{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.209 visninger | Oprettet:

Køb af runner, snydt? HJÆLP! Jeres mening?! {{forumTopicSubject}}

Hej SG
Jeg står og har købt en runner, som viser sig at være en 45.
Selvom han har sagt at det er en 30'er og han sagde at forsikrings papirerne var blevet væk men at han har haft forsikring på den.
Han fortalte i bund og grund at det var en 30'er scooter fra 2004.
Som jeg så fik kigget igennem og det og viste sig at være en gilera runner sp 45 knallert fra årg. 2002 og er afmeldt.
Har så snakket med ham og har fået ham til at indrømme at det er en 45, som han ikke har papir på, men han siger at ham der havde den før var hans vens far, og han siger st der ikke er papir på den mere fordi den er afmeldt, så jeg skal kontakte SKAT for at få nogle nye papirer i mit navn.

Lyder lidt mærkeligt i mine ører. Og han vil ikke lade handlen gå tilbage.
Så nu står jeg med en 45 runner, uden papir.. Hvad kan jeg gøre?

På forhånd tak!

- Alex


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af runner, snydt? HJÆLP! Jeres mening?!
  • #1   24. aug 2014 Han har indrømmet og have solgt dig en 45'er knallert EFTER i har handlet, men ved handel sagt god for at det var en 30'er.

    Det er strafbart smiley

    Har i lavet papir på handlen? Bedst og have ALT på skrift, når der skal indgives en anmeldelse.


  • #2   24. aug 2014 Korrekt.

    Har det ikke på papir, men har det meste på beskeder fra ham? smiley


  • #3   24. aug 2014 Okay, se om det er nok til og lave en anmeldelse på ham.

  • #6   24. aug 2014 Der er jo ikke papirere på 30ere fra før,2006 så

    Kun den sidst registrerede ejer kan bede om ny reg attest på scooteren så det må hans vens far gøre .

    En anden ting er at sælge en 45er som en 30er er snyd og bedrag, han skal lade den gå retur, ellers involver politiet.


  • #7   24. aug 2014 hvor meget har du givet for den?


  • #8   24. aug 2014 Iorden, jeg vil kontakte ham om at lade handlen gå tilbage, ellers vil jeg tage kontakt til politiet.

  • #9   24. aug 2014 Ja det er præcis det du skal sige.

  • #10   25. aug 2014 ja men du får næppe politiet til at gøre noget som helst... er også blevet snydt et par gange så derfor hedder det fra min side nu at jeg kun køber scootere med reg att for gider ikke det 30er pjat før 06 for det er kun bøvl... er det noget før så hedder det fra politiet ellers ikke... der er så mange der bliver snydt med de stel nr ög så lige en runner hvor man aldrig kan læse 2 cm af nummeret da det altid er rustet væk... ville ønske piaggio/vespa og gilera ville flytte nummeret op hvor bl.a yamaha sætter det

    nå men tilbage til det det handlede... politiet gør intet... find et andet stel og bygge den på og så har du lært det til næste gang, lige som os andre der stolede på sælgeren... derfor man altid skal være på nummerplade.net for så kan man da lige tjekke stel nr og nr pladen


  • #11   25. aug 2014 når man køber en brugt scooter så tjek ALTID og det er en 30/45 forsikrings papier beviser ikke en skid jeg har haft en 350 ccm mc forsikret som en 30 knallert og husk ALTID at ringe og tjekke om den er nakket

  • #12   25. aug 2014 Køb KUN en 30'er fra før 7. måned 2006, hvis der kan dokumenteres for at det ER en 30'er. Som den røde sonic under min profil, hvor original kvittering fra forhandler medfulgte.

  • #13   25. aug 2014 Kontakt politiet uanset hvad.
    Så kan han måske lære ikke at snyde andre igen, når han en dag bliver voksen.

    Nu kommer der jo ingen straf ud af det.
    Du skal bare ha dine penge overført til din konto og han skal selv komme og afhente sit køretøj.


  • #14   25. aug 2014 Man kan jo altid taste stel nr ind på nummerplade net hvis man køber en fra før 2006 hvis den dukker op er det som en 45 da 30ere ikke gør hvis den ikke har haft plade

  • #15   25. aug 2014 Jeg vil da helst have de ældre da plader koster en formue, samt ejerskifte også koster. For dyrt for knallerter syntes jeg.

Kommentér på:
Køb af runner, snydt? HJÆLP! Jeres mening?!

Annonce