{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.602 visninger | Oprettet:

Må politiet.. {{forumTopicSubject}}

Hey. Må politiet godt tage ens knallert, hvis den står i min vens hus som ligger meget tæt på skolen, må de så godt vente til jeg har fri og sige at de skal tjekke den og rulle den når jeg kommer tilbage til knallerten, selvom jeg ikke har den startet. Og må de også godt sige at de vil rulle den når jeg bare trækker den langs vejen eller står ved kiwi mens jeg er der inde?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må politiet..
  • #1   19. maj 2014 Det må de jo nok?`har aldrig oplevet eller set de har gjort det?

- men de må godt rulle den osv hvis du står ved den og det er dig der køre på den! smiley

• #2   19. maj 2014 Men hvis jeg ikke har kørt på den for nylig eller motoren ikke er varm, må de så stadig godt? smiley

• #3   19. maj 2014 det vil jeg ikke mene

• #4   19. maj 2014 Det ville jeg ikke mene? smiley

- ved det sgu ikke smiley

• jonas a
    jonas a Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 7
    #5   19. maj 2014 Så længe den står på offentlig vej må de rulle den, ligeså snart den står på din vens grund, må de intet gøre smiley

• #6   19. maj 2014 de kan godt rulle den, men ikke give en bøde for at den er ulovlig, fordi at motoren ikke er varm så de kan ikke bevise du har kørt på den, det er ikke ulovlig at eje en ulovlig knallert men at køre på den er ulovligt

• #7   19. maj 2014 Hmm.. oh shit, tror jeg kører hjem ad de små stiger i dag så, min lille senda skal fandeme ikke rulles smiley

• #8   19. maj 2014 det gør jeg også efter at politiet har lagt det opslag op på facebook med knallertkontrol indtil på sønda smiley

• #9   19. maj 2014 ja præcis!! smiley

• #10   19. maj 2014 I er helt forkert på den, det er et lovkrav et politiet må rulle din knallert/scooter lige så snart der er mistanke omkring at den er ulovlig. hvis du trækker den hjem fra skole og de stopper dig og kan se den er ulovlig, så vil de nok rulle den. de har alle krav på at få den på rullefelt så. og kører den forstærkt får du en bøde, også selvom du ikke har kørt, fordi at den er ulovlig og er på offentlig grund. hvis du har kørt, får du en bøde ekstra. bøden for at have ulovlig knallert på offentlig grundt er 1500 /750 halveret. jeg ved det fordi jeg selv betaler af på en bøde lige p.t.

• #11   19. maj 2014 Når okay, tak for svar! smiley

• #12   19. maj 2014 du kan jo ikke få en bøde for at køre på en ulovlig knallert når du trækker den

• #13   19. maj 2014 Det er heller ikke min påstand Frederik smiley du kan få en bøde for at trække en scooter på offentlig grund hvis den er ulovlig og blev målt til at køre for hurtigt smiley

• #14   19. maj 2014 Er ikke enig med dig Markus.
    Når du trækker en scooter eller knallert, betragtes du som gående. Så du kan jo bare trække din baneracer rundt hvis du vil det? Og hvis den er kold er der da slet ikke noget at sige.
    De kan jo ikke bare komme og sige "Vi tror du har gjort sådan og sådan" De skal have set dig gøre det, ellers vil man jo kunne få bøder dagen lang? smiley

• #15   19. maj 2014 Jeg har fandme tit trukket mine banemaskiner rundt hvor politiet har stoppet mig og spurgt om jeg har kørt på den hvor jeg så har sagt nej (de har været kolde) også har de ikke sagt noget smiley

• #17   19. maj 2014 Den lov har aldrig været der.

• #18   19. maj 2014 nemlig, der står i loven at man ikke må køre på en knallert, det står intet om at den ikke må trækkes på en cykelsti fordi den kører for stærkt

• #19   19. maj 2014 Jeg har fået bøde, og flere jeg kender har fået bøde for at have ulovligt maskine på offentligt grund. det er en lob drenge smiley

• #20   19. maj 2014 hvad siger politimanden så når han stopper dig gående med en kold maskine og giver dig en bøde for det?

