{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.209 visninger | Oprettet:

Puch Maxi renovering {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle smiley

Imorgen får jeg en gammel Maxi, som skal sættes istand. Maskinen har stået stille i 2-3år, og trænger derfor til en kærlig hånd. Jeg ved at kablerne skal skiftes, og at karburatoren trænger til en overhaling.

Den nuværende ejer, siger at den går ud ved Bundgas og at strålespidsen er gået. Jeg tænker dog at der enten er en for stor dyse i. Eller at dysen er gået.

Kan det betale sig at købe en Bing12 rund karburator fra Thansen ?

Mvh. Steffen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Puch Maxi renovering
  • #1   5. aug 2014 Hvord skulle dysen være "gået" :S

  • #2   5. aug 2014 Nej jeg var også der ude du skal nok regne med en måned før du kan få den keg skulle også have lidt der ude til min. Jeg fandt en i Fredericia der havde alle mulige ting til puch. Kaburator ved jeg ikke men han har meget der ude. Men man skal skrive en mail til ham og hvis han har det ligger han det frem til dig og du kan hente det næste dag smiley smiley smiley

  • #3   5. aug 2014 Team One Man.

    Tjaa.. Det ved jeg egentlig ikke.. Men selv en dyse kan vel gå istykker. Eller blive slidt.
    Men det kan vel også være noget så simpelt, som et halv blokeret benzin filter. Det ville vel Gøre sådan at motoren ikke får nok Benz ved Bundgas .. Jeg mener nemlig at nålen styrer benzin tilføjelsen fra tomgang til mellem gas, og så er det dysen der styrer benzin tilføjelsen fra mellem gas til Bundgas. . Så fejlen må være dysen, benzin filtret.

    Finder nok fejlen når den bliver skilt ad .. hehe smiley


  • #5   5. aug 2014 Hvis strålespidsen er gået, ville det vel være at tænke at den er faldet ud el. lignende og så ville den få for meget benzin. Du kan prøve at pille filter af og sætte en finger der hvor filteret sad og lave åbningen større og mindre for at se om den kommer til at køre bedre, det er dog usundt for motoren at køre uden filter. (på den måde kan du se om strålespidsen er for lille)
    Tror bare du skal købe dig en større strålespids og smække i, hvis den altså ikke 4-takter først og går ud. smiley


  • #6   5. aug 2014 Ja. Min tanke er også at der kommet for meget Benz i systemet.. Men nu ser vi.. Der kommer sikkert snart et mere konkret spørgsmål fra mig..

    Hav en god dag smiley


  • SEB J
    SEB J Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 991
    #7   5. aug 2014 Prøv at se på west import,de har masser af gode dele til maxi og meget billiger og bedre en thansen

  • #8   5. aug 2014 Åben karburatoren, når du får den og se hvad der egentlig sker i den.

    Tag tingene som det kommer og spørg os igen når du har fået splittet den ad.
    Vi kan jo ikke svare på gætte-spørgsmål.


Kommentér på:
Puch Maxi renovering

Annonce