{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.783 visninger | Oprettet:

Rensning af bremsekaliber {{forumTopicSubject}}

http://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/diverse_scooter/111501-rensning_af_bremsekaliber

Hvor skal jeg lige starte for at kunne komme ind og rense stempel osv?
Jeg kan ikke engang se mig ud af, hvordan jeg afmontere bremseklodserne..

Skriv gerne hvis i kan se jer ud af noget! Bremsekaliberen er taget af en Piaggio NRG Power DT.
Tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rensning af bremsekaliber
  • #1   14. dec 2014 jamen du skal jo ikke rense stemplet med mindre det har sat sig??
    du skal bare skubbe klodserne ud fra bagsiden af dem ( så du skal ikke presse på bremsebelægningen )
    evt planslibe belægningen hvis den er ujævn... rense " ørene" på klodserne hvis de er rustne eller hvis klodsen hænger fast.
    evt hive glideren af og give den silikone fedt og så samle igen?
    What else you ask for smiley

• #2   14. dec 2014 Jeg tror stemplet HAR sat sig fast, da den ikke slipper bremsen rigtigt.
    Når du siger skubbe klodserne ud fra bagsiden, hvordan mener du så? De sikker sgu fast smiley

• #3   14. dec 2014 Se på youtube

How to clean brake caliper.

99% af alle skivebremser har de samme dele.
    Nogen har flere stempler og nogen er spejlvendt osv..

Men tro mig. Det tager længere tid for en der ved præcis hvordan din bremse ser ud, at skrive til sig hvad du skal gøre, end ved at du selv finder ud af det med ejne øjne og fingre.

Tro mig, du kommer til at slås med at få den samlet rigtigt igen.
    Har jeg i hvert fald haft alle de gange jeg har renset kalibre (små ti gange) bortset fra 1 gang. Tror det var fjerde gang, tredje gang samme dag, at jeg samlede den samme kaliber at det gik nemt.

Din kaliber er heldigvis simpel, men al begyndelse er svær smiley

• #4   14. dec 2014 Tak for dit svar! smiley

Jeg må ind og se nogle flere videoer så.. Det er bare ufatteligt at jeg ikke engang kan hitte ud af hvordan jeg fjerner/skifter bremseklodserne. God aften smiley

• #8   14. dec 2014 T.T: Jeg takker!! smiley

Metoden som starter ved 4:30 ligner præcis den kaliber jeg har. Jeg prøver dette så snart jeg kommer hjem på weekend igen! Tak tak og atter tak smiley

Kommentér på:
Rensning af bremsekaliber

Annonce