• #21   19. maj 2014 Kravet lyder således at hvis du har en maskine som du trækker må nøglen ikke sidde i tændingslåsen og den skal være kold.. så kan de ikke røre dig smiley

• #22   19. maj 2014 Kun hvis maskinen er startet eller drift varm. De kan ikke sige den skal på rullefelt hvis du trækker den

• #24   19. maj 2014 der kan man se, nogle som vidste mere end jeg smiley

• AndreasM
    AndreasM Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
    #26   19. maj 2014 Om de må sætte den på rullebånd, må de vel godt så længe at det er på offentlig grund. Men dette er vel også ligegyldigt da de ikke må tage den hvis den er kold eller hvis de ikke har nogle konkrete beviser på at du har kørt på den.
    Men hvis det er på privat grund, må de intet gøre !

• #29   19. maj 2014 jo det har det T.T fordi at hvis den er kold har du et bevis for at du ikke har kørt på den

• #33   19. maj 2014 Er jeg helt forkert på den hvis jeg tror at en 30 knallert må køre 43 eller sådan noget?

• #36   19. maj 2014 ok tak :)... hvor stor en bøde for jeg egentlig på min 30 knallert, som køre ca. 80.. Jeg har ikke været taget på den før.... PS er 14... lol ;P

• #40   19. maj 2014 lol smiley

• #42   19. maj 2014 Mange snakker UDEN FORSTAND.
    Jeg er selv for 5-6 års tid siden blevet stoppet af 2 kvindelige betjente som begge havde set mig køre på den SMX jeg havde, andre dage end lige den dag hvor de stoppede mig mens jeg trak den. Så de var TO betjente som tidligere havde jagtet mig før, som ingenting kunne gøre da de så mig komme trækkende med den. Det var dengang hvor bøderne var på 500 pr forseelse. De vælger dog alligevel og køre ind foran mig (går på fortået) og vælger og tage den med ind til stationen og give mig en bøde for de forskellige ting. Tror den løb op i næsten 2500.

Jeg klager, da jeg ud fra en paragraf betragtes som GÅENDE, lige som hvis man stod på rulleskøjter, trak barnevogn, kørestol eller andet. Der gik et års tid før jeg fik brev ind om at sagen mod mig forfaldt, fordi at jeg ifølge den paragraf ikke kunne fået taget min knallert og heller ingen bøde kunne få. Da det først var 1 år senere at bøden forfaldt (jeg havde nemlig indgivet klage og ville gå i retten med det) og jeg læææææææænge før bøden forfaldt havde skaffet mig af med knallerten i en ikke kørende tilstand, stod jeg jo alligevel og havde mistet nogle tusinde kroner (gav 10.000 for den dengang), men at jeg kunne søge erstatning. Vidste dog ikke lige hvordan jeg skulle søge erstatning, fordi jeg jo ikke havde haft SMX'en forbi et værksted, fået den gjort i køreklar tilstand igen og fået regning på hvor meget det så havde blevet, fordi jeg havde skaffet mig af med den i en IKKE KØRENDE tilstand.

Så nej, de kan ikke tage dig på en maskine som du kommer trækkende med, også selvom de 2 betjente som ser dig komme gående med den, begge er betjente som tidligere (dage / uger / måneder) har haft jagtet dig mens du er flygtet

Lad VÆRE med og rette på mig, da jeg faktisk har været hele møllen igennem og derfor taler af EGEN erfaring.

