{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.905 visninger | Oprettet:

fusker  V
fusker V
Tilmeldt:
25. sep 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49

VGA versus 4-takter {{forumTopicSubject}}

heyy har egentlig godt hørt at man skal holde sig fra thansens
kinaknald,, men altså er der nogen som har erfaringer
med versus 4-t og der er tilbud nu til ca 7000 bobs ,så hvorfor skulle de være så meget ringere end andre knaldpotter ?
ingen scooter er vel for faen helt perfekt og fejlfri til rimelige penge vel,,


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VGA versus 4-takter
  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #2   3. maj 2014 Du køber den da bare hvis du har lyst til det.
    Gå ned i deres butik og kig den og spørg om du må sidde på den måske få en prøve tur hvis de har en demo model.
    Kig på "kvaliteten" og se om det lever op til din standard.

    Jeg syntes det er meget fedt den har 4 takt væskekølet motor med 3 ventiler.


  • #3   3. maj 2014 De kan være ganske udmærket, men hvis du får problemer med den, så prøv og se om du kan få den lavet på en rigtigt værksted, og så få t-hansen til at betale regningen.

  • fusker  V
    fusker V Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #4   3. maj 2014 moonlight gutten der,, jo men har faktisk osse på fornemmelsen at der er lidt
    for meget forskel på en rigtig scooter forhandler og så ham tantemansen
    men det burde ik være sådan,,tsk


  • fusker  V
    fusker V Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #6   3. maj 2014 scootergrynteøffen der ,, jo men har sgu da osse lyst at købe den,,men det er jo
    umuligt at se umiddelbart om det er kvalitet eller ej,,og gider da ik stå med en bunke
    uduelig skrammel bagefter,,og er såmæn ik særlig kritisk,,til 7 kg bobs,,men
    dog kritisk nok til at hvis kinakrudtet ik duer mere efter en måned eller noget,,så
    gider man jo ik det pis,,,,og har faktisk hørt noget om at det skulle være finishen
    og uhærdede topstykker,ventiler og ventilsæder som blandt andet gør at man kan stille ventiler ustandselig og fisker lidt efter om der er nogen andre stakler som har været ude for sådan noget klyd


  • fusker  V
    fusker V Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #7   3. maj 2014 skrødemand,,der,,njaa tror jeg næppe at møgtjansen de går med til,,men så igen,,
    hvis de kan være udmærket så skulle det jo heller ik være nødvendig vel,, ?
    dog ingen regler uden undtagelser


  • fusker  V
    fusker V Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #8   3. maj 2014 moonlight,,,næ men det kan jo sagtens hænge sådan sammen,,
    dog har de jo scootere fra 6, 7 ,8 ,10 kg
    men det er der jo osse andre som har mht kinakål
    kan godt se at Taiwan PGO Kymco og Sym er lidt dyrere
    altså deres billigste er samme pris som kinas dyreste,,
    men hvis det virkelig er noget gyllepis så burde de ha så meget
    selvdeciplin at de ikke ville sælge det,,right,,
    må osse indrømme at næsten ligemeget hvor man søger så bliver man frarådet
    at købe hos truntemansen,,men da versus 4-takt er rimelig ny er jeg ik sikker på om det osse gælder denne model,vel ?


  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #9   3. maj 2014 Hvis du leder efter god kvalitet så er det ikke en kinesisk scooter du skal have.
    Men så koster det også 2-3 gange så meget.


  • fusker  V
    fusker V Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #10   3. maj 2014 scootergrissefy,,,tja,,det kan jeg godt se,,og vil vil vel alle gerne have det hele for det halve ik ?
    dog vil jeg bare gerne have en billig ny driftsikker knallert uden så mange dikkedarer
    pilleri og bøvl,ved admindelig vedligehold,og fisker lidt efter om der er andre som har købt versus 4-takt og kan sige noget om deres erfaringer ,,godt som skidt,,
    inden jeg osse recikere at kvaje mig,,hæ hvis det kunne undgås,,
    men kan godt se det bære lidt henad at give 2-3 tusinde mere og så måske købe en kymco agility,eller sym orbit Taiwan 4-t,, ik årh ?


  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #11   3. maj 2014 "VGA bruger kun de bedste komponeneter, som også skinner igennem på f.eks VGA Versus, der er udstyret med markedets bedste og mest avancerede 4-takts scootermotor."

    Der har du svaret. Det er den bedste... ifølge T Hansen.


