{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.573 visninger | Oprettet:

Apollo orion {{forumTopicSubject}}

Hvad er jeres PERSONLIGE erfaringer med Apollo Orion?(gerne noget med lidt mere forklaring i) tænker på at skaffe mig en Orion 30 fabriksny

Det bliver enten en 30 eller 45 km/t ved ikke hvad der er bedst holdbarheds mæssigt med den motor? (og den skal være lovlig)

Skal bruge en hverdags maskine jeg kan bruge til og fra arbejde (7 km hver vej) som også har høje hjul jeg kan montere med grove dæk i vinterperioden.
grunden dertil er at jeg har skaffet mig af med bilen da 10 km/l og 12.000 om året i forsikring + 4.000 årligt i vægtafgift er lige lovlig pebret ift. jeg har så kort til og fra arbejde når jeg kun er på lærlingeløn.

Desuden så ligger den danske Apollo forhandler ikke så forfærdeligt langt fra min arbejdsplads.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Apollo orion
  • #1   11. jun 2014 30' er til at komme af med til fornuftige penge, men 45' får du bare en del mere fart (må køre op til 58 uden bøde på felt...) så hvis du skal beholde den længe så køb 45' fordi at så er tabet, nok alligevel stort. Hvis vi kun snakker 1-2 år, så køb 30'.

Der er ikke rigtig nogen forskel på holdbarheden, om det er 30' eller 45. Kender et par stykker der har dem, og de er lavet ubegrænset, med standard gearing og render ca. 65. Sådan har de altid kørt, og de fejler aldrig noget bare man passer service! smiley

• #2   11. jun 2014 Har altid været god til service på mine biler og knallerter, det er som regel motoren der holder længere end resten smiley

Planlægger at den skal holde til jeg er færdig i lære 3 år, men den må da gerne holde så længe som muligt da den er billigere i drift end de fleste biler så efter lærlingetid kunne den ende som transport til indkøb smiley
    Så hvis holdbarheden er lige god så tager jeg 45

Den skal bare være så pålidelig jeg kan regne med den starter hver morgen hvis den bliver passet, den skal desuden stå i en opvarmet cykel kælder

• #3   11. jun 2014 Men vides det hvilken motor den er en kopi af? bare så man kunne erstatte de "uoriginale" dele med dele i god kvalitet efterhånden?.

• #4   11. jun 2014 Det skulle være noget Honda motor :-). + ved 45 knallert, optjener man anciennitet ligesom med bil.

• #5   11. jun 2014 Vægtafgift på en knallert?

Kaskoforsikringen dropper du og køber en Garmin GPS tracker istedet for.

Tag den som en 45kmt hvis den skal være lovlig og nyd at du kan rundt på de store veje nemt og hurtigt.

• #6   11. jun 2014 AHVA? optjener man ancienitet ved en 45? det må jeg da lige grave i! kunne være skønt ikke at miste de år som det tager nu hvor jeg dropper bilen lidt tid

Den skal være lovlig da den bare skal til og fra arbejde og kan tage mange små veje/stier ud til mit arbejde så det er nemmere end at holde i kø på de større veje med bil! smiley

Bliver da selv mere og mere tændt ved ideen smiley

• #7   11. jun 2014 Nej, du optjener intet på en knallert 45.
    Hvis du skifter til MC som hverdags køretøj og kan dokumentere at du ikke kun køre søndagsture som udgør max 1000km på et år, så kan du få din bilforsikring over på MC og omvendt.
    Det gjorde jeg, da jeg kunne bevise at jeg havde kørt 4500km på en sommer på min MC.

Hvis der er mange små stier som er meget hurtigere, så køb en std 30er knallert.
    Den vil holde sin værdi meget nemmere end en 45er.

Hvis du holder den 100% std, så vil den være nemmere at sælge, da der efterhånden er mange som ikke gider at skulle se sig om efter panserne.

Måske du bør overveje at få et MC kørekort og købe en Aprilia SR125, Gilera Runner125 eller noget tilsvarende.
    Den har omkring de 8-12HK som std og det er nok til landevejskørsel plus at du må have en bagpå.
    Hvis det er dit hverdags køretøj, så er et jo stadig trafikerfaring, så du kan snakke med forsikringen om at få din ancenitet med dig.
    Det fik jeg hos Tryg da jeg købte min første bil i 2005.
    Der havde jeg haft 2 MCere forinden og kørt på dem hver eneste dag, så længe at der ikke var glatte veje.

• #8   11. jun 2014 Så skal jeg bruge over 10.000 og masser af tid på et mc kort og en mc...

En knallert 45 eller 30 kan jeg sætte mig på ligenu og her..

Om den holder værdi eller ej er for mig Splintrende ligegyldigt da jeg ikke regner med at skulle af med den så længe motoren kan fungere

• #9   11. jun 2014 Kender ellers flere der har et anciennitet på 45 knallert... Kommer nok an på forsikringsselskabet...

• #10   11. jun 2014 Så køb en brugt PGO Big Max.
    De er billige i indkøb, billige i dele ( det er jo den samme som en Hot50 ) og de holder lang tid.

• #12   11. jun 2014 Knallerten skal have høje hjul og gear da den også skal bruges til vinterkørsel...
    det der scooter gejl har jeg haft nok af igennem tiden...

Christian H: hvilket forsikrings selskab har de? smiley

• #13   11. jun 2014 Vinterkørsel er ellers nemt på scooter.
    Luk lidt luft ud og brug vinterdæk, hvis der er sne og så bare ned med fødderne.

Jeg har haft en Derbi Senda R fra 1996 som jeg brugte et helt år.
    Den er også fin.

Bare sørg for at sikre tændrøret med en god tændrørshætte.

• #14   11. jun 2014 Og så vil jeg gerne have garantien at trække på i starten..

Tror det bliver til apollo'en, så får den et champion tændrør og en ngk silikone tændrørshætte + slange til 4 takt..

Og så måske noget fugt hjerner i alle stik samt regelmæssigt hel syn samt små tings service

• #15   11. jun 2014 Har både kørt vinter på gear maskiner og scootere.. udfra de erfaringer foretrækker jeg gearmaskinen smiley

• #16   11. jun 2014 Fint valg.

Husk en Garmin GPS Tracker, så du finder den, hvis den forsvinder.
    Det har de det jo med at gøre.

• #17   11. jun 2014 Har nu ikke den store frygt.. på det kollegie jeg bor står cykler og scootere i en aflåst opvarmet og video overvåget cykel kælder som kun beboerne har nøgle til, og på mit arbejde på havnen skal man have adgangs kort eller gæste anmeldelse for at komme ind, der er desuden også overvågning ved området hvor cyklerne parkeres..

Men skive lås + bøjle lås så går det vel nok, men ellers kunne man overveje Diims, de koster jo nærmest intet

• #18   12. jun 2014 Flere der havde nogle erfaringer med maskinen? smiley

Kommentér på:
Apollo orion

Annonce