• #44   19. maj 2014 Det var også ment til dem der snakker om ''30cm reglen'' hahaha. En regel som der aldrig var blevet hørt om hos Frederikssund politi, dengang hvor det var at jeg var blevet stoppet smiley

• #47   19. maj 2014 MoonLight

Jamen tag på stranden, grav et hul og lig dig i det, og håb så på at der kommer en person forbi med en 9mm, dækker dig til og så kan du ligge der for dig selv.
    Kunne det ikke lyde som en fed ide? smiley

Men jo, i weekenderne tager jeg i byen for og være social og møde nye bekendtskaber som jeg kan have en god bytur med. Bl.a Torsdag, Fredag og Lørdag var alle dage hvor jeg gik i byen. Ikke billigt men det er det vel aldrig når man skal i byen smiley

• #50   19. maj 2014 Lev du bare i din indelukkede lille verden bæssefar smiley

• #53   19. maj 2014 Jeg får kun SU fordi jeg står op 05:30, i fitness fra 06:00 til 07:00 og skal med toget 07:17 for og kunne møde i skole 08:00, og så først er hjemme igen omkring 15:00, så udelukkende derfor at jeg modtager SU, hvilket ikke er en skam, da størstedelen af de unge studerende også modtager statens understøttelse (SU)

Så gå nu bare ud og grav din egen grav bæssefar smiley

• #55   20. maj 2014 Eller også fuldfører jeg, får en læreplads og PLUDSELIG hedder det ikke SU mere. Er det en tanke der har strejfet dig? Eller fik du kun 9. klasse da du gik ud af skolen? smiley

Og nej, 80% af dem som er berettiget til SU, vælger og MODTAGE SU. Præcis det samme som, at dem som kan få UNGDOMSKORT, vælger og FÅ ungdomskort, især hvis man som JEG har 22 km til skole og 30 minutter med tog, som ville koste 60 kroner derhen og 60 kroner hjem, hvis det var at jeg SKULLE betale med billetter. Så allerede efter 3 dage ville det have kostet mig 360 kroner for og komme frem og tilbage. Det er hvad EN måned koster med ungdomskort. Vælger jeg og tage BILEN så skulle jeg af med ca 50 kroner i benzin om dagen / 250 om ugen + til hvis der skal køres i fritiden og i weekenden.

Så 80% af de STUDERENDE benytter sig af de HJÆLPEMIDLER som de er BERETTIGET til.

Men ja, der er folk som er på kontanthjælp og som bliver presset ud i UDDANNELSE, så de kan kigge på STATISTIKKERNE og drømme om at ARBEJDSLØSHEDEN er NEDSAT og at MAAAANGE er kommet ud i ARBEJDE igen, selvom det ikke er SANDHEDEN, fordi at de istedet bare er PRESSET ud i en UDDANNELSE, som gør at de istedet modtager SU AF STATEN,.

Tænk hvis jeg valgte og tage mig en GYMNASIAL UDDANNELSE på hele TRE / 3 ÅR og så i SEKSOGTREDIVE / 36 MÅNEDER skulle modtage STATENS UNDERSTØTTELSE / SU, som RIGTIG MANGE unge studerende gør, som vælger og tage en GYMNASIAL UDDANNELSE. Og for ikke helt og glemme, at efter de 36 MÅNEDER / 3 ÅR så skal de begynde med NOGET NYT, hvor de så IGEN kan modtage STATENS UNDERSTØTTELSE / SU.

Ja, NOGLE får høj nok løn via arbejde til at de ikke gider / må modtage STATENS UNDERSTØTTELSE / SU, fordi de måske har et FULDTIDSARBEJDE, men går du i skole fra 08:00 15:30 så har du HELLER IKKE et FULDTIDSARBEJDE, hvis du OGSÅ skal kunne passe dine STUDIER.

Er det hele fattet,, evnesvage tumpe?

• #57   20. maj 2014 Alt det der har jeg lige SKREVET, idiotmenneske.

• #60   20. maj 2014 Gå nu ud og skyd dig selv. Hvad skulle være kommet fra nettet af? At statistikkerne er faldet med arbejdsløsheden, fordi at folk istedet er blevet skubbet ud i uddannelse? WOOOOOW, EASY TIGER. Det har også været i nyhederne igennem lang tid, så mon ikke det er der jeg har min information fra, omkring statistikkerne omkring arbejdsløsheden osv...? Brug nu din hjerne menneske, du er 35 år og te dig for fanden som en på den alder. Idiotmenneske.

