{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.803 visninger | Oprettet:

min knallert kører for stærkt + politi {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg trillet rundt på den her knallert i 3 år og i dag blev jeg stoppet for første gang. Udstødningen har kendt til bedre dage og de sagde også jeg blev stoppet grundet den larmede, men der er bestilt tid hos mekanikeren.
Når det er en pgo 30 knallert og da de kører den på rullebånd kører den 44 km/t, jeg ved jo godt den kører mere end de 30 tilladte så selvfølgelig er jeg berettiget til den løftede pegefinger samt bøden.
Men en af herrerne påstår så at min knallert er tunet, hvilket jeg ved den ikke er og den har aldrig været det! Han mener der er lavet noget på udstødningen samt pillet ved en skive, altså jeg ved ikke engang hvad en skive er. Jeg fortæller ham selvfølgelig at den ikke er tunet, men det er han ikke enig i. Jeg kan jo så ikke forstå hvordan man kan påstå at den er tunet når den ikke er det, jeg følte mig faktisk næsten uretfærdig behandlet, i det jeg nærmest følte jeg fik skæld ud over at den var tunet.

Selvfølgelig gør de bare deres job og det er selvfølgelig mit eget ansvar at knallerten er i orden og for den sags skyld at få læst op på div. regler. Men jeg er bosat på lars tyndskids mark, hvor der er 7 km. til nærmeste røde postkasse, så jeg har den sådan set bare til, at komme til bussen samt på arbejde. Så derfor har jeg nok ikke fået gjort helt så meget for at læse mig til ting og sager, samt sørge for at den kører de 30 km. Ris til egen røv må man sige.

Men altså hvad gør man så ved den her knallert? Jeg troede jo den var lovlig når den ikke var tunet, men det giver mig jo selvfølgelig ikke ret til, at kører mere end de 30, ligesom jeg jo sjovt nok heller ikke må kører 200 i en bil, bare fordi bilen kan.
Men jeg troede faktisk bare jeg ville få en bøde, men de nupper den jo næste gang fik jeg pænt fortalt også selvom, at den kørte for hurtigt da den blev købt fra forhandler af.
Men hvad gør man så for, at den kører langsommere? Jeg føler før jeg er blevet snydt lidt hos mekanikeren, så jeg vil gerne vide hvad der skal gøres ved den fra andre, så det ikke kun er mekanikerens mening jeg har.

Jeg håber der er nogle der ved hvad man gør ved sådan en laban, som har lyst til, at hjælpe mig.

Med venlig hilsen Trine smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min knallert kører for stærkt + politi
  • #1   28. apr 2014 Det bedste ville være, hvis du kendte en eller en herinde fra der har forstand på hvad han laver, der kunne tage hjem til dig og kigge på den og få gjort den lovlig igen smiley

• Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator

Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.143
    #2   28. apr 2014 Problemet med de skiver der bruges er de bliver slidt med tiden, og rent faktisk skal skiftes fra tid til anden, ellers ender man nemlig med en knallert der kører for hurtigt.

Mit gæt er den blot trænger til en ny skive, evt en ny vario også, hvis det er modellen med metal skive, da den har det med at æde sig ind i varioen.

http://www.tvsyd.dk/artikel/93908:Slid-goer-knallerter-ulovlige

• #3   28. apr 2014 skift skive med en ny smiley

• #4   28. apr 2014 så må du sige de må tage den med ind til undersøgelse da den hverken er tunet eller ubegrænset. ringen sidder i, ellers ville den køre mere end 44. jeg håber da at betjenten trak tror det er 1 eller 2 km/t fra den hastighed han målte..
    fordi den er IKKE konstruktivt ændret. så du burde få en undskyldning. og så længe de ikke har laser målt dig til at køre mere end 30 kan du heller ikke få bøde for at køre for stærkt.

så hvis du har fået en bøde så ring til dem og fortæl at det er noget fis.

- og som de andre siger så er det bare en ny skive der skal til. så kører den måske 40 km/t................. smiley

• Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator

Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.143
    #5   28. apr 2014 christopher n.

Hvis den er målt på rullefeltet til 44km/t, så skal der trækkes 1 km/t fra, hvilket betyder man lander på 43 km/t, scooteren er stadigt ulovlig - og kan køre for stærkt, så bøden er retfærdig nok.

Det sker simpelthen pga slidtage, ringen bliver mindre eller æder sig ind i varioskålen, derfor stiger tophastigheden, det er altid ejers ansvar at sørge for maskinen er i lovlig stand.

• #6   28. apr 2014 ja okay. så man kan få en bøde både for at den kan køre for stærkt, og konstruktiv ændring. altså det er 2 forskellige bøder?

troede bare at det gik under en....

fordi jeg vil da mene den ikke er ulovlig så længe den ikke er konstruktivt ændret..

• #8   12. maj 2014 Rejekt har ret, i løbet af tiden når man bruger sin knallert, bliver skiven slidt.
    Så mit råd ville være at købe en ny skive

Kommentér på:
min knallert kører for stærkt + politi

Annonce