{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
535 visninger | Oprettet:

Scooter kilometer? 4 takter {{forumTopicSubject}}

Hvor langt kan en scooter circa holde til at køre?

altså min 4 takter har kørt 12.750km og den køre stadig godt?

min forrige scooter kørte kun 11.000km og så skulle den ha reserve dele til 2.000 kr smiley

Men hvor langt kan en scooter circa køre normalt? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Scooter kilometer? 4 takter
  • #1   5. mar 2014 Har haft en HOT50 der havde kørt over 36000km (selvfølgelig skiftet dele undervejs), og den spinner stadig i motoren smiley

En kvalitets 4-takter, kører væsentligt længere end en 2-takter burde, da den arbejder ved halvt så mange omdrejninger og derfor slides mindre, men der er tilgengæld flere ting at vedligeholde på en 4-takter. Men altså du skal regne med at der efter 12.000km nok er nødvendigt at begynde at skulle skifte dele smiley

• #2   5. mar 2014 min regal raptor kørte 25.000 km uden problemer - dog knækkede en fjeder i gearskifteren, men jeg ku køre hjem, 35 kr efter kunne jeg skifte fjederen på en time

• #3   5. mar 2014 Men altså man kan være heldig. En af mine kammerater lavede en HOT50 der havde kørt 50.000km uden at have fået skiftet andet end olie, ruller, tændrør og en enkelt gang stempel, alt sammen lavet da den har været til service. Det er første gang jeg har oplevet at en scooter har kørt så længe uden nogen større reparationer smiley

• #4   5. mar 2014 har haft kymco agility inde til rep., den havde gået 6500, men motoren havde sat sig, og det var ikke nok at skifte cylinderkit, for den havde taget krumtappen med i faldet - så den blev skrottet

• #5   5. mar 2014 Pointen er bare at den ikke har været tunet, det kan i visse tilfælde koste mange tusinde kilometer i sidste ende medmindre hele motoren bliver hovedrenoveret. Min far købte for snart 8 år siden en dr.big som han bruger til og fra arbejde i stedet for bilen, den har kørt 35.000 kilometer nu og det eneste der nogensinde er blevet skiftet på den, det er tændrøret og det blev skiftet for et par måneder siden for første gang i 8 år. Cylinderen er aldrig nogensinde blev rørt så derfor er den 14 år gammel og den har kørt 35.000 kilometer uden nogensinde at have vist tegn på slid og der har ALDRIG været noget galt med den og han bruger den stadigvæk, dette er altså en knallert som bliver kørt hver evig eneste dag om året, selv om vinteren. Jeg kan mht holdbarhed, kun anbefale en pgo men lige for at vende tilbage til emnet, så kan en knallert motor kører mange tusinde kilometer hvis bare den bliver passet på smiley

• #6   5. mar 2014 Staytuned du er gal på den med 4t de går ikke halvdelen af 2t i omdrejninger , de går de samme omdr men den tænder kun hver andet stempel slag derfor lyder det som at den går halv delen i omdr.

• #7   5. mar 2014 den kan godt køre med ind de 12000km

• #9   6. mar 2014 Nåh okay smiley tak for svarende! smiley

jeg gider bare ikke og betale en krig for at få lavet en scooter når jeg ligevel får bil snart smiley

men det kunne jo være rart og så vide hvornår circa scooteren har sagt godnat smiley

Kommentér på:
Scooter kilometer? 4 takter

Annonce