• #63   20. maj 2014 Forstår ikke en skid af hvad du skriver. Gå nu bare i seng og pas dit fuldtidsarbejde i morgen fjols.

• #66   20. maj 2014 Tænk jeg spilder min tid på en inkompetent 35 årig mand, hahaha.

• #69   20. maj 2014 Hahahahaha, hejhej tumpe.

• #71   21. maj 2014 Hvorfor kommer der altid de her diskutioner på forumet? Det er sgu da ikke det man skal bruge det til ?

• #72   21. maj 2014 hahahh det stikker altid heeeeellllttt af her inde på sg smiley

• #73   21. maj 2014 Tag jer sammen drenge. Jeg spurgte om noget helt andet end det I diskuterer lige nu og har btw fået svar på det, så stop det her. Tak smiley

• #76   21. maj 2014 #14 - Når du trækker en knallert/scooter anses du ikke som gående - det er også derfor at en knallert skal trækkes i højre side af vejen.

• #78   21. maj 2014 Engang hvor jeg var taget hen på tanken, der kom polititet og de drejede hurtigt der ind det eneste de spurte mig om var om det var min knalleret, så sagde jeg ja, også sagde de bare forsæt god dag, også kørte jeg, og jeg har intet kørekort det spurte de mig ikke om, og min scooter kørte 80-90 og den tjekkede de hellere ikke smiley

• #79   21. maj 2014 Og jeg havde ingen forsikring eller nummerplade på den smiley

• oskar33 _
    oskar33 _ Tilmeldt:
    nov 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #81   21. maj 2014 Hvis din knallert står i din vens hus:
    Politiet er lige som alle andre underlagt grundloven og dermed også privatlivets ukrænkelighed, så de skal spørge din vens forældre pænt om lov om de godt må komme ind og kigge - hvis de svarer nej så skal politiet have en dommerkendelse hvis de har tilskrækkelige indicier til at der forgået en forbrydelse (P.S. de får nok ikké hvis de mener der holder en knallert i garagen der har fået pillet skiven)

Det andet om man kan slippe ved at trække har jeg diskuteret på scootergrisen.dk og brændte fingrene en lille smule "Godkendt til kørsel på offentlig vej" betyder selvfølgelig at man ikke selv må lave konstruktive ændringer i det der er godkendt. I praksis når man snakkede med politiet var de u de for at for mange sagde at de havde lånt deres vens knallert, og de så mens de kørte havde opdaget at den var ulovlig og de nu var i gang med at trække den tilbage. Hvis førerne ellers ikke var spirituspåvirket så var det for besværligt at tilkalde folk med rullefelt og man lod nåde gå for ret.
    I disse dage hvor der er razzia bliver alle stoppet lige meget hvordan og hvormeget de kører, da man hurtigere kan bevise at der er fortaget konstruktive ændringer.

• #82   21. maj 2014 Ejede da også engang en Gilera RCR i sort og gul som ikke skulle benytte nummerplade. Var på tanken efter noget og drikke (alkohol) og da jeg kom ud og skulle til og starte den (den skulle trækkes igang) der kom en æggeskal ind forbi og standsede foran mig. Han spurgte ikke til kørekort, forsikring eller noget til at baglyset ikke virkede. Han bad mig trække den i start og sætte den i frigear. Han gassede så op og lyttede til den og spurgte om den nu var helt lovlig. Jeg sagde ja, det er den (kørte 45-50 med begrænset udstødning, men whatever) og så kunne jeg få lov og køre igen.

En knallert som vækker opmærksomhed hos politiet og som ikke spurgte om kørekort, forsikringspolice eller sagde noget til baglyset.

Engang da jeg var 14 år der arvede jeg min morfars tomos quaddro (kørt under 1000 km, smadder fin) og op af en stejl bakke her i byen der kommer politiet i modsatte vejbane. Han ruller vinduet ned og siger at det må vi ikke. Knægten jeg havde bagpå var 2-3 år yngre og ingen af os lignende nogle som måtte føre den på lovlig vis.

