{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Politiets rullefelt?
  • #1   25. mar 2014 240.

• #2   25. mar 2014 true story

• #3   25. mar 2014 Ja, tænk på der er ingen vindmodstand i et rullefelt,og der er stortset ingen modstand i deres

• #4   25. mar 2014 Min jog r kører 45 på speedo, 40 på gps, og 36 på deres rullefelt.

• #6   25. mar 2014 Min gamle Kymco kørte 75 på speedo 68 på GPS, 56,4 ifølge deres rullefelt.

• #7   25. mar 2014 Okay tak for de seriøse svar

• #8   25. mar 2014 Søren nu husker du at måle fart på helt lige vej? Ned af bakke kan næsten alt køre for hurtigt,, og rulle felt har modstand som en scooter har når den køre lige ud.

• #9   25. mar 2014 Topfart lige over 80 på speedo på min Runner 45.
    Blev rullet til 82.
    Bøde 1500,-

Solgte lortet og købte en lille 125cgm MC istedet for.

Hvis din Hot kører 45 på speedo, så er den ikke lovlig og du kan forvente at den kommer over 43kmt.

Du kan jo ringe ned til din lokale station og fortælle dem at din Hot måske kører for stærk og hører om du kan få den rullet uden konsekvenser.
    Det er både i deres og din interesse at den er lovlig.

Du siger bare at du sender den en tur på værksted, hvis den er ulovlig, men ikke vil gøre det, hvis den ikke er.
    Der er jo ingen grund til at bruge unødvendige penge på værkstedet.

Politiet har jo nogle gange frit lejde til våben.
    Så kan de måske også have det for knallerter!

Sig ti dem at den føles lovlig fartmæssigt, men at dit speedometer viser mere end lovligt.

• #10   25. mar 2014 Der er på lige vej ja smiley

• #11   25. mar 2014 Tak Tommy! smiley

• #12   25. mar 2014 min kørte 65 på efter gps, men på deres felt 85 :S

• #13   25. mar 2014 Det er det jeg er bange for, da min hot er ved at blive gejlet så det ligner den er tunet, men bare er lovlig hvor de ikke kan give mig en bøde for noget smiley

• #14   25. mar 2014 Politiets rullefelte er kalibreret til at vise præcis den hastighed rullen drejer med.
    Problemet med hensyn til scootere er, at de fleste to-taktere kun er begrænset i gearingen og ikke i omdrejningerne, hvilket gør at de har en "uendelig" høj topfart alt efter hvor meget modstand der er, hvilket er grunden til at de kan køre meget hurtigt ned af bakke selvom de er langt ude for motorens effektbånd. smiley

Når en scooter kører er der en del modstand fra forskellige kilder. Den indre modstand i motoren er den samme uanset om man kører på vej eller rullefelt, så denne er lidt ligegyldig.
    Den næste er rullemodstanden, hvilket primært kommer af at hjulene deformeres når de trykkes sammen og energi frigøres i form af varme i gummiet. Denne modstand kommer normalt på begge hjul når man kører og kommer af scooterens vægt og førerens vægt. Når man er på rullefelt er det kun baghjulet der måles på og der er derfor kun rullemodstanden fra ét hjul og hvis scooteren er tippet forover, som den gerne vil være på politiets transportable rullefelte vil der ikke være meget vægt på baghjulet og derfor er deformationen og dermed rullemodstanden mindre. Hvis der så heller ikke sidder en fører på trykkes der ekstra lidt på baghjulet og rullemodstanden derfor endnu mindre. Hvor meget rullemodstanden reelt er og om den er så høj at den skal regnes med har jeg ikke styr på, men rullemodstanden af gummi er højest sandsynligt højere end den deres lejer indeni har og idet forskellige maskiner har forskellig vægt og forskellige dæk og forskellige kørere kan man ikke præcist lave et rullefelt der gør op for denne modstand da den er forskellig fra maskine til maskine.

Den næste modstand er luftmodstanden. Denne er forskellig fra maskine til maskine og øges jo hurtigere man kører. Udover hastigheden kommer den an på formen og arealet set forfra, og derfor er der også forskel på hvor stor køreren er og hvilket tøj han har på. Dette kan rullefeltene ikke tage højde for.

Det rullefeltene kan er, at de har en rullemodstand som man kender og at det kræver nogle kræfter at få rullerne til at rulle. På grund af dette vil nogle scootere kunne køre hurtigere på et rullefelt, hvis de er lavet som eksempelvis alle PGO'er er, hvor omdrejningerne er ubegrænsede. smiley

Derfor trækkes der 1 km/t fra alle målinger, men om dette er nok til at undgå en falsk positiv på en ulovlig knallert er ikke til at vide. smiley

Kommentér på:
Politiets rullefelt?

Annonce