  • fusker  V
    fusker V Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #12   3. maj 2014 scootergris,,hæ tja,,det har jeg godt set,,er osse lidt naiv og tror på det bedste
    desværre,,og så alligevel lidt skæptisk,,
    nå men kan jo se at du har en super 8,,,kan det mon anbefales ?
    har i øvrigt lige fyret en svada af på dit emne om tæt på kørende billister,,
    tjek det ud,ik ?


  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #13   3. maj 2014 Kommer an på hvor stor du er.
    Super 8 er ret stor og tung.
    Agility mindre og lettere.

    Men de kan også være lavet i kina ligesom min er og de har dårlig kvalitets kontrol.

    For eksempel min den dryppede motorolie fra ny af og forhandlere kunne ikke finde ud af og lave det så de valgte og bytte hele motoren ud med en brugt slidt motor og slidte dele på. Så det var jeg da rimelig utilfreds over.
    Så det bliver ikke en Kymco til mig næste gang jeg skal have scooter når forhandler og importør laver sådan et nummer.


  • fusker  V
    fusker V Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #14   3. maj 2014 scootergris,,tja er en gut på 176 og 85 kg,,så passer vel på de flste scootere ik ?
    men tja din historie er jo sur røv,,for mener en kymco super 8 koster 13000 slask ik ?
    og derfor spørger jeg osse til billig scooter når man alligevel ik kan vide sig helt sikker vel ?
    hmm.noget siger mig at måske nappe en sym,,som skulle være et datterselvskab af Honda og Hyundai,,det har jeg kun hørt og læst godt om,,hvarbar ?


  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #16   3. maj 2014 12495 og 12995. Der er både en 4 takt og 2 takt udgave.

    Aner ikke om SYM er datterselskab af Honda men hvis du vil have en Honda så køb en Honda og ikke en SYM.

    SYM ser ud til at være af god kvalitet af det jeg har set.
    Ved ikke hvorfor der ikke er flere som har dem om det er fordi der ikke er så mange forhandlere eller hvad.


  • fusker  V
    fusker V Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #17   3. maj 2014 moonlight,,,holy shit,, det var sgu ik så lidt,,
    hæ og så sidder jeg her og fedter med mine pesetas og lire bønner,,
    nå men hvor meget har den mon efterhånden gået og er den
    drifsikker og fejlfri ?
    men er helt med på at driftsikkerhed og ingen bøvl er meget værd
    iforhold til at spare 5-10 kg og så ha ærgelser og psykisk eksplosion hver anden dag,,


  • fusker  V
    fusker V Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #18   3. maj 2014 grissebasse,,jo jeg kan godt se der er vist to priser på henholdvis 2-og 4 takt
    bare surt man ik kan få 4-takt udgaven i blå og hvid,,men kun i rød og sort
    jo men det skulle være ganske vist at sym er Honda fra Taiwan,,og jo knap så dyre som Honda selv,,for hvem vil dog ik gerne spare 7-10 tusser,,hvis man kan få
    samme kvalivare til billig penge,,
    men gider sgu ik ha to-takt længere selvom at det er det bedste og sikreste uden
    klaprende ventiler og dingenoter,,men er lidt træt af totakt støj og osen


  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #20   3. maj 2014 Når lortet drypper motorolie fra ny af så ville jeg ikke kalde den fejlfri.
    Ved ikke hvor meget den har kørt, måske 30.000 km eller noget.



  • fusker  V
    fusker V Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #21   3. maj 2014 moonlightdude,, smiley jo men det er sgu bare herligt,,og fedt med driftsikkerhed
    og det er selvfølgelig en prioritering hvor man man syntes det er værd eller vil betale for det,,da det jo sagtens kan gøre billigere,,men ok,,din kværn har osse en stor gensalgsværdi,,altså hvis nogen vil betale,,,du ved,,købe nyt / brugt..
    tja jeg købte sgu en brugt pgo dr.big med pillet skive som havde kørt 19000 for et år siden for 1500 bobs og har ofret nogen spejle ,batteri,,kickstarter dæksel plus indmad,,og andre småting,,da jeg efterhånden havde voldkickket den et helt år,,da jeg ik anede at man skulle holde venstre bremsehåndtag inde for at kunne starte,,før en kammesjuk viste det mig her forleden,DOHHH,,,,for pulen da osse
    troede faktisk ik selvstarter virkede og gad ik begynde at ofre på det,,men virkede fint nuher,,nå pyt,,men er ik særlig imponeret over din bensinøkonomi,,da jeg godt kan få min til at rende 30-33 på litteren uden pis,,