Da jeg ejede en Peugeot TKR og lige havde været et smut inde forbi København (laaaaaaang tur på knallert) der kommer jeg til den vej jeg bor på. Skal igennem en chikane (på cykelstien) og i modsatte vejbane er der en blå patruljevogn som kører direkte hen foran mig. Jeg stopper op, slukker den og de kigger på nummerpladen og tjekker stelnummeret osv... og behøver ikke tjekke om bremser virker, om den kører for hurtigt (var tidlig næste morgen en weekend) og så var der ikke mere i det.

Så MOONLIGHT dit fjols, de kan sagtens stoppe en, helt uden og skulle tjekke for ALT.

• #84   21. maj 2014 Smut nu ud od grav din egen grav, gammelfar.

• #85   21. maj 2014 hvis politiet har set dig køre på den må de gerne undersøge den, men hvis den står på privatområde må de ikke, men alligevel kan man jo bare sige, at den bliver brugt til racerløb altså på lukket område.
    /Tip
    Altid se dig om før du køre hen til din lejelighed/hus bare lige 1 km før, politiet følger nemlig tit efter en når man køre ind så de nemt kan fange en.

• #88   21. maj 2014 Hvilken sandhed? Hahahahaha.

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    maj 2013

Svar: 2
    #89   21. maj 2014 køre Du 50-80 kmt/på en knallert kommer både du og andre hurtigere frem til døden eller bliver krøblinge,det er uansvarligt og beskidt, hverken dit elelr andres hoveder er bygget til sammenstød ved den fart, Og bremserne heller ikke - 35-39,9 kmt er Rigeligt og er ikke ulovligt som sådan DU får du en Hastighedsbøde, Og din knallert er ikke Ulovlig !!

• Michael S
    Michael S Tilmeldt:
    maj 2013

Svar: 2
    #90   21. maj 2014 Så løsningen er at Køre lovligt - alt det andet med hvad Politiet må og ikke må, og hvad bøderne er på giver endeløse spekulationer Og du behøver slet ikke tænke på det når man køre lovligt -

• Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Svar: 8
    #91   21. maj 2014 Fremover husker du at fjerne tændrøret når du skal trække smiley

• Billy J
    Billy J Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 24
    #92   21. maj 2014 Michael S, teknisk set er scooteren og den bremser bygget til at køre ca de 80 km/t den kan fra fabrikken, og må i stort set alle andre lande end danmark, hvor de må køre 30.. Dermed ikke sagt, at jeg ikke er enig i det du siger, for det er jeg 100%, vil man undgå ballade køre man sku bare lovligt, ellers må man tage skraldet hvis hammeren falder, ligesom hvis jeg vælger at brænde min mc af må en motorvej og blive snuppet med 240.. Det er et valg, og deraf en konsekvens.. Det er nok også derfor de fleste af os vælger at køre det man må.. det er sku bare nemmere

mvh

• #93   21. maj 2014 De kan ikke give dig en bøde hvis og kun hvis der ingen nøgler er i og tændrørs hætten er af, men er den ikke må er alt på offentlig vej men på din egen/vens grund må de spørge om de må rulle den så kan du vælge at sige nej, så kan de ingenting køre! For de må ikke på ens egen grund!

• #94   22. maj 2014 NEJ det må de ikke!
    Du skal tages på fersk gerning før de må måle dig på rullefelt osv. Du er i din fulde ret til at trække en mc uden plader på fortovet. De har ingen ret til at dømme dig for noget du ikke har gjort! Hvis de har fulgt efter dig og stopper op når du stopper hvis du har kørt for stærkt på offentlige veje må de godt(hvorend) du holder, hive dig på et rullefelt. Længere er den ikke. Sådan er loven.

