{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tyverisikring af knallert?
  • #1   17. feb 2014 GPS eller 2vejs alarm.
    Samt et ekstra batteri.

• #2   17. feb 2014 Kender du evt nogen hjemmesider med alarmer/gps til knallerter? smiley

• #3   17. feb 2014 kgi.dk har alarmer.
    gps sporing kan købes hos mekonomen

• #4   17. feb 2014 Okay tak smiley

• #5   17. feb 2014 Gps
    Alarm
    Ændre på sin tænding, så den bliver kompliceret at kortslutte smiley

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

Følgere: 23 Svar: 2.501
    #6   17. feb 2014 Lås baghjulet fast til noget med en tyk kæde lås, jo tykkere jo bedre. Cykelstativ eller lygtepæl eller andet der står fast.

• #7   17. feb 2014 Ja jeg tænkte også på bare at bruge en god kæde og så låse den fast til et cykelstativ, men kan de brække en god t-hansen kæde op tror du?

• #8   17. feb 2014 De kan altid brække dem op, det kommer an på størrelsen af udstyret, og hvor eftertragtet din knallert er.
    Jeg havde taget en kæde med alarm i, for at afskrække den en smule, og så aldrig sætte den "øde" steder smiley

• #9   17. feb 2014 Okay så er det det jeg gør tror jeg. smiley

• #10   17. feb 2014 Min ven havde havde hans neos låst fast med en abus granit level 25 , sådan en til 3000kr den kunne du åbenbart ikke klippe, anden aften havde de så skruet hjulet af, eller begge da forhjul også havde en lille 1000kr abus granit på. Så de kom af sted med den, kun baghjul og den dyre lås tilbage, så jeg ville svejse den ene bolt i siden på udstødningen så den ikke kan skrues af.

• #11   17. feb 2014 Hold da helt kæft man!
    Utroligt at folk ikke kan holde fingrene for sig selv!

• #12   17. feb 2014 Allan R.
    Den lås til 3000,- er den eneste som alle tyvene går langt uden om.

• #13   17. feb 2014 En hovedafbryder gemt et godt sted, så kan de i hvert fald ikke starte.

• #15   17. feb 2014 DIMS er en gang lort.
    Du skal HÅBE på at den kommer forbi noget brugbart og så ved du stadig kun at den har passeret der.

• #16   17. feb 2014 Ja siger bare at selvom låsen holdt, ja så tog de scooteren dagen efter aligevel , dog uden baghjul.

• #17   17. feb 2014 Men en rigtig god lås og bolte svejst på udstødning og scooter låst fast til noget holder mange væk.

• #18   17. feb 2014 Jeg har en fed slider og bor i Albertslund...
    ALLE cykelkældre i HELE boligområdet er brudt op, så er der kommet stålplader på omkring håndtag og hængsler, så er de blevet brudt op igen. Så kom der nye plader på dørene, så blev de brudt op igen.

Jeg har sådan en bremseskivelås med 120 dB alarm i til 199,- i Thansen.
    Og så en billig wirelås til 199 rundt om et nedløbsrør, træ, cykelstativ eller whatever der er i nærheden.

Wirelåsen gør det svært at skide på den øredøvende larm og bare bære den ind i en varevogn med stjålne nummerplader på og køre væk.

Tyverialarmen gør det umuligt bare at skide på wirelåsen og så skrælle den for dele hvor den står låst fast.

Hvis de er så Pro at de klipper wirelåsen stille og roligt så alarmen ikke går af før de løfter scooteren ind i varevognen, så bruger de sku nok deres tid på en motorcykel og ikke en knallert til under 5000.

Men med en kæde for et par hundrede kroner ville jeg være totalt sikret..

Medmindre de kan "hacke" min alarm...

Men synes det er meget meget meget effektivt til prisen med sådan en 120db vibrations sensor til 200 kr smiley

• #19   17. feb 2014 Jeg hørte om nogen der fik stjålet en mc med skive alarm på, og kæde . Der blev sprøjtet et eller andet ind i alarmen , og så blev mcen kørt hen til en vogn på to skateboards, grunden til de ved det var at politiet optrævlede en bande der havde mcen og andet gods og mcen gik tilbage til ejeren.

• #20   18. feb 2014 Ja, selvfølgelig.
    Lyddæmpende skum ind i højtaleren (alarmen går i gang hvis man skal kvæle lyden på den måde, så det kræver træning)
    Man kan vist også chokke alarmen med højspænding så den ikke virker mere.
    Eller fryse den ned.

Men som sagt hvis tyvene går så meget op i det, OG måske ligefrem ordner en kædelås også, så tager de nok en mc til 20x værdien i stedet for sølle 5-10 tusind smiley

I sidste ende kan tyvene bare blive røvere og komme 4 folk med sabler og bede om nøglerne.

