{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

Praktik {{forumTopicSubject}}

hej sg jeg har været på praktik de sidste par dage ved ks motor i vejle det er en motorcykel mekaniker. Men i al de tid jeg har været der oppe har jeg gjort rent i deres forpulet klamme værksted jeg har tøret værktøj af fejet hele værkstedet og vasket hele værkstedet med en moppe og vasket og pudset chefens klamme allufælge til bil og chefen gider ikke og snakke med mig og han kaldte mig en pomfrit og det var ikke bare for sjov

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Låsesmed 1.100 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Hækkeklipning af stor liguster 3.500 kr.
  • Havearbejde 1.000 kr.
  • Samling/opsætning af trampolin 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Praktik
  • #1   4. feb 2014 Ja ? Det kedelige hører også med til jobbet....
    Men udfra det du skriver så lyder det da til du er et forholdsvis nedern sted....

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

Følgere: 23 Svar: 2.493
    #2   4. feb 2014 Kan være der ikke er så meget og lavet om vinteren hvad motorcykler angår.

• #3   4. feb 2014 værkstedet er fuld af motorcykler og scooter og crosser men alligevel bliver jeg sat til alt det der pis

• #4   4. feb 2014 Hvorfor spørg du ikke bare om du må lave noget andet?
    Ellers kan du jo fortælle ham at der ikke er nogen grund til du kommer til en mekaniker for at feje gulv, så kunne du jo ligeså godt være i praktik som rengøringsmand smiley

• #5   4. feb 2014 Det ser ud som om de udnytter du er der. Hvilken aftale lavede du med dem? Skulle du værre der som mekaniker, eller bare være der for at se hvad der skete på værkstedet?

Jeg selv har været på et computerværksted, som reperatør, og jeg blev også sat til at vaske deres klamme gulve for kaffepletter.

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

#6   4. feb 2014 Kan det være de motorcykler osv der står er til vinteropbevaring og der ikke rigtig skal laves noget på dem ?
    Er der ikke en gammel scooter eller motorblok eller noget du kan spørge om du må prøve og lave noget med så kan du prøve og skifte krumtap og hive lejer ud og sådan noget. Kunne være meget sjov hvis der var noget hvor det ikke gjorde så meget hvis du gjorde det forkert.

• #7   4. feb 2014 Så skrid da hjem, og find et andet sted i stedet for det pis der. smiley
    det der lærer du jo ingenting ved.

• #8   4. feb 2014 Det er sgu udnyttelse, det er en fejedrengs arbejde, en praktikant er på stedet for at lære noget, og finde ud af om det nu er det praktikanten vil med livet.

• #9   4. feb 2014 Sådan er det næsten alle steder ked af og sige det. Den gang at jeg var i praktik som traktor mekaniker fik jeg sku lov til og stå og lave de fleste maskiner selv ( med op syn af en der var udlært ) og der fik de fleste som også var ude fra min klasse i praktik lov til og feje og vaske gulv.

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

#10   4. feb 2014 På en måde er det jo godt og lærer det fra bunden.
    Hvis du efter du har fået en uddandelse får et arbejde også siger du nej jeg gider ikke gøre rent og rydde op for det er jeg for fin til jeg har taget en motorcykel uddandelse ikke en rengørings uddandelse så kan det jo godt være de siger du skal finde et andet sted og arbejde.

På et eller andet tidspunkt er der vel ikke mere og gøre rent også får du vel lov til at lave noget mere spændende.

• #11   4. feb 2014 Scootergrisen, så du vil mene det er i orden, en praktikant, bare render rundt at gøre rent, og pudser fælge på chefens bil?
    - Så forstår jeg da godt hvorfor der er mange der bliver skræmt væk fra arbejdsmarkedet...

• #12   4. feb 2014 bruun. det er en helt anden snak det at du er på vej hend nu med det du siger at (- Så forstår jeg da godt hvorfor der er mange der bliver skræmt væk fra arbejdsmarkedet...)

• #13   4. feb 2014 Nej, det vil jeg ikke mene, for hvis der er så mange chefer der beder praktikanter om at pudse deres alufælge, og bare gøre rent, og ikke får lov til at lave noget som helst, og ikke får lov at lære noget eller ligende, så er det jo lige netop at folk bliver skræmt væk fra arbejdsmarkedet?
    - Som praktikant er du på arbejdspladsen i x antal tid, for at lære ting, ikke for at gøre rent (Med mindre du selv sviner) du skal ikke sættes til at gøre rent for andre, det kan de selv klare, det er deres arbejde, en praktikant er ikke ansat, men på prøve, for at finde ud af om faget er noget for praktikanten.

• #14   4. feb 2014 du tager jo helt fejl. man skal jo ikke lære det hele. det at det går ud på det er at få en opfaddelse hvor dan det er ude på værkstedet er. det står ikke nogle steder at du skal lave værken scooter eller motorcykkel. det er jeg helt sikker på. det er bare noget at de sender folk ud i sådan at man kan komme ud og opleve hvordan det er. også i sted for og gå med hænderne i lommen. så sedder de folk til og lave noget og det kan være hvad for helst.

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

#15   4. feb 2014 Syntes i hvert fald det er i orden at en del af det handler om rengøring og oprydning.

Hvis jeg skulle ansætte en så ville jeg jo gerne have han vidste hvordan man ryddede op og gjorde rent.

• #16   4. feb 2014 I læser og forstår åbenbart ikke det jeg skriver?

• #17   4. feb 2014 scootergrisen du er jo helt væk..
    det er ikke sådan noget pis der man skal lave når man er i praktik..
    rot find et andet sted ..

• #19   5. feb 2014 Bruun læser og forstår det fint nok.

• #20   5. feb 2014 har sagt at jeg ikke er kommet for at vaske deres værksted men det svarede han ikke på

• #22   5. feb 2014 Skrid hjem derfra, find et andet sted, lad være med at spild din tid. Tag kontakt til din lære, som tommy siger.

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

#23   5. feb 2014 Er det ikke noget med man skal være godkendt som praktikplads ?
    Hvis han ikke kan leve op til diverse ting så kan han vel miste rettet til at have praktikanter.
    Så hvi du syntes du har fået dårlig behandling så kunne du prøve og klage over det så kan det være han bliver taget af listen og praktikpladser også er der andre der måske undgår det du har oplevet.

• #25   5. feb 2014 det er også efterskole men min lære siger jeg skal der ud de sidste 2 dage smiley

• #26   5. feb 2014 meldte mig syg i dag fordi jeg ikke ville der ud smiley

• #27   5. feb 2014 Det havde jeg også gjort smiley

• #28   5. feb 2014 meld dig syg i morgren også smiley

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

#29   5. feb 2014 Men så har du da prøvet at være i praktik hos et "rengøringsfirma".

• #31   5. feb 2014 Ja prøv og lig dig syg..... For det får du jo også noget ud af. Nej er det ikke bare og tag afsted. Ellers for du da slet ikke prøvet noget. Jeg har sku også været en sted hvor jeg skulle gå og rode op og skifte fælg på chefens bil. Og vaske hans fælg. Men efter jeg hade gjort alt det lorte arbejde fik jeg da også lov til og lave nogle maskiner ..

Kommentér på:
Praktik

Annonce