• #95   22. maj 2014 Du må også trække en 900ccm Honda fireblade med plader på fortovet og en 70ccm baneracer på fortovet, det er der intet i loven der forbyder dig at gøre!!! Sålænge du ikke er set køre på dem uden mc kort. Selvfølgelig må du ikke blive filmet på 70ccm'eren og derefter trække den!!! Det er jo ren logik og hvis du har kørt på den, beder du jo selv om det.
    God vind herfra og fuld gas forever smiley

• #96   22. maj 2014 Mvh. Nightrider--->>>

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #97   22. maj 2014 Du må trække ALT rundt. Så længe det fylder cirka det halve af fortovet.
    OG så længe den er kold og du har din nøgle i lommen. Så er det lovligt. De må godt måle den, men bøde kan de pakke væk.
    - Men må ærligt sige, jeg ved ikke om de nye regler her har ændret noget i forhold til det. Hav en rigtig god dag til folket! ??

• #98   22. maj 2014 Micheal s. - jeg er dybt uenig med dig. en knallert er fra frabrikken bygget til at kunne køre 60-80 stykker som STANDARD. Nogle folk i DK er bare for bange til at køre det, selvom de er er bygget til det. Lad os fx. tage min Derbi senda fra 05. som std er den bygget til at bremserne skal kunne bremse ned fra 120 km/t. Så fordi at nogle i DK ikke har nosser nok til at køre det som de kan fra std, så skal der laves regler imod det. Amen forhelvede da, hvis man ikke kan lide at køre 70 km/t på en knallert, så lad sgu da være og lad andre gøre det hvis de vil. Der skal kraftedeme ikke laves regler om at man kun må køre 30 km/t på lille knallert fordi at nogle folk ikke tør. Og det går så ud over alle os andre. Lad os nu lege at 30 km/t loven blev fjernet så de måtte kører hvad de kunne fra frabrikken af, så ville de passe meget bedre ind i trafikken, folk behøvede ikke at kører ulovligt for at det går hurtigt nok med 80 km/t.... men så ville skattefar jo slevfølelig ikke få så mange penge i kassen.
    Derbi laver deres Senda'er i både 50cc og 125cc (lille motorcykel) og den eneste forskelv på de to er kun motoren, ellers er det præcis det samme. det er simpelthen for latterligt at vi kun må kører 30 på noget som kan rende de 70-80 som standard.

• #101   22. maj 2014 ¤ ¤¤¤>Knoldteam<¤¤¤ ¤

Tag dig nu sammen.
    Jeg har ejet både 30'er Dr. Big, 45'er T-rex, 110 T-rex, 150cc T-rex. Har ejet Kymco Super 8 og Kymco super 125

På PGO'erne er der INGEN Forskel udover motoren.
    Præcis det samme ser man igen på kymcoerne.
    Og med Peugeot'erne

Skal jeg til og vise det så du med BILLEDER kan blive belært? Jeg er så træt af alt dit pis som du fyrer af uden og vide, helt seriøst man.

Her er en peugeot 100cc
    http://peecee.dk/uploads/052014/Speedfight_1_100cc_(3).JPG
    Her er en peugeot 45'er
    http://peecee.dk/uploads/052014/12_(1).JPG
    Her en en peugeot 30'er (nyere model, derfor ikke samme BREMSESKIVE)
    http://peecee.dk/uploads/052014/DSC_0315.JPG

Nu kommer vi til PGO'erne.

Dette er en t-rex 45'er.
    http://peecee.dk/uploads/052014/hoooo_(4).JPG
    Dette er en T-rex 150cc. (nyere bremseskive, da den er fra 2008, ellers identiske med hvad man finder på de ældre t-rex 150cc modeller)
    http://peecee.dk/uploads/052014/hoooo_(2).JPG
    Som på denne t-rex 110cc som jeg har ejet her i 2014
    http://peecee.dk/uploads/052014/hoooo_(1).jpg

Så til kymcoerne

En kymco super 8 (30'er)
    http://peecee.dk/uploads/052014/2_(2).jpg
    En kymco super 8 45'er.
    http://peecee.dk/uploads/052014/2_(1).JPG
    En kymco super 8 (125cc)
    http://peecee.dk/uploads/052014/1_(1).JPG

JA, der var anden bremseskive på 150'eren som ses her.
    http://peecee.dk/uploads/052014/hoooo_(2).JPG

Men samme bremseskive sidder på DEN HER, PGO HOT 50 som jeg OGSÅ har ejet, som er en 30'ER KNALLERT.
    http://peecee.dk/uploads/052014/hoooo_(3).JPG

Er vi ved og have fattet det? Eller skal der skæres ydeligere ud i pap?

