{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  punktering
  • #1   11. dec 2014 Glem det, køb det rep sæt t Hansen har, jeg har lappet 3dæk med det og det holder fint,

  • #2   11. dec 2014 Rep sæt fra Thansen til 79kr er det bedste.

  • #3   11. dec 2014 Det der spray er jo nærmest lavet til damer der ikke selv gider/ kan finde ud af at rode med dækket ja det gør så det holder luft men i længden er det ikke en holdbar løsning smiley

  • #4   11. dec 2014 Hvis du køber det rigtige, så er det den nemmeste og hurtigste løsning. Og jo, det holder som det skal.

  • #5   11. dec 2014 Det er en NØD LØSNING, og en rigtig dum en af slagsen..
    - Og så er det total lige meget hvilket mærke/model der er tale om..


  • #6   11. dec 2014 er det nemt og mand skal væl have hjul i vand osv for st finde hul har brugt auto skum og den køre stadig på det 4 år nu men det bar med slange

  • #7   11. dec 2014 Sprøjt lidt sæbevand på, så kan du se hvor det bobler..
    Du kan også sænke den i en balge band..


  • #8   11. dec 2014 Jeg bruger det ikke som nødløsning. Jeg lånte en af mine kammeraters scooter i november sidste år hvor den punkterede. Der brugte jeg dækskum, og der er ikke gjort mere ved det. Det har holdt lige siden, og gør det stadigvæk. Hvorimod en af mine kammeraters ventil blev ætset op. Så jo, det kan godt bruges, og jo, der er forskel på hvad man køber.

  • asger s
    asger s Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 5
    #9   11. dec 2014 aldrig brug skum spray eller andet tætnings middel i slangeløst dæk det kan smadre ventilen få sat en rigtig vulkaniserende prop i enten thansens billig værk eller kør hen til dit nærmeste dækcenter og få det lavet rigtigt første gang

  • #10   11. dec 2014 Ja, NOGET skum kan ætse ventilen. Så læs dog hvad jeg skriver.

  • asger s
    asger s Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 5
    #11   11. dec 2014 det blokkere for ventilen har nu aldrig været ude for ætsning og arbejder ved et dækcenter så snakker om erfaring det tætteste du kan komme på en ætsning er en ventil der er godt medtaget i gummiet plus at pitstoppen ikke har været rystet ordentlig inden brug

  • #12   11. dec 2014 Den eneste grund til at det blokerer i ventilen, er hvis ventilen er i stykker så den ikke lukker ordentligt eller hvis du bruger dækskummet forkert. Hvis du arbejder ved et dækcenter, så ville jeg da mene du burde vide lidt mere om lapning (nødlapning) af dæk. I de nyere biler ligger der jo også dækskum i, i stedet for reservehjul. Det kommer jo til at koste dig en ny ventil hvis du holder på motorvejen og ikke kan finde ud af at bruge det..

  • asger s
    asger s Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 5
    #13   11. dec 2014 ja men det er kun for at komme til nærmeste dækcenter og er noget være møg da hele lortet skal vaskes ny ventil i finde hullet og lappe smid tilbage på bilen og sende dem afsted igen men det er jo heller ikke bil fabrikanterne der står og skal lave lapningerne

  • asger s
    asger s Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 5
    #14   11. dec 2014 og en ny ventil kommer der ihvertfald altid i hos os når vi lapper eller skifter dæk og efter at regler på nye biler solgt 2015 skal de have tpms og de er meget fin følsomme når det kommer til det nødløsnings kit i bilerne

  • #15   12. dec 2014 Tpms - tyre pressure messuring system?

  • #16   12. dec 2014 Hold nu op.. TPMS ER allerede lovpligtigt på nye biler..
    Men det har intet med punktering eller dæk skum at gøre..

    Men derimod om brændstoføkonomi, sikkerhed, og for at undgå unødigt dæk slid.

    Kører en bil på halvflade dæk, så overholder den ikke den oplyste brændstoføkonomi, og der er den, den grønne afgift sættes ud fra.

    Så hold nu lige det uden for emnet.. smiley


Kommentér på:
punktering

Annonce