{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.143 visninger | Oprettet:

kenneth J
kenneth J
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12

hurtigt spørgsmål ang trækkraft mangel {{forumTopicSubject}}

har købt mig en pgo g-max fra 04 som jeg bruger til at køre ca 38 km hver vej på hverdag.. problemet ligger i at den mangler seriøst krafter.

ned af bakke kan den fint komme op på omkring de 70 med skiven taget. men kommer der den mindste stigning så falder den meget i fart. især på de meget steje bakker der kan den dårligt trække 20 km/t op af.. skal dog osse siges jeg vejer på den anden side af 100 kg men har da før haft en scooter hvor der ikke har vært problemer..

hvad kan der evt være galt..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hurtigt spørgsmål ang trækkraft mangel
  • #1   9. sep 2014 100kg på sædet er hvad der er galt .....

Fik anden udstødning og fjern evt. begrænsninger det måtte være i karbu eller filter

• kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    sep 2014

#2   9. sep 2014 okay. ja havde osse lidt på fornemmelsen at det nok var vægten den var gal med.. vil prøve og se om der er nogen begrænsning i filter.. er der begrænsning i membran på sådan en her?

• kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    sep 2014

#3   9. sep 2014 skal siges omdrejninger er der nok af. den ligger ca på det samme om jeg køre 20 eller 60

• #4   9. sep 2014 Ikke kendt med PGO men fjerne begrænsning i karbu/filter/membran har nul effekt hvis ikke du skifter orginal potten med en anden

• kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    sep 2014

#5   9. sep 2014 okay helt iorden. det vil jeg prøve og få kigget på så.

• kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    sep 2014

#6   9. sep 2014 men kan det osse være det når den egentlig ligger på de samme omdrejninger om den køre langsomt eller hurtigere.

• #7   9. sep 2014
    ja en anden udstødning vil give den noget mere trækkraft

Muligt der skal leges lidt med rullerne

• kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    sep 2014

#8   9. sep 2014 kæresten som ikke vejer ret meget var lige ude og prøve en tur på den osse. der var den lige så langsom sagde hun. så det kan næsten ikke være pga vægten.. jeg tænker evt slidt kobling. udstødning er et 45 udstødning.

• #9   9. sep 2014 Vis den tager de samme omdrejninger når den køre 60 som 20kmt så er det koblingen der er død. Tjek den først også se de andre ting bag efter vejer selv på den "gode" side af de 100 og har haft flere DR. Bigger/t-rex standard motorer kun med 45 udstødning og skiven fjernet trak de alle sammen mig fint både op og ned af bakke med 60km/t men død kobling eller rem variatorruller gør en kæmpe forskel når man er heavy weight som mig selv på en scooter.

• kenneth J
    kenneth J Tilmeldt:
    sep 2014

#10   9. sep 2014 okay skal der så evt købes en racer kobling eller bare en std? også evt anden vario?

• #11   9. sep 2014 Tjek først om den er slidt en almindelig standard kobling er fin. Men vis den er meget slidt er den ikke til meget nytte varioen behøver du ikke at skifte medmindre den er slidt, vis den ikke er slidt ville jeg kun skifte ruller. Men se delene efter Før du bestiller en hel masse for du ka købe dig fattig i dele som der slet ikke var nødvendige smiley

Kommentér på:
hurtigt spørgsmål ang trækkraft mangel

Annonce