  • fusker  V
    fusker V Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #22   3. maj 2014 scooterfjæsgris,,ja det er bare for dårligt,,og med til at få folk til at holde snuden væk fra sådan et mærke,,især da når forhandler ik fixer det uden en masse opslidt brugt møg,,jo ligesom ik derfor man køber nyt,,og det samme er det jo med svanseT
    at når man hører noget pis og humbug så holder man lige snotten væk og forhører
    sig lidt omkring,,for udover dårligt kinaknald,,så er forhandlerservicen vist osse
    temmelig ringe,,ligemeget hvor man søger på nettet,,dog skal det siges at jeg da har købt en hel del reservedele hos dem,,,og der er sgu fin service og tingene er i butikken dagen efter med et par sms meddelelser til kunden,,hvis de ik lige havde varen på hylden,,så det er ik kun røvpisk til deres butikker,,,men osse roser


  • fusker  V
    fusker V Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #24   3. maj 2014 moonlighter,,århja,,jomen hvis den har en nypris på 18-21 kg,,
    så var det sgu da en go handel,,godt gået,,mener stadig lidt skuffet over din bensin
    økønomi,,medmindre at den kun er bykørsel du kører,,,
    mine 30-33..er landevejskørsel,, altså 4.5-5-liter tankning på 150 km
    nå pyt,,hellere lidt mere forbrug,,og så er den driftsikker,,
    må indrømme at jeg da har bakset lidt med min kaburator,,,,rensning og indstilling
    osse prøvet at omdyse fra 72 til 82,,men så kan den kun gå tomgang ved fuld gas
    det ligesom sjasker inde i kabuen når luftfilter er pillet af,,hvis jeg så pustede
    ind i kabuen med fuld gas på så gassede den sgu op,,men hæ,svært at køre ret langt sådan på hovedet og monkeytæer på styret,,


  • fusker  V
    fusker V Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #25   4. maj 2014 hmm,tja,,har lige været inde og glo på #jeg hader thansen" og når man søger
    under emnet scooter så blinker alle advarselslamper og beeb beeb alarmer
    og det samme gælder generelt for alle andre emner,,surt show


  • fusker  V
    fusker V Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #27   4. maj 2014 knallerttøffer øffer,, smiley
    ja jeg er egentlig osse lidt facineret over 4-t væskekølet 3 ventiler eller ej..
    støjsvag og med lave omdrejninger,,,har nemlig prøvet for 3 måneder siden,prøvetur,
    men der er ik tempereturviser på den,kun en vandlampe,,og hvis af en eller anden grund der går hul på en slange eller pakning,,så er den hurtigt futtet af,,ik ?
    modsat en tvangsluftkølet som jo faktisk ik kan gå galt ,vel ?


  • fusker  V
    fusker V Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #28   4. maj 2014 knoldsparker team,, jotak for imput og gode råd,,tja,,alt peger i retning af
    at holde snotten langt væk,,desværre,,både mht kvalitet og holdbarhed,driftsikkerhed
    men osse forhandlerservice,,såå andre græsmarket er at fortrække,,
    har i øvrigt en pgo dr.big jeg skampuler med murbrokker ,fliser,og andet skrammel
    frem og tilbage til genbrugsplads,,i weekends,,og kører 22-30 km hverdag uden nogen vedligeholdelse som har gået 21000 km fra 2001,,og den tøffer bare videre,,og pjat,,sådan da,,hæ,såå jooo deeeet


  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #29   4. maj 2014 Der er en rød lampe på som vel lyser hvis den er for varm.

  • fusker  V
    fusker V Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #31   4. maj 2014 scootergrynter,,jo der er rød lampe på som skal lyse ,hvis ik pæren er sprunget eller
    noget ledningsnet er faldet fra hinnanden,,og så kører man jo bare løs indtil lortet
    eksploderer,,hæ der var det jo rart med både en temperaturmåler duved,,
    20 40 60 80 100 grader så man kunne følge lidt med,,og gerne en lampe uanset om den vil virke eller ej,,,,modsat tvangsluftkølet,,som er bullitproof,,right ?


