{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  LYS
  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

Følgere: 23 Svar: 2.501
    #1   5. nov 2014 Har ikke set nogen endnu. Det kan være de ikke er i stand til at lyse vejen op som forlyset jo skal.

• #2   5. nov 2014 De virker ikke en skid som nærlys/fjernlys..

Køb et Xenon kit istedet for.
    Køb det i 6000K eller 4300K

• #3   5. nov 2014 jeg har kun haft dårlige oplevelser med xenon da de bliver for varme og smelter lygtehuset

• #4   5. nov 2014 Så vælger du for varme lyskilder.

Undgå 35watt så.

Bruger du 25watt, så er det samme varme.

• #5   5. nov 2014 hvor kan man endelig købe xenon til en scooter ?

• #6   5. nov 2014 Her har det på min Rieju bare i 8000K det ser for fedt ud smiley
    (link fjernet)

• #7   5. nov 2014 Hov gammelt link her er et der virker smiley
    http://everlight.dk/1380-h4-hs1

• #8   5. nov 2014 og sådan ser det ud påmonteret smiley

profilbillede
  • #9   6. nov 2014 Lad være med at købe Xenon 8000K.
    Lyset er for blåligt og det giver ikke ret godt lys i forhold til 4300K.
    Når du alligevel vælger Xenon, som jo er ulovligt, så gå efter noget der ikke skriger langt væk af at det er Xenon.

Xenon bør man køber til MC og scooter for at få mere/bedre lys.
    Ikke for at få blåligt lys.

• #10   6. nov 2014 Det var da godt nok det værste sluder jeg længe har hørt. xD xenon 8000K giver et rigtig kraftigt lys og er da lige så kraftigt som 4300K eller for den sags skyld 6000K smiley
    Det isblå lys 8000K giver ser selvfølgelig fedt ud men gør så også at det er et virkelig behageligt lys og kører med og mere naturligt for øjet iforhold til det hvide lys 4300 og 6000K giver nok også derfor man bruger 8000K på nyrer bilers forlygter og ikke 6000 eller 4300K smiley den eneste ulempe ved xenon er dog at det blænder alt og alle det kommer imod hvis det ikke er indstillet og lavet ordentligt! Hvis man indstiller det ordentligt og laver det gennemført så virker det sindsygt godt, blænder ingen og et ekstra plus er også at 8000K giver et ondt og rigtig flot look i lygterne men ja hvis man kun er ude efter bedre lys så er 6000 eller 4300K bedst smiley
    Har kørt med begge typer så ved det 100% smiley

• #11   6. nov 2014 http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?339713-Fire-Foxes-III-compared-to-Magic-Scorpion-40W-and-85W-Ebay-HID&p=3964916&viewfull=1#post3964916

http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?342000-4200k-Vs-6000k-HID-Visibiltiy

http://www.hidplanet.com/forums/showthread.php?27083-HIDS-4300k-vs-5000k-vs-6000k

6000K giver mere lys end 8000K og 4300K, men der er bedre farvegengivelse i 4300K og det er mere behageligt for øjet og klart bedre i regnvejr og især hvis der er sne.

I snevejr, der er der nogle der går så langt, som at vælge gule pære, da det giver et bedre lys igennem sneen.

Sidstnævnte ved jeg ikke hvorfor, men det er der mange der snakker om på BG.

Mange sværger dog til 5000K, da det giver det bedste af begge ting.

• #12   6. nov 2014 I de her links du har sendt står der da intet om 8000K giver mindre end 6000 og 4300K så hvor vil du hen med dem ?? smiley
    8000K er da lige så kraftigt som de andre xenontyper og foresten står der at blå og grøn er det menneskets øje reagere bedst på så det må være 8000K der giver bedst farvegengivelse og mest behageligt for øjet smiley

• #13   6. nov 2014 Sollys er 6500K.

Hvis du søger på Xenon lyskilden, så giver 6000K ca. 200 lumen mere end 8000K.

Jeg synes at 8000K kommer for tæt på blåt lys og giver forkert farvegengivelse.

Men det er nok en smags sag.
    Jeg ville vælge 4300K, for at holde panserne på afstand, ved at det ikke er så skide åbenlyst at man kører med Xenon.

Det jo en bøde på 1000kr og en indkaldelse til syn.
    Ja, scootere kan godt blive indkaldt til syn.
    Bøden for at undlade at få den synet er så 2000kr, nemlig det samme som til bil.
    Bøden kommer omkring 8 uger efter synsdatoen.

Jeg synes at når alle faktore er lagt sammen, så vil 4300K være det bedste valg.
    Lysudbytte, farvegengivelse, pansertiltrækning osv osv.

Det er op til den enkelte hvor smart man se ud med brian lys, som mange jo nok vil, eller om man bare vil kunne se hvor man kører og stadig se bedre ud end std BA20D skod pærer

• #14   6. nov 2014 Ok lyder til at du ved lidt mere om det end mig smiley
    Personligt har jeg erfaringer med begge og synes at det isblå lys var mest behageligt iforhold til det hvide lys som 6000K giver men ja det er nok bare smag og behag smiley synes godt nok det virker som om at de er lige kraftige men kan godt være at den ene er lidt kraftigere end den anden på papiret smiley da jeg er rimelig ligeglad med panserne fordi jeg altid kører fra dem så gør det synes jeg bare at det er fedt at det isblå lys vækker meget opmærksomhed og ser vildt godt ud xD
    Men er helt enig med dig at standard pærern giver det værste skodlys man slet ikke kan se ordentligt smiley

• #15   6. nov 2014 Ja, det nemlig på papiret.
    Du kan nok ikke se forskel fra 3200 lumen til 3400 lumen.

Har du kørt en tur om aftenen i regnvejr?
    Jeg tænker at du bør prøve det og se om du får flere krystaller i regndråberne.
    Jeg har en idé om at det blålige lys genspejles mere i vandet, end det hvide lys gør.

For mig at se, der ville jeg vælge Xenon for at få bedre lys til at se hvor jeg kører og derfor ville jeg også gøre hvad jeg kunne for at undgå panserne.
    Lidt samme årsag til at jeg ville vælge en minarelli scooter, så jeg kunne få 9K eller 11K til den.
    Hvis jeg skulle have en scooter.

• #16   6. nov 2014 Har ikke lige lagt mærke til det endu men ja vil gerne prøve at teste det næste gang jeg er ude og kører om aftenen næste gang det regner smiley

Kommentér på:
LYS

Annonce