4.782 visninger
|
Oprettet:
Rensning af bremsekaliber {{forumTopicSubject}}
http://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/diverse_scooter/111501-rensning_af_bremsekaliber
Hvor skal jeg lige starte for at kunne komme ind og rense stempel osv?
Jeg kan ikke engang se mig ud af, hvordan jeg afmontere bremseklodserne..
Skriv gerne hvis i kan se jer ud af noget! Bremsekaliberen er taget af en Piaggio NRG Power DT.
Tak.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 24 Scootere: 16 Emner: 29 Svar: 268
du skal bare skubbe klodserne ud fra bagsiden af dem ( så du skal ikke presse på bremsebelægningen )
evt planslibe belægningen hvis den er ujævn... rense " ørene" på klodserne hvis de er rustne eller hvis klodsen hænger fast.
evt hive glideren af og give den silikone fedt og så samle igen?
What else you ask for
apr 2014
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 13 Svar: 34
Når du siger skubbe klodserne ud fra bagsiden, hvordan mener du så? De sikker sgu fast
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
How to clean brake caliper.
99% af alle skivebremser har de samme dele.
Nogen har flere stempler og nogen er spejlvendt osv..
Men tro mig. Det tager længere tid for en der ved præcis hvordan din bremse ser ud, at skrive til sig hvad du skal gøre, end ved at du selv finder ud af det med ejne øjne og fingre.
Tro mig, du kommer til at slås med at få den samlet rigtigt igen.
Har jeg i hvert fald haft alle de gange jeg har renset kalibre (små ti gange) bortset fra 1 gang. Tror det var fjerde gang, tredje gang samme dag, at jeg samlede den samme kaliber at det gik nemt.
Din kaliber er heldigvis simpel, men al begyndelse er svær
apr 2014
Jeg må ind og se nogle flere videoer så.. Det er bare ufatteligt at jeg ikke engang kan hitte ud af hvordan jeg fjerner/skifter bremseklodserne. God aften
apr 2014
Metoden som starter ved 4:30 ligner præcis den kaliber jeg har. Jeg prøver dette så snart jeg kommer hjem på weekend igen! Tak tak og atter tak
Rensning af bremsekaliber