{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.290 visninger | Oprettet:

Claus A
Claus A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Udskiftning af dækventil {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Jeg har desværre fået et lille problem med mit bagerste dæk på min PGO T-rex 50 som taber luft. Troede først det var dækket der var hul i, men selv efter det blev skiftet taber det stadig luft. Tager cirka et par døgn, så er næsten alt luften ude igen. Skal lige siges jeg ikke kan huske om jeg fik udskiftet ventilen....

1) Vil det være bedre og få en slange i?

2) Er der nogle der kender et godt sted (i nærheden af Aarhus eller Randers) hvor de kan sætte en ny ventil eller en slange i dækket?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udskiftning af dækventil
  • #1   2. mar 2014 Ikke sæt en slange i et slangeløst dæk! Men det kunne jo også være fælgkanten der har en slag eller noget ir eller sådan noget smiley

• Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    mar 2014

#2   2. mar 2014 Så vidt jeg kan huske valgte de at slibe kanten lidt ved sidste montering. Alternativet vil jo være at købe et nyt fælg, men går ud fra de koster omkring 1100 kr..

Vil det være en dum ide at proppe en slange?

PS: Når man rokker en lille smule ventilen siver der luft ud.... men det er måske normalt?

• #3   2. mar 2014 Nej, det er ikke normalt vil jeg mene, et nyt fælg burde ikke være løsningen, den kan ihvertfald laves meget billiger, men bare tag den til en mekaniker, de skal nok kunne sige en pris smiley

• Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    mar 2014

#4   2. mar 2014 Skønt, det vil jeg gøre. Tak for hjælpen.

Måske nogle herinde der kender en god "montør" i Aarhus/Randers/ området?

• Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    mar 2014

#5   2. mar 2014 PS: Kan lige nævne dækket er afmonteret smiley

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

Følgere: 23 Svar: 2.501
    #7   2. mar 2014 Hvis dækket er afmonteret så er det let nok.
    Bare hiv den gamle ud og køb en ordentlig ventil og smør den med lidt sæbe eller noget og pres den i fælgen med en stjerneskruetrækker i passende størrelse.

Jeg kan bedst lide de lige ventilen.
    http://www.speedline.dk/da/scooter/ventil-s-rr-k223/

Dem der bøjer er noget lort hvis du spørger mig.
    http://www.speedline.dk/da/scooter/ventil-90-s-bt-401120-0000/

• Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    mar 2014

#9   2. mar 2014 Tror vist lige jeg fik skrevet det forkert. Mente bare at jeg har afmonteret dækket af scooteren. Dækket sidder stadig på fælgen.

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

#10   2. mar 2014 Du kan mase dækket sammen med en skruetvinge så du kan komme til at skifte ventilen uden at tage det af.
    Ellers kan du tage det af fælgen.

• Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    mar 2014

#11   2. mar 2014 Tak for svaret.
    Det lyder som et godt forslag. Dækket er næsten helt nyt, så det burde vel ikke tage meget skade af det. Ville lige ind på Trine Hansens hjemmeside(thansen) men de ser ud til at være nede lige nu. Med hensyn til lige eller 90 graders ventil...så vil en lige ventil vel være fin?

• #12   2. mar 2014 tag ned til en vær dæk forhanlder ( eorumatser superdæk osv) og giv den fælget med dæk på og sig det tager luft og forklar ham det med ventilen også lad ham gøre sit arbejde også giver du 50 kr for det også virker det og du fik ikke sved på panden af og gøre alt muligt bølv smiley :D

nemmer bliver det ikke han har også den ventil liggen du vil have 0/45/90 graders bjøing smiley

• #14   2. mar 2014 Køre ned til dæk manden får ham til at lave den smiley

• #15   2. mar 2014 Jeg kan godt lave det for dig og jeg bor i Randers

• Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    mar 2014

#16   2. mar 2014 (link fjernet)
    Så fik jeg købt en ventil og fik adgang til at skifte ventilen. Men er du gal den er svær at få på. Er jo bange for at ødelægge den. Har prøvet med noget sulfo (som smøremiddel) men det virker ikke helt. Nogle andre gode råd?

PS: ja, ved godt den skal monteres indefra smiley det var bare lige så i kunne se den.

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

#17   2. mar 2014 Lol af billedet. Troede lige du prøvede og sætte den i sådan smiley

Men du skal bare smørre lidt sæbe på gummiet så den glider også tager du en stor stjerne skruetrækker der og trykker ventilen lige ind i fælgen.

Hold fælgen så ventilhullet er oppe også stå og tryk skruetrækkeren ned så kan du bruge din kropsvægt til at få den i.

Den så i så langt at den lille gummikantstreg kommer ud på den anden side hele vejen rundt.

• Claus A
    Claus A Tilmeldt:
    mar 2014

#18   5. mar 2014 Så fik jeg den skiftet. Brugte den der med smøre den lidt ind i sæbe og så pressede jeg forsigtigt på bagfra mens trak den op med en ”plastic” tang.

Tak for hjælpen.

• #19   28. aug 2020 Har lige været ude for det samme på min jog fs, woow den var hård at få i! (Ventilen)

Hvis jeg ik havde haft den gamle liggende ville jeg have været overbevist om at den var for stor lol

Kommentér på:
Udskiftning af dækventil

Annonce