{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  LED lys
  • #1   4. feb 2014 Det et er ulovligt.. smiley

• #2   4. feb 2014 det er ulovligt. - er 100% sikker! smiley

• #3   4. feb 2014 Det er ulovligt under scooteren, men tror ik, det som er på min sonic er. Har hvidt led lys ved grillen og lygterne. Kan ses ved min oprettet sonic smiley

• #4   4. feb 2014 Tak for svaret! smiley

• #5   4. feb 2014 Er min LED baglygte så ulovlig ?????

• #6   4. feb 2014 som jeg ved så må man ikke sætte mere lys på en der er fra fabrikken og ly fx under sædet siger de ikke noget til hvis det er slukket under kørselen smiley

• #7   4. feb 2014 Benjamin
    Du må gerne sætte mere lys på. Lygterne skal være e-godkendt, men jeg ved dog ikke om man må have noget hvidt positionslys?

Mor
    Din skulle gerne være e-godkendt.

• #8   4. feb 2014 mejdal det er enig med dig i men tak nu mere på led bånd osv. smiley

det med positionslys ved jeg ikke smiley

• #9   4. feb 2014 Jeg mente, om hvide led-bånd må gå ind under en form for positionslys smiley

6.02.042 Lille knallert
    (1) Lille knallert skal være forsynet med en nærlyslygte.
    Sådan nærlyslygte skal ikke opfylde bestemmelserne i pkt. 6.02.003 (1)e) og g),
    6.02.003 (2) og kan være indrettet til symmetrisk nærlys.
    (2) Lille knallert kan være forsynet med en fjernlyslygte.
    Sådan fjernlyslygte skal ikke opfylde bestemmelserne i pkt. 6.02.002 (1) c) og
    d) samt 6.02.002 (4).

Der står intet om ikke-godkendt lys?

• #10   4. feb 2014 det tror jeg ikke man må smiley

• #11   4. feb 2014 Hvis det er e-godkendt så må man godt. Fx. den baglygte som jeg har på min Jog R. Hvis man finder en forlygte hvor som bruger LED skal den også være e-godkendt. Så er det lovligt men hvis ikke den er det, så er det ulovligt og kan give en bøde. Eller eftermonteret LED fx. under ens scooter på bundskjoldet kan give bøde. Men ofte hvis det ikke er tændt under kørslen så sker der ikke noget. smiley

• #12   4. feb 2014 Delvist enig med søren da jeg selv spurte en panser om det samme, en dag jeg blev stoppet..
    Alt der ikke er originalt, men derimod er E-Mærket skal synes og alt der er originalt (Som ved føldselsen) kan monteres kvit og frit.! (Dog har jeg aldrig hørt om politiet der tjekker syn på en knallert...)
    smiley
    "Ulovligt lys" er tilladt at have monteret, men ikke aktivt under kørsel.!
    Samme regler som i bil (Sagde den "rare" og "flinke" betjent)

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

Følgere: 23 Svar: 2.501
    #13   4. feb 2014 Jeg tror det er lovligt at have på men ulovligt at have tændt mens man køre.
    Så jeg tror jeg det er lovligt hvis man kun tænder det når den holder stille.

• #14   4. feb 2014 **Rettelse**

Det er ikke lovligt at have tændt på offentlig grund men derimod på lukket/privat grund er næsten alt tilladt... smiley

• #15   4. feb 2014 Jeg har da kørt forbi politiet mange gange, og har den tændt hvergang jeg kører, da jeg har gjort, så ledbåndet tænder aut. Når jeg drejer nøglen smiley

• #16   4. feb 2014 Tjaa jeg har sku også haft betjente i mit hjem der lod mig beholde butterflykniv og bushamre men det gør det ikke lovligt? smiley

• #17   4. feb 2014 Nej selvf ik, men tror ikke de siger noget til mit lys pga. Det sidder ved forlygten og ved grillen og det er hvidt, så det ligner lidt org lys .Du kan se det på mine billeder. smiley men hvis det var blå, grøn osv , så havde de selvf stoppet mig

• #18   4. feb 2014 Enig! Jeg ku ogs finde på at lave mine egne lygter så længe de ligner de rigtige, kan osten ikke sige noget, uden at tage den ind til undersøgelse...
    smiley
    En af mine kammerater har sat Zenon i forlygten på sin jog og så har han lavet sine for-blinklys til positionslys som han bruger om dagen! Det har politiet heller ikke sagt noget til selvom det er pænt ulovligt.. smiley Men tror sku heller ikke de tjekker særlig godt!

Kommentér på:
LED lys

Annonce