ALLE maskiner jeg har vist billeder af, er maskiner JEG har ejet og billederne af dem har jeg SELV TAGET da jeg EJEDE DEM.

Nu er jeg spændt på og se dig gå i forsvarsposition og forklare dig ud af det ævl som du lige har siddet og forklaret til andre.

Der er INGEN forskelle på ALLE disse maskiner UDOVER deres MOTORER.

• #106   23. maj 2014 Synes at alt det der bliver skrevet herinde, virker som et værre rod. Er der nogle der faktisk har været inde og læse de gældende paragraffer i forhold til emnet? Jeg har ikke, så jeg skal nok lade være med at ytre min mening, men jeg synes da lige at folk skal tage i betragtning at vi har en grundlov, som politiet SKAL følge og en af de meget kloge ting der står der i, som nok hjælper os alle sammen en lille smule, i forhold til politiet, er jo at man er uskyldig indtil andet er bevist. I sætningen ligger ordet bevist, som jo sjovt nok antyder at politiet skal have beviser for at kunne straffe en person og det er der rigtig mange meninger herinde der modsiger. God weekend smiley

• #107   23. maj 2014 Mattias

Men bliver man stoppet som gående med sin knallert, af 2 kvindelige betjente som begge mener og have jagtet en på et tidligere tidspunkt (det er korrekt, den ene jagtede mig allerede 3-4 dage før hvor hun i en rundkørsel bedte mig om og stoppe), må man vel mene at 2 betjentes ord er NOK til at de ville kunne vinde en eventuelt retssag. Men nej, de havde ikke stoppet mig på det pågældende tidspunkt, og derfor frafaldt bøden og jeg vandt denne sag.

Godt nok er vi helt tilbage da jeg var 16 år (ca 2006-2007), men tvivler på at den paragraf omkring af man anses som gående, er blevet ændret siden da smiley

Igen, jeg snakker af EGEN ERFARING, hvor det faktisk ER sket. Derfor bør mit ord vil kunne bruges, såvel at der ikke er blevet ændres i paragraferne siden da smiley

• Mikkel P
    Mikkel P Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #108   23. maj 2014 Det burde politiet ikke kunne. Det kunne jo i princippet være en baneracer du var ved at slæbe hen til en af dine kammerater...

• #110   25. maj 2014 Alt det der med at de gerne må rulle den og uddele bøder giver jo ingen mening, hvis motoren ikke er varm og de ikke har set dig køre på den og du bare transportere den uden at køre på den????

Så kan de jo bare stoppe alle biler på vej til scootertræf og give dem bøder????????

• #111   30. maj 2014 Katjiiiiiiiiiing.#

Ved at der er 2 betjente der står og påstår noget som de ikke har et bevis på, bliver deres ord til en påstand og du har en anden påstand (sjovt nok) I den sag, vil der bare være tale om påstand mod påstand, men ved at du ikke havde nogle konkrete beviser til at bekræfte deres påstand, vil der ikke blive nogen bødeudgivelse som der skete med dig og ja, jeg mener at dit ord godt kan bruges, i dette forumemne, da det er et udemærket eksempel på hvordan det danske politi-/retssystem fungerer smiley

• #112   31. maj 2014 Man plejer ellers og sige at 1 betjents ord gælder for 2. AT der så er 2 betjente, vil dette jo så hedde ord for 4. Og i en eventuelt retssag ville jeg som ene person jo stå svagt. Men igen, politiet har bevisbyrden, og stå og påstå at de begge har set mig værende kørende på knallerten på andre tidspunkter, vil ikke kunne bruges på den pågældende dag, hvor de stopper mig med en tom tank, kold motor og som ikke kørende.

Selv politiet kan vel næppe alle paragraferne og reglerne smiley

Kommentér på:
Må politiet..

Annonce