{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.762 visninger | Oprettet:

Hvad skal man beskytte inden sandblæsning {{forumTopicSubject}}

Hej!
Alt fra min MC skal blæses.

Stelnummer skal dækkes til self.
Skal man sætte skruer i alle gevind i stellet osv?

De kan også male med industrilak, så overvejer at få stellet samt alle smådele en tur, og så fælge og forgaffel.

Nogen der har erfaringer med såkaldt industrilak, han sagde det ikke blev så pænt som lak self, men det vel det samme skidt de bruger på skibscontainere osv, så det kan umuligt blive værer end en gang spraydåse smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad skal man beskytte inden sandblæsning
  • #1   4. aug 2014 Industrilak så mal selv. Det er ikke pengene værd

• #2   4. aug 2014 begrund

• #3   4. aug 2014 Langt de fleste steder blæser de med stålkugler det giver en utrolig ru overflade og er der rust slår det hul. Dernæst så bliver det ikke taget højde for løbere da det bare bliver spulet på af en omgang. Jeg har prøvet det privat og på arbejdet har vi fået malet emner mange steder og det er satme godt at det skal under vandet fordi det er sjældent specielt kønt

• #4   4. aug 2014 Den billige maling til 70kr og malerpistolen fra biltema bliver sq pænere smiley

• #5   4. aug 2014 Altså det du snakker med stålkugler kaldes en slyngrensning, det jeg skal have lavet er Sandblæsning af stel, og resten glasblæses, der betydelig forskel.

Det bliver ikke lavet privat, men af et firma, så det bliver lavet professionelt. smiley

• #6   4. aug 2014 Jeg har som privatperson fået lavet et stykke arbejde hos et firma. Det er også blæsning når det er med kugler eller spånlignende korn. Men værsgo og prøv. Men jeg blev sq skuffet håber ikke du gør

• #7   4. aug 2014 Det må jo have været et fusker firma smiley

Men må lige snakke med dem om det bliver uden løbere osv, men burte det, når det er proffesionelt arbejde.

• #8   4. aug 2014 Og som kommer overfladebehandleren/industrilakeren lige på bane.

stål kugler som oftest brugt er ikke helt rigtigt. men delvist
    Der bruges som oftest Grit (f.eks stål stumper, alu stumper, sand osv.)
    og SHOT som er små kugler hvor grove hver af tingene er kommer an på hvor stort osv det er.

Arbejder med industrilak hver dag.. overfladen er ikke Lææækker, men holdbar/rustbeskyttet og bruges til ting til offshore, containere, store stål konstruktioner osv

Men til ting som stel osv. ville jeg nok enten vælge en pulver lakering, eller en industrilak, til de "pæne" ting så er autolak pænest, bare ikke specielt holdbar eller rustbeskyttende smiley

Men fristråle blæsning med shot og slyngrensning er IKKE det samme langtfra!

• #9   4. aug 2014 Tag evt. en snak med jyllak i agerbæk/ansager, de er skam dygtige og ved ejeren elsker motorcykler og har en stor hovedrenoveret samling smiley

• #10   4. aug 2014 Industrilak er voldsomt effektivt og stærkt.
    En af gutterne arbejdede med den slags på sit arbejde og fik sandblæst sin Vespa Bravo og malet med det.
    Nærmest umuligt at ødelægge og den ruster aldrig.
    Sæt skruer i gevindene og dæk det af, som ikke må sandblæses.
    Hvis stelnummeret er banket ind, som på de gamle knallerter, så kan det sagtens tåle en tur med sandblæseren.
    Det gjorde jeg selv med min Yamaha TDR125 og det blev godt.
    Den skal bare have meget tynde lak maling og lak omkring stelnummeret bagefter.

• #11   4. aug 2014 Juhl
    Ved du hvordan allu vil stå efter en glasblæsning? kan være det ville værer flottere at at lade det stå end at male det. Men vil det forblive pænt.

• #12   4. aug 2014 Hvis det skal være pænt med ren alu, skal du lade dem sandblæse det, og så skal du i gang med voks og så polere det hele op så det skinder. Groutaone har en honda cr 500 af, og det stel ser super lækkert ud, men han polere den så også ret ofte.

• #13   4. aug 2014 Det bliver glasblæst fordi det er allu.

Men gider ikke have noget der kræver andet vedligeholdelse end en vask i ny og næ smiley

• #14   4. aug 2014 God idé.
    Hold dig til det.

• #15   5. aug 2014 Ren alu skal poleres en smule op ellers begynder det at irre (ellers så laker det med klarlak)

Kommentér på:
Hvad skal man beskytte inden sandblæsning

Annonce