.
    Knægtens den ene har gået 12000 men den har altid kørt standart lige indtil han fik den for en mdr siden.


  • Peter V
    Peter V Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #12   26. dec 2014 Tja.. Men ellers tror jeg også bare det kan skyldes det er meget koldt udenfor. Hvis jeg lader den stå i tomgang et par minuters tid, og jeg ikke accelerere så hurtigt i starten, er det ikke noget alvorligt problem. Var bare nysgerrig for at se om der var en eller anden bestemt løsning til det smiley Men som sagt, tak for hjælpen, og god jul til dig:)

  • kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 137
    #13   26. dec 2014 Det lyder i mine øre tankevækkende at den køre perfekt i varm tilstand og du kan præstere at drukne den i kold tilstand.

    Hvis du en dag er ude og køre på den og den er godt varm, så prøv at ta tændrøret af. Hvis det er vådt og fedtet, så kan dysen være for stor eller din blanding for fed.


  • Peter V
    Peter V Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #14   26. dec 2014 Okay tak smiley

  • kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 137
    #15   26. dec 2014 Så lidt. God jul.

  • #16   26. dec 2014 altså er det bare 1 gang du har druknet den, eller har du prøvet det mange gange, da det lyder stortset som det samme min gamle stalker gjorde og som min fz'er gør nu, på dem er det ihvertfald bare lige bundkaret der skal fyldes ordenligt og så kører de fint, tager ca 30 sek smiley

  • #17   26. dec 2014 Du har ikke druknet den, den får åbenbart lige lidt nok benzin til at kunne lidt det i kold tilstand, og giver man så gas og den går ud og blandingen er for mager og du prøve at starte med gas kan den godt blive umulig og intet ville, nok det du har oplevet. du kan prøve bare at give luft skruen en kvart eller halv omgang ind, men bemærk lige at en motor med karburator der står ude i kulden ikke kan tage gassen lige når de bliver startet det er HELT normalt men efter 30-60 sec efter bær den kunne, hvis ik giv skruen lidt ind , virker det ik så dys op til næste dyse størrelse og stil luft skruen tilbage hvor den stod

Kommentér på:
Gilera Stalker kold opstart vanskeligheder

Annonce