  • fusker  V
    fusker V Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #32   4. maj 2014 team knoldsparkere,,, hæ sjawwe mig var, not !!
    nå men okay,,havde egentlig svedt ud jeg faktisk har skiftet gearolien for tre uger siden efter en køretur,, smasksort stads,,,,men udover det så ingen vedligeholdelse
    dog har jeg da fiddlet lidt med de ruller,,for højere gearing ved lav fart,bykørsel
    udskiftet standard 7.5 med 9.5 og det giver en omdrejningsreduktion på ca,1700
    snurrebasser,,dejligt til bykørsel ingen motorsavs støj,,dog ude på landevejen i
    modvind og eller op af bakke så sejtrækker den helt ned til 4000 @ ved 30kmt
    men heyy knold og tot team,,,tak for en reminder før pisset futtede af evt,, smiley
    før den vil skifte ned med pillet begrænserskive fordi den mangler piskeomdrejninger til at holde bare lidt moment ik,,men så er det jo prøvet,,og tilbage igen til standard ruller


  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #33   4. maj 2014 Den lyser formodentligt et kort øjeblik når man starter motoren så man kan se om lampen virker ligesom olielampen på 2 takt men T Hansen har ikke putte en manual på deres hjemmeside så ved det ikke.

    Luftkølet har typisk ingen indikator til temperaturen.


  • fusker  V
    fusker V Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #34   4. maj 2014 grisescooter tja ja,,lampen skulle jo gerne lyse med slukket motor og tænding på
    men du ved hvis man så står en tidlig morgen eller sen aften eller noget og skal afsted,i hast og jag,,så gider man jo ik og bakse med det bøvl,,
    og nææ der er ingen kølingsindikator på luftkøling,,osse unødvendig,,for luft er der nok af,,og blæseren kører jo med,,eller kan jo man jo lige tjekke med hånden
    det er bare min pointe at det kan være et utryghed /usikkerhedsmoment med vandkøling uden ordentlig temperaturviser man kan følge med på,,right,nå pyt
    har igrunden været for thansen efter jeg havde prøvekørsel og budt dem 6000 kr
    for versus 4-t på kampagnetilbud til 6999 kr ligesom her i denne måned men den gik ik,,så de kan bare beholde pisset,,fair nok men versus 2-t er på tilbud til 5999


  • #35   5. maj 2014 Fusker V. Undskyld for off topic. Men herligt at læse dine kommentarer! Din måde at lege med bogstaver og ord er priceless haha smiley fik mig lige en lille smil over det smiley

  • fusker  V
    fusker V Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #36   6. maj 2014 hey Chrispknas,, hæ båre dæjli, at kunne underholde lidt og sprede galde,æhh glæde og gylle,,blandet surt og sødt,,og så blive belønnet med lidt pæne ord med på vejen,,udover den respons og feedback,,man ellers får,,såå vi må se hvad jeg ellers
    kan mig få forplappret ud i, smiley


  • fusker  V
    fusker V Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #37   7. maj 2014 heyy scootergris,,,tjekkede lige en Peugeot vivacity 2 og 4 takt ud i dag,,
    og der er sgu digital temp måler,,enda selv om at de er tvangsluftkølede,,
    fiks nok,ik ?


  • #38   8. maj 2014 Hej jeg har selv en VGA Digita 2-takt godt nok,men jeg vil ikke anbefale at du køber en scooter hos T-Hansen,jeg købte min tilbage i April 2011,og scooteren har først gået over 3000km i år,ganske enkelt fordi den har stået MEGET på værksted,da der var seriøse problemer med forbremsen(stadigvæk ik lavet ordentligt),skjold der blev ved med at knække,baghjulsleje(ryger efter ca.3000km),bøjet dæmper(vejer altså kun 67kg)og en masse andre småting,men køber du sådan en VGA,skal du vide at skjoldene på dem er ekstrem tynde,og knækker meget let,så jeg vil ikke anbefale en VGA uanset om det er 2 eller 4-takter,men det er min mening om T-Hansen-scooter

  • #39   8. maj 2014 Baghjulsleje skal der stå 300km


  • fusker  V
    fusker V Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
    #40   9. maj 2014 teamblackmamba,,sorry at du har haft en masse bøvl,,men tak fordi at du skriver dine desværre dårlige erfaringer,,og advarer os andre mod det nonsens fra maoland,så nu er den sag fandme afgjort,,og gider ik recikere at bøvle med møget
    og spilde tid og penge samt helbred §§½?)%%"%#¤=%¤#/()(/&&(( knurre sprutte hvæse fnyse og eksplodere i et raseri anfald over det klyd,,
    og tror sgu jeg har forelsket mig i en pivgot vivacity hvor man kan åbne fronten og gemme hjelm eller andet habengut,,samt der er tempmåler så man kan følge lidt med i motorens hedeture,selvom at den er tvangsblæserkølet,,,,
    yeah man go weekend folks


Kommentér på:
VGA versus 4-takter

Annonce