Men jeg vil vove at påstå man er sikret med sådan en skivelås med alarm og fastspændning om et træ når det bare er scootere og sågar Motorcykler til under 100000 kr smiley

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

#21   18. feb 2014 Hvad skulle det hjælpe og svejse en bolt på udstødningen ?
    Så man kan sætte en kædelås på den ?
    Så er det lettere og stjæle den fordi skal skal man kun have udstødningen af i forhold til hvis man har låst den på baghjulet så skal man både have udstødningen og baghjulet af også kan man ikke så let trille den væk.

Det bedste ville vel være og tage kæden omkring stelrøret men hvis det er en plastikskjoldscooter så skal man nok lave hul i skjoldene for at kunne det.

• #22   18. feb 2014 Læs nu hvad jeg mener, min ven fik stjålet hans da de bare skruede udstødningen af, og skruede baghjulet af og lod så baghjul stå da den havde en abus level 25 lås på, låst omkring en pæl, . Der var også en kæde på forhjul. Men væk var scooteren .
    Jeg siger så at hvis min ven havde svejst en af boltene fast i siden på udstødningen så den ikke kunne skrues af så vil jeg tro at den stadig stod der, da de jo så ikke kunne få hjulet af .

• #23   18. feb 2014 Allan, hvis de ikke kan komme afsted med den, så smadre de den bare.
    Det har jeg oplevet et par gange.

En 2vejs alarm med lang rækkevidde og et ekstra batteri, det er den bedste løsning.
    Og har man råd til det, så findes de også med GPS.

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

#24   18. feb 2014 Har ikke prøvet men hvis man lagde scooteren ned og hev hårdt op i udstødningen så kunne man måske bukke den nok til at få baghjulet af.

Men ja man kan jo godt gøre det med at svejse og andre ting så kan det være de giver op når de finder ud af det er besværligt.

• #25   18. feb 2014 Alarm....
    Der er altså det bedst.
    Ikke en alarm lås, men en rigtig alarm.

• Steffan J
    Steffan J Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Emner: 21 Svar: 62
    #26   18. feb 2014 Jeg har sådan en skivebremselås med alarm fra t-hansen til 200 dask. Den virker ganske godt. Den er meget følsom, og den larmer ret højt, så man skal være godt dum, hvis man slæber afsted med den. Udover det, så slipper man for den komplicerede installation af en almindelig scooter alarm. Kombinerer man med en kæde eller wirelås på baghjul, så skal der min. 2 personer til at rende med den, samtidig med at alarmer hyler... Så finder de nok en anden scooter, der er nemmere at rende med.

• #29   20. feb 2014 Du må indse at der ikke findes noget som kan sikre dine ting 100%. Er der nogen der virkelig gerne vil have din knallert så tar de den. Det bedste råd jeg kan give dig er at holde dig langt langt væk fra abus låse de er noget lort med en okay stor saks så skær du igennem dem alle som var de lavet af smør. Til gengæld kan jeg varmt anbefale "kryptonite" låse det er fandme noget der holder, har smadret en del sakse på at forsøge og klippe dem... Det ultimativt bedste du kan anskaffe dig er som flere har sagt en gps tracker. Gem den godt for finder de den, så finder du ikke din knallert igen. Tag det fra en som har en del på samvittigheden.

• #30   20. feb 2014 Hva siger ham med meget på samvittigheden til bremseskivelås med alarm.
    Noget erfaring med dem?

• #31   20. feb 2014 en skivelås med alerm og en god abus lås i baghjulet låst fast til noget der er boldte fast og lykkes det aligevel at stjæle den så finder du i gen via din diims du også setter i din scooter

min stalker stå lås inde med en 120db alarm på og en dims gemt i inde i forfæglen
    så jeg vil gerne se dem der tør at løbe med den

men brug lidt mønt på noget god og solid låse med alarm og køb en dims og set på de penge er lagt godt ud

• #32   20. feb 2014 Dims i forfælgen`?
    Aldrig hørt noget så dumt og løgnagtigt.
    Dit hjul vil ryste ekstremt meget og du finder ikke en skid med dims.
    Du ved KUN KUN hvor den har passeret

Hvordan får den strøm inde i fælgen?

• #33   22. feb 2014 lige en ting mht. skive/kædelås alarmer, de kan altså også kortsluttes hurtigt og lydløst ved hjælp af en teaser, derefter er de ikke så gode, så personligt ville jeg invisterer i en dyre/bedre alarm. og så selvfølgelig en kvalli kædelås og en ordenlig skive lås, så er du godt dækket, det virkede fint på min stalker, selv når den stod udsatte steder, har flere afmærkninger i min lås efter forsøg på tyveri, men den blev aldrig nakket smiley

Kommentér på:
Tyverisikring af knallert?

Annonce